Volledige versie bekijken : ip veranderen ?



Snuifje
21 June 2005, 16:45
Ik heb een vraagje zou je je ip kunnen veranderen met een prog ?
Groetjes Snuifje

AMD
21 June 2005, 17:00
Ik heb een vraagje zou je je ip kunnen veranderen met een prog ?
Groetjes Snuifje
Dat kan. Ik heb daar een dos programmatje voor geschreven (zie bijlage)
Het is wel nooit 100% zeker dat je een ander ipadres krijgt. De meeste isp's hebben een policy die ervoor zorgt dat je altijd op zen 24u hetzelfde ipadres behoudt.

AMD

jxjxw
21 June 2005, 19:58
Dat kan. Ik heb daar een dos programmatje voor geschreven (zie bijlage)
Het is wel nooit 100% zeker dat je een ander ipadres krijgt. De meeste isp's hebben een policy die ervoor zorgt dat je altijd op zen 24u hetzelfde ipadres behoudt.

AMD

eens een vraag daarover
waarom is het nodig of waarvoor kan het nodig zijn op je ip adres te veranderen
dat zou ik eens willen weten

AMD
22 June 2005, 01:48
eens een vraag daarover
waarom is het nodig of waarvoor kan het nodig zijn op je ip adres te veranderen
dat zou ik eens willen weten
wanneer je bv bij je thuis computerherstellingen doet en je hebt bv maar 1 ipadres. Dan moet je altijd 1u wachten vooraleer je een ander krijgt. Gebruik bovenstaand scriptje en dan kan je onmiddelijk een andere pc aansluiten en die krijgt een ander ipadres.
Of om bepaalde script op websites te omzeilen: bv van rapidshare (10Mb per uur per ipadres). Verander uw ip en ge kunt weer 10Mb downloaden.

AMD

jxjxw
22 June 2005, 14:33
bv van rapidshare (10Mb per uur per ipadres). Verander uw ip en ge kunt weer 10Mb downloaden.

dat is zeer intresant gebruik ik veel die rapitshare
bedankt amd voor deze uitleg en ook bedankt voor het progje
je bent een schatje

FrankGyproc
22 June 2005, 14:37
wow , nice progje je moet er maar opkomen :p
thx AMD

jxjxw
22 June 2005, 14:56
wanneer je bv bij je thuis computerherstellingen doet en je hebt bv maar 1 ipadres. Dan moet je altijd 1u wachten vooraleer je een ander krijgt. Gebruik bovenstaand scriptje en dan kan je onmiddelijk een andere pc aansluiten en die krijgt een ander ipadres.
Of om bepaalde script op websites te omzeilen: bv van rapidshare (10Mb per uur per ipadres). Verander uw ip en ge kunt weer 10Mb downloaden.

AMD


ik heb het eens geprobeerd met rapitshare
en het gaat wel
je moet gewoon terug verbinding maken
super mr AMD

Ludanto
24 June 2005, 00:02
ik verander van ip zodat ik spelletjes kan spelen met verschillende accounts..

anders word ik gebanned.. en het is soms saai om te wachten op volgende zetten..

Snuifje
24 June 2005, 13:13
wow thnks AMD k had nooit zoon goed andwoord verwacht :D

Kokki
24 June 2005, 17:29
Als je ADSL hebt, dan kan je gewoon de verbinding verbreken en terug aanloggen. Dan heb je in 99% van de gevallen een ander IP-adres.
Progjes zoals Ghost-surf doen je "uiterlijk" IP-adres ook veranderen. Deze progjes werken met proxyservers overal ter wereld. Nadeel is dat je verbinding er wel veel trager mee wordt.

AMD
24 June 2005, 17:37
Dat is als je ADSL hebt. Mijn scriptje werkt voor alle ISP's.
Het dwingt een nieuw ipadres af omdat ie eerst een flushdns doet.
Sommige isp's hebben wel een soort van beveiliging waardoor je altijd minstens 24u hetzelfde ipadres houdt.

AMD

Snuifje
24 June 2005, 18:34
hey hij werkte op mijn oude comp nu zit ik op mijn nieuwe en nu verandert hij niet :S

nielsvandesype
25 June 2005, 11:52
Ik kan ook totaal verkeerd zijn. Als je naar het configuratiescherm gaat en dan naar netwerkverbindingen en internetverbindingen , lanverbindingen en als je daar met je rechtermuisknop op drukt en kiest voor herstellen krijg je ook automatisch een nieuwe ip-adres.

lol
26 June 2005, 11:15
yo, weet er iemand hoe ik moet tunnelen om een proxy te verkrijgen met gamepoorten?VD JKA JK2 CS...:o

Zo ja, zeg me en ik wil wel trraden voor iets!

s-stuff
27 June 2005, 20:35
ik heb net je progje gedownload maar nu open ik hem en dan komt er zoon zwart schermpje even later gaat dat schermpje weer weg maar is dat een goed teken of niet ?

P.s hoe krijg ik een ander IP addres

harriej
27 June 2005, 20:42
heej AMD:) !
Kun je met dat IP programma ook zorgen dat je bij een spel een bann op kunt heffen?
Ik speel namelijk een spel en ben gebannt omdat ik zat te cheaten (dom he :close)
Maar als dat programma de bann op zou ik het eindelijk weer kunnen doen.

AMD
27 June 2005, 20:45
ik heb net je progje gedownload maar nu open ik hem en dan komt er zoon zwart schermpje even later gaat dat schermpje weer weg maar is dat een goed teken of niet ?

P.s hoe krijg ik een ander IP addres
Dat is heel normaal.
Het opent gewoon een commandvenster, voert 3 commando's uit die je huidigipadres vrijgeeft, je dnscache leegt en vervolgens een nieuw ipadres aanvraagt.

AMD

AMD
27 June 2005, 20:45
heej AMD:) !
Kun je met dat IP programma ook zorgen dat je bij een spel een bann op kunt heffen?
Ik speel namelijk een spel en ben gebannt omdat ik zat te cheaten (dom he :close)
Maar als dat programma de bann op zou ik het eindelijk weer kunnen doen.
Als je gebanned bent op basis van je ipadres, zou het best wel kunnen.
Maar dan moet je wel een nieuw ipadres krijgen van je ISP via dit script.

AMD

woutjuh18
6 July 2005, 00:55
kan je ook je ip veranderen als je op een router zit?

AMD
6 July 2005, 01:15
kan je ook je ip veranderen als je op een router zit?
Enkel als je router een DHCP functie heeft.
En dan hangt er ook nog van af welke ip-range je router toestaat.

Mvg. AMD

ghost
9 July 2005, 17:11
Thnx amd zal dat eens uitproberen :D Kan zeer goed van pas komen ,nu alleen nog een progje vinden wat mijn upload en download meterke, laat stoppen :p

maroc
11 July 2005, 19:35
hey mensjes,

ben net nieuw hiero.Maar zit met dezelfde probleem.Als ik files wil downloaden via rapidshare kan ik maar max. 10 mb per uur downloade.En dat irriteert als de pest.Moet dan gewoon nog een uur wachte voordat ik iets kan. Heb jou programmatjes gedownload maar krijg ook alleen een zwarte veld en dat was het dan. Verandert niet veel aan rapidshare. Weet iemand misschien een antwoord hierp???

Ivan
11 July 2005, 19:47
Dit is speciaal gemaakt voor rapidshare.
Maar dit werk eindelijk het zelfde als dit van amd ;)

maroc
11 July 2005, 19:51
ok....dankjewel.zal het ff uitprobere

maroc
11 July 2005, 19:55
Die programma werkt bij mij ook niet.Hij geeft het volgende aan:

De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist

Windows IP -configuratie

Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet aangesloten is.

Iemand advies??? Want is echt irritant om te wachte zodat ik weer 10 mb kan downloade

Ivan
11 July 2005, 20:14
Vul uw gegeven in van je pc.
Dit kan je hier (http://www.ivanhoejupiler.be/profile.php?do=editprofile) onderaan, zo weten mensen die je willen helpen welke pc enzo je hebt ;)

jxjxw
11 July 2005, 22:52
hey mensjes,

ben net nieuw hiero.Maar zit met dezelfde probleem.Als ik files wil downloaden via rapidshare kan ik maar max. 10 mb per uur downloade.En dat irriteert als de pest.Moet dan gewoon nog een uur wachte voordat ik iets kan. Heb jou programmatjes gedownload maar krijg ook alleen een zwarte veld en dat was het dan. Verandert niet veel aan rapidshare. Weet iemand misschien een antwoord hierp???
natuurlijk ook even je cookie verwijderen he en je verbinding even aan en uit zetten
dan werkt dat van amd zeer goed

ice2
12 July 2005, 23:18
werkt dit proggie eigenlijk ook bij telenet klanten, want mijn ip veranderd niet. ik lig wel aan een router dat wel.

ajaxajax
13 July 2005, 15:47
thanx man

ghost
13 July 2005, 16:00
werkt dit proggie eigenlijk ook bij telenet klanten, want mijn ip veranderd niet. ik lig wel aan een router dat wel.
Ik heb dit ook ,maaaaar ik heb wel geen router :crazy:

Snuifje
24 July 2005, 11:41
ik heb ook weleens gehoord als je je internet kabel er 24 uit laat dat je provider je van zelf een ander ip geeft ik heb het zelf nog nooit geprobeert dus weet ook niet of het werkt

kurt0015
24 July 2005, 13:54
ik heb een belkin gateway/router en dan werkt dit niet mijn netwerk ip verandert wel maar dit heeft geen zin he mijn router ondersteunt DHCP en ook DMZ bestaat er een manier om mijn ip van buiten af te veranderen door middel van een programma want de kabel 15 min uittrekken vind ik zotten werk

wou is downloaden van rapidshare en het zijn 46 Rars die horen bij elkaar nu moet ik steeds een uur wachten dit gaat dan super lang duren :crazy:

ik kan de router beheren is er misschien wat intestellen zodat ik men ip kan veranderen heel erg bedankt

daywalker
2 August 2005, 12:22
gaat dit ook voor forums, als je nu B.V geband zijt kun je er dan terug opgeraken met een ander ip adres ;) dat zou nice zijn alvast bedankt
maar normaal gezien kunnen ze u dan gewoon nie bannen.
want je hebt altijd wel een oplossing - als je begrijpt wat ik bedoel hehe :p :D

oldscool
8 November 2005, 20:24
Hi,

Ik ben nieuw hier , en ik schreef me in n.a.v deze topic
Ik heb de stappen gevolgd , ik heb de prog gedownload en erop geklikt.
Vervolgens sloot ie af, en heb ik de cookies verwijders bij internetopties etc.
Daarna heb ik de modem uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld.

Ik heb @home breedband kabelinternet.

Mijn IP is nog niet veranderd.
Hoe kan ik ervoor zorgen , dat ie veranderd?

Bvd,
Georgia

Ivan
8 November 2005, 21:00
als je wil surfen zonder ip http://anonymouse.org/anonwww.html

slicky
8 November 2005, 21:07
als je wil surfen zonder ip http://anonymouse.org/anonwww.html
hihi,ik gebruik die ook voor rapidshare:p ;)

ps:mijn ip veranderd er ook niet mee hoor :(

oldscool
10 November 2005, 14:47
ja maar kan dat ergens zonder op een site te gaan?

Jelle87
11 January 2006, 00:53
Looks nice...

Snuifje
11 January 2006, 01:01
ik doe nu paar maande ict netwerk en ben er achter dat je je ip niet kan veranderen, je kan wel net als wat ivan zij je ip verbergen en een ander ip voor je eigen zetten maar je echt ip van www.watismijnip.nl (http://www.watismijnip.nl) kan je niet veranderen of je provider moet het doen.

ps dit is normaal gesproken als je meer de "hack" kant op gaat kan het wel maar daar weet ik niks van.

peet
15 January 2006, 05:42
hij wil hem niet veranderen bij mij wat kan ik nog meer doen ??

mathy
25 January 2006, 00:13
nog eens een vraagje ik zit achter een router dus werkt dit bij mij niet dit progje wat nu gedaan???:cry: :cry:

italia
4 March 2006, 01:14
werkt hier bij mij niet zenne

thisegzz
6 March 2006, 20:02
het programma werkt bij mij niej... volgens mij alleen bij inbelverbinding of niej??? ik heb aller duurste kabel... :P

Deathless
5 April 2006, 14:13
Ik heb @ Home maar bij mij veranderd hij me ip oke niet ?? ik krijgs ondertussen dat scriptje oke een internet fout en dan gaat het schermje van de cdm weg en die internet melding oke weg??? eimand idee waarom

J.W.
5 April 2006, 14:30
Of om bepaalde script op websites te omzeilen: bv van rapidshare (10Mb per uur per ipadres). Verander uw ip en ge kunt weer 10Mb downloaden.

AMD

Waar haal je dat van 10 Mb per uur?
Bij mij is het zo: op de eerste file staat geen grens wat betreft grootte. Als de eerste file kleiner is als 30 MB kan ik dadelijk een andere file downloaden als die, samen met de eerste niet groter is als 30 MB.
Dus: 1e file geen beperkingen wat betreft grootte. Meerdere files achtereen: totale grootte mag niet meer zijn als 30MB.
Daarna 80 minuten wachten.

poyraz_86
3 May 2006, 01:16
heo heet die prog of hoe moet ik hem gebruike

PeterN
3 May 2006, 08:04
Om uw Ip te veranderen moet je eerst naar een 'dos' venster gaan. Dit doe je door start/uitvoeren en daar tik je CMD in. Een dos venster opend.
Volgende comando's moet je uitvoeren om van Ip te veranderen:

ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

(Met ipconfig/all kan je makkelijk uw ip adres controleren)

AMD heeft dit in een batch bestandje opgeslagen zodat je het gewoon kan uitvoeren. Je vind het als bijlage in zijn eerste posts hier in dit topic.
Let wel op: het gaat over het wijzigen van uw ip adres van uw pc. Hangt uw pc aan een router, dan zal uw pc een ander ip krijgen indien dit toegestaan is door de settings van de router. De router zal geen nieuw ip krijgen van uw provider, dat moet je doen via de settings van de router. In deze settings is meestal bij het item 'status' ergens de mogelijkheid voor zien om ip release, ip renew te doen.

Trax
3 May 2006, 11:09
Wat moet ik dan exact aanpassen in mijn router zodat mijn pc een nieuw ip mag krijgen?

Thx!

Kokki
3 May 2006, 11:27
je wilt je wan-ip adres veranderen (het ip-adres dat je krijgt van je provider)? Dan moet je in je router gewoon verbinding verbreken en terug opnieuw verbinden doen. Staat in de webinterface nergens een status van je verbinding? Daar staat meestal bij dat je kan verbreken of verbinden (afh. van de huidige status).
Twee keer klikken zou dus genoeg moeten zijn :)

Wayne
7 May 2006, 17:12
het commande ipconfig /release
en vervolgens ipconfig /renew werkt zekers niet

Trouwens wij zitten achter een wifi home netwerk met 4 pc

nemat
20 May 2006, 15:28
heey hoe kan ik me ip Verander

bij een spel heb ik een Ip ban Daarom wil ik een ander ip fdan kan ik het weer spelen Ty alvats

PeterN
20 May 2006, 16:47
Lees de vorige pagina's en kijk eens naar dit topic :http://www.ivanhoejupiler.be/t31814-ik-wil-mijn-ip-veranderen.html
succes ;)

seymoure
2 June 2006, 00:45
hallo ik ben verbannen op een forum site
en het is een forum die je nergens anders vind in wat zei doen
nu hebbe ze onterecht me verbanne door men IP te verbanne kan ik dit omzeilen ?
avast bedankt

het programma heb ik gebruikt men pc gaat idd trager en toch is ip niet veranderd want kan nog atijd niet op de site

PeterN
2 June 2006, 07:51
Op een forum kan men niet alleen een ip ban geven maar ook een account ban.
Om ip te controleren kan je volgende doen:
Start/uitvoeren daar typ je 'CMD'. In het dos venster typje IPCONFIG/ALL
Na verandering ip zou dan daar een ander ip moeten staan als voorheen.

jeroentjePC
6 June 2006, 17:30
ikheb het progamma gebruikt en IP is nog steeds hetzelfde , ik zit op Windows XP , en heb verbinding van Casema/wannado Cable

jeroentjePC
6 June 2006, 17:35
als ik naar watismijnip.nl ga is mijn ip nog steeds hetzelfde , dus het bestandje van AMD , en de methode van peterN hebben neit gewerkt :(

http://img250.imageshack.us/img250/8997/luu3qq.jpg

PeterN
6 June 2006, 19:35
Ja maar jij spreekt over een ip adres achter een router ;)
Hier staat wat meer uitleg : http://www.ivanhoejupiler.be/t31668-p2-modem-reset-ander-ip-kan-dit-ook-softwarematig.html

barioso
10 July 2006, 16:00
WOW AMD BEDANKT MAN! je progiej iz egt perfect! :D kan weer ongerust gamen ;)

Suziee
4 August 2006, 22:17
Hee =)

Ik wil ook een ander IP-adress maar het lukt niet.
Ook niet na alles wat jullie hebben gezegt.
Ik heb een router, mn vader zegt dat ik hem moet resetten
als ik geen internet verbinding heb. Dan krijgt hij weer verbinding op
een een of andere manier.
Dus ik neem aan, dat als ik mn router reset mn computer dus een
ander IP-adress neemt..
Maargoed.. Hoe reset je een router?! xD

xx

PeterN
4 August 2006, 22:26
Als je met een router werkt, is het de router die u een ip adres geeft. Dit is een ip adres enkel voor uw lokaal gedeelte, dus uw netwerk thuis, en is niet zichtbaar voor de buitenwereld. Daarom dat een router plaatsen ook een bijkomende veiligheid biedt.
De router op zijn beurt krijgt een ip adres van uw provider. Dit is dus wel gekent op internet en is het globaal ip adres. Als je bovenstaande berichtjes leest zie je dat dit niet zo makkelijk is te veranderen (http://www.ivanhoejupiler.be/showpost.php?p=205164&postcount=5)
Het ip adres dat de router geeft aan uw pc is wel makkelijk te veranderen, maar mss moet je daar wel even voor naar de settings kijken in uw router. Maar waarom zou je dat doen? Dat IP is toch enkel lokaal geldig en heeft toch geen zin om dat tevernieuwen?

Suziee
5 August 2006, 00:26
Ik moet echt een ander IP-adress
Ik heb gecheat bij een spel *stoute ik* ik weet het..
en nu ben ik gebanned..
Alleen, aangezien hier iedere computer (LAN-verbinding)
dezelfde internetkabel gebruikt, dus ook hetzelfde
IP-adress heeft, kan nu niemand meer op dat spel
omdat hij bij iedereen aangeeft dat die gebanned is..
*stom stom*
Kan iemand mij alsjeblieft helpen..
Dit is echt heel erg nodig..

xx

PeterN
5 August 2006, 03:34
Zoals ik al aangaf gaat het ip van uw computer veranderen niet veel helpen daar dit niet is gebanned. Dat ip is immers alleen gekend lokaal, dus achter de router. Het ip adres dat gekend is op internet is het ip adres dat uw router van uw provider kreeg. Nu hangt het natuurlijk af welke provider dat je hebt, maar als je telenet hebt is dit niet makkelijk te veranderen en blijft zo'n ip voor langere tijd aan u gelinkt. Kan zelfs maanden zijn ;) Zie de link in mijn laatste post.
Wat je kan proberen:
Of wel gedurende geruimere tijd uw modem uittrekken en hopen dat na een aantal uren ze u een nieuw ip geven, ofwel uw mac adres zien te veranderen maar daar moet je als leek niet mee beginnen.
Ik denk dat dit een goede les zal zijn om niet meer te cheaten ;)

fgfgfgfg
15 August 2006, 14:00
Ben Geband op een server met COD 2 ik weet dat er een pro. is om je ip te veranderen dat je gewoon aan kan zetten. Hoe heet dit ?

PeterN
16 August 2006, 08:11
Ben Geband op een server met COD 2 ik weet dat er een pro. is om je ip te veranderen dat je gewoon aan kan zetten. Hoe heet dit ?

Blijkbaar zijn er wel wat mensen die gebanned worden op game servers. Eerst en vooral wil ik niet over een specifiek geval praten, maar ik speel ook regelmatig wat games en ben nog nooit gebanned. Als je u aan de regels houdt krijg je nooit problemen ;)

Wat het probleem zelf aangaat:
Met vele spelen is het niet zo dat enkel uw ip wordt gebanned. Uw installatie key zit ook mee versleuteld in de ban. Programma's zoals punkbuster houden dit allemaal in het oog. Zo zal je waarschijnlijk bot vangen ook al verander je uw ip, als je gebanned bent op een server van COD2 ;) Met een hardware ban gaat dit nog verder dan alleen de cd key en ben je aan een nieuwe pc toe wil je nog spelen. Btw, dit geld dan ook nog eens voor alle spelen die punkbuster ondersteunen.

Zie ook eens hier onderaan : http://nl.wikipedia.org/wiki/PunkBuster

kriek
7 September 2006, 03:56
pfffff, heb alle berichten gelzen zodat ik geen domme vraag stel.
heb het programmatje van AMD geprobeerd en via uitvoeren>CMD>ipconfig/renew en via die site die men op p4 geeft om anoniem te surfen, maar nog steeds kan ik niet van ip veranderen en dus niet onbeperkt downloaden van rapidshare. ik weet niet wat een router is, maar ik zou toch graag weten hoe ik nu onbeperkt kan downloaden van rapidshare. ne bak voor degene die me kan helpen :p

de jean
7 September 2006, 06:34
Als je ADSL hebt, dan kan je gewoon de verbinding verbreken en terug aanloggen. Dan heb je in 99% van de gevallen een ander IP-adres.
Progjes zoals Ghost-surf doen je "uiterlijk" IP-adres ook veranderen. Deze progjes werken met proxyservers overal ter wereld. Nadeel is dat je verbinding er wel veel trager mee wordt.

proxyservers gebruiken werkt niet op rapidshare ...
ik zet gewoon de router 1 minuut af en de volgende download kan beginnen !! :p

Yelleken
16 September 2006, 23:23
als je pech hebt ben je op MAC adres gebanned en dan ga je wa meer last hebben want dat is "onveranderbaar" (alhoewel) :d

de jean
17 September 2006, 06:34
als je pech hebt ben je op MAC adres gebanned en dan ga je wa meer last hebben want dat is "onveranderbaar" (alhoewel) :d

daar bestaan proggies voor ...


SMAC is a powerful, yet easy to use MAC Address Changer (Spoofer) for Windows 2000, XP, 2003, and VISTA systems, regardless of whether the manufacturers allow this option or not. SMAC is developed by Certified Professionals (CISSP, CISA, MCSE) More about SMAC... (http://www.klcconsulting.net/smac/#Description)

trebel
17 September 2006, 08:16
bedankt jean.
da's eens een deftig antwoord da nuttig is.
sheers m8:)

de jean
17 September 2006, 10:00
bedankt jean.
da's eens een deftig antwoord da nuttig is.
sheers m8:) graag gedaan !

spruit
17 September 2006, 10:19
daar bestaan proggies voor ...


SMAC is a powerful, yet easy to use MAC Address Changer (Spoofer) for Windows 2000, XP, 2003, and VISTA systems, regardless of whether the manufacturers allow this option or not. SMAC is developed by Certified Professionals (CISSP, CISA, MCSE) More about SMAC... (http://www.klcconsulting.net/smac/#Description)

ik dacht dat een mac adres uniek was? Dat is toch gekoppeld aan de hardware? Of snap ik het niet :p

Yelleken
17 September 2006, 10:48
daar bestaan proggies voor ...


SMACis a powerful, yet easy to use MAC Address Changer (Spoofer) for Windows 2000, XP, 2003, and VISTA systems, regardless of whether the manufacturers allow this option or not. SMAC is developed by Certified Professionals (CISSP, CISA, MCSE) More about SMAC... (http://www.klcconsulting.net/smac/#Description)



daarom ook de alhoewel :p , alles valt te omzeilen hoor ;)

Yelleken
17 September 2006, 11:02
ik dacht dat een mac adres uniek was? Dat is toch gekoppeld aan de hardware? Of snap ik het niet :p


MAC is het Media Access Controle adres, wat idd hardwarematig is.
Normaal gezien kunnen ze aan de hand van je MAC adres weten wat voor hardware je hebt en van die dingen.
Een MAC adres bestaat uit 6 paren cijfers of letters waarin F het hoogste is
het hoogste MAC adres dat je dus kan hebben is FF-FF-FF-FF-FF-FF
Dit zal normaal niemand hebben hoor maar hoger gaat gewoon niet (hexadecimalen gaan van 0 tot 9 en van A tot F, een MAC is dus een decimaal getal)
Elk stuk electronica in je pc heeft zn eigen MAC adres (moederbord, netwerkkaart, grafische kaart,.......)
Hardware bans worden meestal op je harde schijf of moederbord gegeven, dus als je die kan veranderd krijgen....)
Als je bijvoorbeeld start uitvoeren cmd doet en dan ipconfig /all dan krijg je ook je MAC van je netwerkkaart te zien

In principe was het de bedoeling van de fabrikanten om dit te maken zodat ze altijd hun eigen materiaal konden terugvinden en van die dingen maar ondertussen zijn er idd programmatjes die ervoor zorgen dat je je MAC kan veranderen (wel voorzichtig mee opringen want je zou de eerste niet zijn die zn MAC adres zodanig verkloot dat de hardware die aan dat MAC adres verbonden is niet meer deftig functioneerd)

Clioke16V
17 September 2006, 11:45
Ik moet echt een ander IP-adress
Ik heb gecheat bij een spel *stoute ik* ik weet het..
en nu ben ik gebanned..
Alleen, aangezien hier iedere computer (LAN-verbinding)
dezelfde internetkabel gebruikt, dus ook hetzelfde
IP-adress heeft, kan nu niemand meer op dat spel
omdat hij bij iedereen aangeeft dat die gebanned is..
*stom stom*
Kan iemand mij alsjeblieft helpen..
Dit is echt heel erg nodig..

xx


Moest je op voorhand maar weten, cheaten op online game is echt het laagste van het laagste.

PeterN
17 September 2006, 12:15
Toch nog even aanvullen. Het mac address is een uniek nr van hardware voor het netwerk. Hiermee spelen is niet echt aangewezen, maar kan als je weet wat je doet.
Iedere fabrikant moet een range mac adressen aankopen/registreren bij http://standards.ieee.org/regauth/oui/index.shtml. Dit is de organisatie die dit wereldwijd bijhoudt. Hier vindt je een list van de bedrijven en hun aangekochte range : http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt (Als je kijkt bij 00-0D-9B zie je de range die ik voor mijn werkgever besteld heb)
Op deze manier heeft iedere kaart een uniek nr.

Nu, dit mac adres is niet enkel om hardware automatisch te herkennen wat betreft de fabrikant. Bij bv windows wordt idd aan de hand van dit nummer aangeduidt dat het bv om een 3com netwerkkaart gaat van het type ...
Maar dit nummer wordt ook gebruikt om verbindingen te maken via ethernet.
En hier schuilt dus het gevaar.
Om herkend te worden op een netwerk wordt gebruik gemaakt van een ip adres, dat weet iedereen zowat. En dat dat uniek moet zijn op een netwerk is ook geweten. Nu dit ip adres wordt op lager level verkregen aan de hand van een mac adres. Dwz ook iedere hardware in een netwerk moet een uniek mac adres hebben.
Op het laagste level in het osi model wordt net het mac adres gebruikt om protocollen op te starten en namen, ip's te routen.
Zijn er twee kaarten in een netwerk met hetzelfde mac adres ga je conflicten krijgen.

Dus let op als je hiermee gaat spelen. Schrijf altijd eerst het orginele mac adres op zodat je het erna altijd terug kan zetten.

spruit
17 September 2006, 12:28
vind ik nu echt wreed interessante literatuur si...en heb het gevoel van iets bijgeleerd te hebben ;)

Yelleken
17 September 2006, 12:35
Toch nog even aanvullen. Het mac address is een uniek nr van hardware voor het netwerk. Hiermee spelen is niet echt aangewezen, maar kan als je weet wat je doet.
Iedere fabrikant moet een range mac adressen aankopen/registreren bij http://standards.ieee.org/regauth/oui/index.shtml. Dit is de organisatie die dit wereldwijd bijhoudt. Hier vindt je een list van de bedrijven en hun aangekochte range : http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt (Als je kijkt bij 00-0D-9B zie je de range die ik voor mijn werkgever besteld heb)
Op deze manier heeft iedere kaart een uniek nr.

Nu, dit mac adres is niet enkel om hardware automatisch te herkennen wat betreft de fabrikant. Bij bv windows wordt idd aan de hand van dit nummer aangeduidt dat het bv om een 3com netwerkkaart gaat van het type ...
Maar dit nummer wordt ook gebruikt om verbindingen te maken via ethernet.
En hier schuilt dus het gevaar.
Om herkend te worden op een netwerk wordt gebruik gemaakt van een ip adres, dat weet iedereen zowat. En dat dat uniek moet zijn op een netwerk is ook geweten. Nu dit ip adres wordt op lager level verkregen aan de hand van een mac adres. Dwz ook iedere hardware in een netwerk moet een uniek mac adres hebben.
Op het laagste level in het osi model wordt net het mac adres gebruikt om protocollen op te starten en namen, ip's te routen.
Zijn er twee kaarten in een netwerk met hetzelfde mac adres ga je conflicten krijgen.

Dus let op als je hiermee gaat spelen. Schrijf altijd eerst het orginele mac adres op zodat je het erna altijd terug kan zetten.

idd eer mooie en corecte aanvulling.
en idd zoals ik al zei wel voorzichtig mee opringen want je zou de eerste niet zijn die zn MAC adres zodanig verkloot dat de hardware die aan dat MAC adres verbonden is niet meer deftig functioneerd, schrijf dus zoals PeterN zegt je originele MAC op zodat je in geval van nood het terug kunt veranderen.

Yelleken
17 September 2006, 12:36
vind ik nu echt wreed interessante literatuur si...en heb het gevoel van iets bijgeleerd te hebben ;)

Als je wil kan ik je er nog zoveel meer over vertellen hoor ;)
zal straks eens beginnen te typen se ;)

spruit
17 September 2006, 12:40
Als je wil kan ik je er nog zoveel meer over vertellen hoor ;)
zal straks eens beginnen te typen se ;)

lol, en dat allemaal op een zondag...:p

Yelleken
17 September 2006, 12:47
vreed e, tis dak morgen nen test heb hierover dus dan ben k er toch mee bezig he :p

hier wat meer uitleg :


MAC adressen zijn fysische adressen, in tegenstelling tot IP adressen welke logische
adressen zijn. Logische adressen vragen speciale drivers en protocollen voordat je
de netwerkkaart kan configureren met een IP adres. Een MAC adres daarentegen
heeft geen driver of protocol nodig, het wordt “ingebrand” in de memory chipset van
de netwerkkaart.
Elke computer in een netwerk moet identificeerbaar zijn. Wanneer je nu denkt aan IP
adressen ben je juist tot op zekere hoogte, een IP adres zal wel 1 unieke machine op
het netwerk identificeren, maar dit is gewoon niet genoeg. Waarom?
Een IP adres van een machine bestaat op de 3de laag van het OSI model en, wanneer een pakket een computer bereikt, zal het opwaarts van laag 1 reizen, dus moeten we de computer kunnen identificeren voor laag 3.
Hier begint het MAC adres/laag 2 in werking te komen. Alle machines op een
netwerk zullen luisteren naar packets dat hun MAC adres in het bestemmingsveld
van het netwerk hebben. De fysische laag begrijpt de elektrische signalen op de
netwerkkabels en creëert frames welke door worden gegeven aan de datalink-laag.
Indien het pakketje bestemd is voor de computer dan zal het MAC adres in het
bestemmingsveld overeenkomen met het MAC adres van die computer en word het
doorgegeven naar laag 3 waar het IP adres zal gecontroleerd worden. Dit IP adres
moet dan eveneens hetzelfde zijn als het IP adres waarmee de computer
geconfigureerd is.
Hoe ziet een MAC adres er nu eigenlijk uit?
Wanneer we een MAC-adres gaan bekijken zal het je opvallen dat het altijd in
hexadecimaal geschreven is. Zeer occasioneel zal het in het binair voorgesteld
worden.
Wanneer een producent een netwerk kaart maakt kiezen ze niet gewoon een MAC
adres uit hun verbeelding, dit zou vrij veel problemen veroorzaken aangezien elk
MAC adres uniek moet zijn.
Om zeker te zijn dat zulke problemen niet zouden voorkomen heet het IEEE comité
het MAC adres in 2 gesplitst. De eerste helft om de fabrikant te identificeren en de
2de helft mag de fabrikant zelf kiezen om hun kaarten te identificeren (serienummer).
Onder normale omstandigheden zal, bij ontvangst een pakket, een computer eerst
proberen het MAC adres te vergelijken met zijn eigen MAC adres. Indien dit een
positief proces is, het MAC adres klopt, wordt het pakketje verwerkt en doorverwezen
naar de bovenliggende laag van het OSI model, de netwerklaag. Indien de MAC niet
identiek is word het pakketje weggegooid. Indien een pakketje echter het MAC adres
FF:FF:FF:FF:FF:FF bevat zal het herkent worden als een broadcast en wel verwerkt
worden.
Het Hoogste MAC adres is dus FF.FF.FF.FF.FF.FF wat in decimale getallen eigelijk 1515.1515.1515.1515.1515.1515 is
(hexadecimaal is van 0 tot 9 en van A tot F waarbij A 10 is, B 11, C 12, D 13, E 14, F 15)

BenDover
25 September 2006, 15:34
Ik heb een vast IP en ben gebanned van een phpbb forum door een hacker. Dit weet ik omdat ik een flauwe mailtje heb gekregen met daarin woorden als lmao,rofl,yourassbanned... Vraag me niet hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen... :wall:

Maar ik kan nu dus ook de admin en moderators niet bereiken, is er misschien programma die mijn vast IP voor een phpbb forum kan verbergen?

Ik hoor het graag

de jean
25 September 2006, 16:08
Ik heb een vast IP en ben gebanned van een phpbb forum door een hacker. Dit weet ik omdat ik een flauwe mailtje heb gekregen met daarin woorden als lmao,rofl,yourassbanned... Vraag me niet hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen... :wall:

Maar ik kan nu dus ook de admin en moderators niet bereiken, is er misschien programma die mijn vast IP voor een phpbb forum kan verbergen?

Ik hoor het graag

de admin bereiken kan je via een andere pc ...

BenDover
25 September 2006, 17:54
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben gehandicapt en leef als een kluizenaar.
De admin bereiken via een andere pc is voor mij dan ook niet mogelijk.
Een ander IP adres aanvragen bij mijn ISP, speedlinq, kost € 75...

Groet,
BenDover

PeterN
25 September 2006, 19:29
Een ban op een forum kan via verschillende wegen. Zo kan uw Ip adres gebanned zijn maar ook uw nick naam, email etc.
Ieder forum heeft een email adres waar je de verantwoordelijke kan bereiken via email en het forum om. Dit adres staat normaal vermeld op de site. Meestal is het iets in de aard van info@XXXXX of webmaster@XXXXX . Dat je langs geen enkele kant de webmasters of mods nog kan bereiken vind ik straf... geef anders de url eens door, dan kijk ik eens wat het juiste email adres is ;).

AMD
25 September 2006, 19:38
Ik zal maar best zelf even antwoorden :D
Het probleem waarom het niet altijd gaat heeft te maken met je ISP en de hardware die je gebruikt.
1. Iemand die via een router op het internet gaat kan het al niet gebruiken omdat je een lokaal ipadres krijgt van de router (192.168.X.X) maar naar buiten toe blijft je router toch hetzelfde ipadres gebruiken.
Een mogelijk oplossing zou zijn: De firmware van de router zelf aanpassen en het script er aantoevoegen zodat je ergens vanop een admin-pagina het ipadres van je router kan vernieuwen.
2. Je hebt een internet service provider die een beleid heeft dat elke abonnee minstens 24u hetzelfde ipadres MOET hebben (omdat ze simpelweg te weinig ipadressen hebben om al hun abonnees tegelijk op het internet te laten)
Telenet valt hier ook onder maar blijkbaar werkt het daar toch soms mee.
De reden waarom het dan niet lukt komt door je MAC adres van je netwerkkaart.
Je netwerkkaart heeft een mac adres (fysiek adres).
Wanneer je op internet wilt, dan vraagt je NIC (netwerkkaart) een ipadres aan bij de DHCP server van je provider.
Die server registreert jouw mac adres en zorgt ervoor dat je vanaf de aanvraag (request) gedurende 24u altijd hetzelfde ipadres terugkrijgt.
Dus zelfs je pc uitzetten en terugstarten heeft ook geen zin.
Wat je dan kan doen is ofwel je mac adres veranderen of je NIC herinstalleren (dan heb je kans dat je een ander mac adres krijgt) en dan je modem uittrekken, minstens 10 seconden wachten en terug inschakelen.
Grote kans dat het nu weer wel gaat maar is dit al die moeite wel waard?
Dit is trouwens ook één van de redenen waarom soms het internet niet werkt als je plots een andere pc op de zelfde internetkabel hangt.
Je mac adres is nog altijd geregistreerd bij de DHCP server van je provider waardoor die geen ipadres wil lossen aan je "nieuwe" netwerkkaart.
Wederom moet je die modem resetten om op internet te kunnen surfen.

Voor alle anderen werkt dit DOS programmaatje feilloos.

Mvg, AMD

carl
25 September 2006, 20:01
Als je ene internetverbinding hebt met een statisch IP adres heb je wel degelijk ene probleem (Telenet heeft sowieso ene statisch IP). Je kan misschien wel eens naar je provider bellen om een ander ip te vragen. En als je MAC adres verbannen is gebruik je gewoon een adner netwerkkaartje /chip.

p.s. ik snap niet wat het geven van interne IP's ermee te maken heeft sinds je toch achter een router zit heeft elke pc hetzelfde IP vanaf internet gezien.

PeterN
25 September 2006, 20:11
Als je ene internetverbinding hebt met een statisch IP adres heb je wel degelijk ene probleem (Telenet heeft sowieso ene statisch IP). Je kan misschien wel eens naar je provider bellen om een ander ip te vragen. En als je MAC adres verbannen is gebruik je gewoon een adner netwerkkaartje /chip.

p.s. ik snap niet wat het geven van interne IP's ermee te maken heeft sinds je toch achter een router zit heeft elke pc hetzelfde IP vanaf internet gezien.

Telenet heeft een dynamisch Ip adres, enkel hoe dynamisch is het. (zie post AMD hierboven en http://www.ivanhoejupiler.be/showpost.php?p=205164&postcount=5)
Als je achter een router zit heeft het lokaal ip idd geen zin. Vanbuiten af is je ip dat de router krijgt enkel gekend. De laatste topic poster spreekt ook niet van een router, maar er zijn anderen topic posters die het dus idd proberen en melden dat het niet lukt terwijl ze achter een router zitten ;)

aaargh486
25 September 2006, 20:17
En als je MAC adres verbannen is gebruik je gewoon een adner netwerkkaartje /chip.


Je kan over internet geen MAC adressen achterhalen. Het enige MAC adres dat je kent is het adres van de laatste router dat een bepaald pakket is gepasserd opweg naar jou, en dat is altijd je provider, en als je thuis een router hebt staan, wordt het de dienen.

Je moet trouwens niet veranderen van kaart of chip, je kan ook gewoonweg het MAC adres veranderen in het register, ik zal het eens posten in het tips en tricks forum.

PeterN
25 September 2006, 23:56
Je kan over internet geen MAC adressen achterhalen. Het enige MAC adres dat je kent is het adres van de laatste router dat een bepaald pakket is gepasserd opweg naar jou, en dat is altijd je provider, en als je thuis een router hebt staan, wordt het de dienen.

Je moet trouwens niet veranderen van kaart of chip, je kan ook gewoonweg het MAC adres veranderen in het register, ik zal het eens posten in het tips en tricks forum.

Toch even opmerken dat het spelen met het mac adres niet zonder risco is. Niet dat er iets dadelijk kapot gaat gaan, maar wel dat je geen verbinding of fouten gaat krijgen. Daarom zorg dat je het orginele mac adres opschrijft en terug kan zetten !!!
En als je er niet veel van afweet, best afblijven ;)

AMD
26 September 2006, 11:14
Je kan over internet geen MAC adressen achterhalen. Het enige MAC adres dat je kent is het adres van de laatste router dat een bepaald pakket is gepasserd opweg naar jou, en dat is altijd je provider, en als je thuis een router hebt staan, wordt het de dienen.

Je moet trouwens niet veranderen van kaart of chip, je kan ook gewoonweg het MAC adres veranderen in het register, ik zal het eens posten in het tips en tricks forum.

Niet waar! MAC adressen kan je zeker achterhalen en zelfs kopieren (het zogenaamde mac spoofing etc...)
Dit is trouwens een van de manieren hoe dat hackers zich een weg kunnen banen door een beveiligd netwerk dat alleen maar bepaalde mac-adressen toelaat.
Het is trouwens ook één van de manieren om binnen een wireless netwerk te geraken.

Groetjes Fabio

aaargh486
26 September 2006, 21:26
Als jezelf in of zeer nabij het netwerk bent OK, maar niet over internet. Natuurlijk kan je MAC adressen over een netwerk achterhalen, hoe werkt een switch anders?

Luc@s
29 September 2006, 00:04
Niet waar! MAC adressen kan je zeker achterhalen en zelfs kopieren (het zogenaamde mac spoofing etc...)
Dit is trouwens een van de manieren hoe dat hackers zich een weg kunnen banen door een beveiligd netwerk dat alleen maar bepaalde mac-adressen toelaat.
Het is trouwens ook één van de manieren om binnen een wireless netwerk te geraken.

Groetjes Fabio

niet helemaal waar fabio, een mac address kan je enkel maar achterhalen wanneer er een directe connectie is of je de "man in the middle" bent ( sniffen) mac addressen spoofen (mascarading) heeft enkel maar zin, indien op je 1ste hop een controle uitvoerd op layer 2 ( switch/router) de 2de hop krijgt jou mac address zelfs nooit te zien. Mac addressen sniffen, lukt enkel maar op voorwaarde dat je of in een 'speciaal' geconfigureerde switch in ge plugt bent, je in een hub ingeplugt bent of je wireless kan sniffen ( spoofen van wireless gaat trouwens niet met elk type wlan chipset, er zijn er maar enkele)

Via een Mac address, kan jij uit de eerste 6 van 12 hexadecimale caracters leren welk de vendor is van dat bepaald netwerk-device, deze 6 eerste zijn namelijk vastgelegd. ( voor een lijst hiervan : http://www.netspec.com/helpdesk/vndrcode.html )

mac addressen kunnen remote achterhaald worden in een OSI omgeving (ISIS routing) dan maakt het mac address deel uit van het 20 octets (byte) lange NSAP address, maar dit is bij mijn weten de enige mogelijkheid om een mac address verder dan 1 hop verwijderd via het netwerk te weten te komen......

groeten
L.

davek
9 October 2006, 19:56
Als ik het programmatje open dan sluit het zich naar 5sec af!!!:eek:

PeterN
9 October 2006, 22:11
Als ik het programmatje open dan sluit het zich naar 5sec af!!!:eek:
Is normaal hé, het zijn enkel wat dos commando's achtereen. Best om meer te zien kan je naar start/uitvoeren en daar CMD typen. Een dos venster gaat open en daar typ je dan de naam van het programma in. Zorg wel dat het bestandje ook daar staat;)
Wat je ook kan doen is de commando's , elders hier in de post opgegeven zelf intikken in dat dos venster.

AMD
9 October 2006, 22:22
niet helemaal waar fabio, een mac address kan je enkel maar achterhalen wanneer er een directe connectie is of je de "man in the middle" bent ( sniffen) mac addressen spoofen (mascarading) heeft enkel maar zin, indien op je 1ste hop een controle uitvoerd op layer 2 ( switch/router) de 2de hop krijgt jou mac address zelfs nooit te zien. Mac addressen sniffen, lukt enkel maar op voorwaarde dat je of in een 'speciaal' geconfigureerde switch in ge plugt bent, je in een hub ingeplugt bent of je wireless kan sniffen ( spoofen van wireless gaat trouwens niet met elk type wlan chipset, er zijn er maar enkele)

Via een Mac address, kan jij uit de eerste 6 van 12 hexadecimale caracters leren welk de vendor is van dat bepaald netwerk-device, deze 6 eerste zijn namelijk vastgelegd. ( voor een lijst hiervan : http://www.netspec.com/helpdesk/vndrcode.html )

mac addressen kunnen remote achterhaald worden in een OSI omgeving (ISIS routing) dan maakt het mac address deel uit van het 20 octets (byte) lange NSAP address, maar dit is bij mijn weten de enige mogelijkheid om een mac address verder dan 1 hop verwijderd via het netwerk te weten te komen......

groeten
L.
Ik heb niet gezegd dat het op een specifieke manier moet,
ik heb enkel aangehaald dat het mogelijk is om mac adressen te achterhalen.
En het is wel degelijk mogelijk om het te achterhalen via internet.
Ik heb dit jaar in maart op de CeBIT beurs in Hannover een ganse week lang een seminarie over hacking, beveiliging etc.... gezien want die stonden recht tegenover onze stand.
Ik kan je verzekeren, dat alles mogelijk is voor een geduchte hacker.
Ik heb daar een kerel dingen zien doen, dat je gewoon in je broek plast van de schrik. Dan durft niemand nog surfen op internet.
Zolang je maar de kennis en de know-how hebt van hardware kan je alles beinvloeden en kraken.
Er is toch zo een leuze die zegt: regels zijn er om te breken...

Mvg, AMD

Luc@s
10 October 2006, 12:46
idd, misschien verkeerde interpretatie door me van je post, ik baseer me voornamelijk op de IEEE 802.xx (ethernet standaards).

groeten
L.

rds531
22 November 2006, 21:26
ga hem menteen testen ben van een nl board geflikkerd omda ik belg ben erg he

Yelleken
24 November 2006, 23:05
ik baseer me voornamelijk op de IEEE 802.xx (ethernet standaards)
L.

Ik ga eens lekker muggeziften se :p

er is maar 1 ethernetstandaard en dat is 802.3
de andere 802.xx standaarden zijn geen ethernet standaarden maar bijvoorbeeld wifi standaarden (802.11a, 802.11b, 802.11g,...)

Luc@s
25 November 2006, 14:31
Ik ga eens lekker muggeziften se :p

er is maar 1 ethernetstandaard en dat is 802.3
de andere 802.xx standaarden zijn geen ethernet standaarden maar bijvoorbeeld wifi standaarden (802.11a, 802.11b, 802.11g,...)

akkoord, maar gezien het dicht tegen elkaar aanleunt, is het meest logische dat je steeds de colledige 802-family raadpleegt.

ter illustratie : IEEE 802.1Q (vlan tagging) is een zeer veel gebruikte standaard ...

change
25 November 2006, 15:26
werkt het nou ofniet, ik bedoel als je ergens onterecht gebanned bent, ken je er weer op?

Luc@s
26 November 2006, 16:46
Ja dat kan, tenminste, als je gebanned bent op IP address.

1 v/d oplossingen is het gebruiken van een proxy server, wel opletten, niet elke proxy is geschikt, dwz niet elke proxy maskeert je ip.

nog meer opletten: bekende open-proxy's kunnen wel eens geblokt zijn op het forum vanwege in het verleden gebeurde feiten, dus success is niet altijd verzekerd.

kort geleden had ik een pm gesprek met iemand (:D), die zich bekloeg over het niet meer kunnen downen met Telenet bij eweka . Welnu, hier geld hetzelfde. Ga je via een proxy/vpn of andere oplossing waarmee je je publiek ip veranderd lukt dit perfect. Let wel, alle traffic die je veroorzaakt, telt zowel op bij je abonnement als ook bij je "host". . .

groeten
L.

Flashke
28 November 2006, 12:12
Dus als ik het een beetje goed heb begrepen is er geen enkel makkelijke (software matig) manier om met telenet de downloadlimit van rapidshare te omzeilen...

Zit met een us-robotics wifi. Pc staat beneden en de wifi op logeerkamer...

GReets

Peter

Yelleken
28 November 2006, 12:22
die is er inderdaad niet neen.
er zijn verschillende mannieren om het te doen maar vermits rapidshare een betalende dienst is (voor meerdere downloads dan toch) is het omzeilen daarvan als niet legaal te aanschouwen en kan ik u jammer genoeg deze middelen niet meedelen

Luc@s
28 November 2006, 21:47
idd,

heb het hier ooit al eens gezegd ....

het moment dat je technisch weet hoe het te omzeilen, doe je het niet meer, dan is de lol eraf, want je weet dat het kan ...

I was always intrested in things that I wasn't supposed to know ....
K.mitnick

wous
27 December 2006, 18:12
help ff mn ip is gebanned bij een spel... nu vraag ik me af als ik dat prog gebruik kan ik dan gewoon die server weer in zonder dat de scan mijn ip herkent ? en heeft dat prog nog effect op andere dingen op de computer?

PeterN
27 December 2006, 18:25
Als je wat leest in dit topic zal je zien dat men niet altijd louter op ip banned. Uw ip veranderen helpt in dat geval niet.
Beste wat je kan doen is ook op internet de regels volgen en zorgen dat je niet gebanned wordt ;)

wous
28 December 2006, 14:23
Als je wat leest in dit topic zal je zien dat men niet altijd louter op ip banned. Uw ip veranderen helpt in dat geval niet.
Beste wat je kan doen is ook op internet de regels volgen en zorgen dat je niet gebanned wordt ;)


klopt maar bij dit spel als ik de server binnen kom staat er kick [ naam ] for banned IP :) dus ik ben wel gebanned op mn ip. :damn: en ik heb de regels gevolgd maar 1 persoon magmij totaal niet en heeft mij gebant en zegt dat ik iets heb gedaan wat dus totaal niet waar is :cry:

afghanboy
28 December 2006, 23:32
Hallo mensen..

zo als jullie zien ben ik hier nieuw op deze site..en ik had een vraagje..ik wil graag mijn IP adress veranderen of verbergen alleen ik wil weten hoe dat moet??!!..

ik heb als provider modem en router we hebben 2pc's en bij beide pc is internet

reden: omdat ik door een site ben verbannen daarom en ik wil weer naar die site gaan..

( P.S : sorry als ik ut op een foute rubliek heb geplaats..)

mvg..afghanboy

Kokki
29 December 2006, 10:10
Provider modem en router ken ik niet :)

Timon22
10 January 2007, 19:41
dat progje werkt niet met telenet zekr?

PeterN
10 January 2007, 21:28
dat progje werkt niet met telenet zekr?

Jawel maar ook punt 2 hier lezen ;) http://www.minatica.be/showpost.php?p=251003&postcount=85

tbp72
15 January 2007, 15:00
Nou, zodat ik spelletjes kan spelen met verschillende accounts..
anders word ik gebanned.. en ik heb changeip.zip download. En ip veranderd.
www.watismijnip.nl (http://www.watismijnip.nl) en die changeip werkt gewoon niet. Wat moet ik doen???? Ik heb adsl tiscali t12... weet jullie misschien wel?

Luc@s
15 January 2007, 21:10
dit is volgens mij een van de meest gestelde vragen op het netwerkforum .....

open proxy's is het antwoord, of continue IP release & ip renew doen in een dos box ...

groeten
L.

64mike53
17 January 2007, 12:00
Ik heb speedlinq van bbned en ik wil mijn ip van buitenaf veranderen.... maar jullie hebben het nu volgens mij allemaal over het ip van binnen je netwerk... en dat progje van amd werkt niet bij mij.... ook als ik de tags handmatig invul dan werkt het ook niet... weet niemand een mooi progje hiervoor?:frown:

PeterN
17 January 2007, 14:39
Ik heb speedlinq van bbned en ik wil mijn ip van buitenaf veranderen.... maar jullie hebben het nu volgens mij allemaal over het ip van binnen je netwerk... en dat progje van amd werkt niet bij mij.... ook als ik de tags handmatig invul dan werkt het ook niet... weet niemand een mooi progje hiervoor?:frown:
Lees het hele topic door;) Er is verschil tss een locaal ip en een publiek ip. En dan heb je nog de verschillende providers.
http://www.minatica.be/showpost.php?p=251003&postcount=85

parasiet
17 January 2007, 14:49
winsock ip fix ;maar eens je tot de webmaster van de site waar je gebannen bent om uitleg vragen vind ik beter...leg je probleem uit
eventueel als je in fout bent moet je dat ook durven toegeven...
voor de tijd dat we hier rondlopen hoeven we geen ruzie te maken om
kleinigheden er is al miserie genoeg op de wereld......
groetjes

jellabi
18 January 2007, 22:43
ik ben zojuist gebanned van mIRC, met een ipban, nou hepk dit prog gedownload, geunzipped, geopend. Dan looptie da programma door start ik mirc opnieuw op. dan staat er dak inlog op een ip dat eindigt op .7 en daarna staat er dak gebanned ben op een ip dat eindigt op .111 en ben ik nog steeds gebanned, hoe kan dit??

P.S.
we hebben een router zou het hier aan kunnen liggen??? en hoe kan ik mijn ip veranderen met de router da zou ik ook wel willen weten :)

Jelle
19 January 2007, 09:16
ik ben zojuist gebanned van mIRC, met een ipban, nou hepk dit prog gedownload, geunzipped, geopend. Dan looptie da programma door start ik mirc opnieuw op. dan staat er dak inlog op een ip dat eindigt op .7 en daarna staat er dak gebanned ben op een ip dat eindigt op .111 en ben ik nog steeds gebanned, hoe kan dit??

P.S.
we hebben een router zou het hier aan kunnen liggen??? en hoe kan ik mijn ip veranderen met de router da zou ik ook wel willen weten :)

Lees het topic eens door. In het topic vind je alle info over ip-adressen, hoe ze werken en wat er allemaal mogelijk is om ze proberen aan te passen ;)

parasiet
19 January 2007, 10:12
Lees het hele topic door;) Er is verschil tss een locaal ip en een publiek ip. En dan heb je nog de verschillende providers.
http://www.minatica.be/showpost.php?p=251003&postcount=85

en trouwens een mooie uitleg ......de admins hier zijn niet te lui op te helpen
vind ik top....doe zo verder.
groetjes

jellabi
19 January 2007, 14:00
voor de mensen van @home, ik heb al meerdere malen gehoord dat @home ook een 24-uurs beveiliging heeft, maar vraagje aan de mods, moet je dan de volgende keer na die 24 uur gewoon da progje starten?

Luc@s
20 January 2007, 19:29
ik ben zojuist gebanned van mIRC, met een ipban, nou hepk dit prog gedownload, geunzipped, geopend. Dan looptie da programma door start ik mirc opnieuw op. dan staat er dak inlog op een ip dat eindigt op .7 en daarna staat er dak gebanned ben op een ip dat eindigt op .111 en ben ik nog steeds gebanned, hoe kan dit??

P.S.
we hebben een router zou het hier aan kunnen liggen??? en hoe kan ik mijn ip veranderen met de router da zou ik ook wel willen weten :)

weet niet op welke basis ze bannen, als ze je bannen op je login-naam kan je nog lang blijven proberen.

Nu, een site-admin is ook niet dom he :D , als hij je echt wil bannen, kan hij evenwel de hele netwerkblok van de dhcp-pool waaruit jij je ip address krijgt bannen.

proxy's zijn hier het antwoord, maar met alle respect, als je ge-band bent, heeft dit een reden, als je die wil omzeilen, herhalen (of whatever de reden ook kan zijn) zal je moeten zien dat je vindingrijker bent dan de site- of in dit geval channel-admin. Voor dit soort zaken, bestaat er meestal geen kant-en-klare oplossing, waarop je gewoon moet klikken of installeren.

groeten
L.

cherokee1958
22 January 2007, 20:40
ik wil ook graag mijn ip veranderen(ook voor spelletjes maar ben 2 dagen bezig en het lukt nog steed niet help me (weet niet echt veel van ps's hoor)
groetjes

Trax
31 January 2007, 18:40
Mijn provider is edpnet, als ik vroeger naar het ip van mijn router surfte en ik deed een reset had ik binnen de minuut een nieuw ip. Nu werkt dat nier meer, enkel als ik de modem/router manueel uitzet en even later opnieuw opzet.

Weet iemand hoe dit komt? Of waarom het niet meer werkt?
Ik vond het zoals ik het eerst deed natuurlijk het gemakkelijst.

simonsays
3 February 2007, 18:38
hallo over die ip adres ik wil het ook veranderen maar ik zit bij telenet hoe doe ik dat kan ieman mij het uitleggen
gr simonsays

simonsays
3 February 2007, 22:44
hallo ik zal me eff voorstellen ik ben nieuw hier
over telenet kan ik m,n ip veranderen
de 1 zegt de stekker eruittrekken maar lukt niet steeds de zelfde ip
help gr simon

PeterN
4 February 2007, 00:09
Ik weet dat het een lange topic is, maar veel uitleg vind je terug als je het hele topic eens overleest. Vooral hier staat wat bijkomende uitleg ;)
http://www.minatica.be/showpost.php?p=251003&postcount=85

simonsays
4 February 2007, 14:42
bedankt gr simonsays

jaspertje
5 February 2007, 21:57
dankje maarhij doet het niet :D

kosovali
6 February 2007, 15:38
Dat kan. Ik heb daar een dos programmatje voor geschreven (zie bijlage)
Het is wel nooit 100% zeker dat je een ander ipadres krijgt. De meeste isp's hebben een policy die ervoor zorgt dat je altijd op zen 24u hetzelfde ipadres behoudt.

AMD



ey maar hoe werk die programma moet ik er gewoon op druken er was wat gebeurt in zoon balkje klaar maar ik kan soon spel weer niet spelen:shy:

nico445
6 February 2007, 17:32
Het werkt helaas niet bij mij :(
ik heb planet internet internet plus bellen
is er nog een manier om ip's aan te passe?

PeterN
6 February 2007, 23:54
Mensen, ik heb het al gezegd, lees ook eens het hele topic door. Daar staat veel info in wanneer het werkt en wanneer niet. En waarom het van provider tot provider afhangt. Ook een ander ip helpt soms niet voor een ban.
Dat en veel meer kan je lezen in het hele draadje.
Ik doe er nu een slotje op want zoals je ziet komt er bijna iedere dag iemand dezelfde vraag stellen ;)