Volledige versie bekijken : online bankieren, veilig of niet
wimsalabim 21 juni 2005, 18:15 waar moet men bij internet bankieren opletten zodat niemand met je geld kan gaan lopen
heeft er al iemand problemen mee gehad
ik heb onlangs een melding van telenet gekregen dat ze een hacker hadden tegengehouden
(allee zo hebben ze het niet gezegd maar het kwam er wel op neer
nog iemand slechte ervaringen
:wtf:
jurgenv 21 juni 2005, 18:16 dat er geen spyware aanwezig is op uw pc'ke ;)
Bij online banking zit je op een httpS:// adres waar de S voor secure staat. Heb zelf al verschillende jaren 3 online banksystemen en nog nooit problemen ondervonden.
Denk ook wel dat de banken zich dit niet kunnen permiteren.
trouwens vele "ongelukken" gebeuren doordat mensen onveilig omspringen met mails ed. waar ze naar hun code, rekeningnummers, kaartnummers gevraagd worden.
Als je dat doet, tja...:close
sniffer 21 juni 2005, 19:28 ik heb ook al een paar jaar home banking en ook nog niets ondervonden.
Ik geloof ook dat de banken moeten zorgen dat het niet gebeurt, anders zouden ze veel klanten verliezen.
Anderzijds zijn er nog veel dingen niet waterdicht zoals visa en zelfs bancontact maar dat zal altijd zo blijven.
spruit 23 juni 2005, 19:10 Bij online banking zit je op een httpS:// adres waar de S voor secure staat. Heb zelf al verschillende jaren 3 online banksystemen en nog nooit problemen ondervonden.
Denk ook wel dat de banken zich dit niet kunnen permiteren.
trouwens vele "ongelukken" gebeuren doordat mensen onveilig omspringen met mails ed. waar ze naar hun code, rekeningnummers, kaartnummers gevraagd worden.
Als je dat doet, tja...:close
daar si, de mannen met geld --> 3 banken! :wtf::D
Blijkbaar toch niet zo veilig : http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=6295 :evil: :close (n)
Zeg G man, 't is ni omdat er één Belgische Bank bij het onderzoek betrokken was dat die haar software lekt en daardoor niet veilig aan homebankieren doen. Kijk het is niet mijn bank maar wel een direkte concurrent. Ik ben zaakvoerder van een bank en kan je vertellen dat de Belgische banken wel degelijk alles in het werk stellen om hun internet bankieren zo veilig mogelijk te houden. De Nederlanders zijn 'net als met hun pin pasjes' nog een paar jaartjes achter (neem me niet kwalijk dat ik het zo zeg) maar bij ons is men met die dingen al jaren bezig. Zoals hiervoor aangehaald log je meestal in op een beveiligde server. Diverse mogelijkheden beletten dat één of ander kwaadwillige je bankrekening kan plunderen of er andere niet plezierige dingen mee kan doen. Paswoord op de server van de bank, controle sleutels op je eigen pc, digi pas... noem maar op. Er is geen enkele bank die zich lekken kan veroorloven!
trebel 25 juni 2005, 17:20 idd,al jaren pc banking hier op 3 pc's,nul problems,zero risico.
Zeg G man, 't is ni omdat er één Belgische Bank bij het onderzoek betrokken was dat die haar software lekt en daardoor niet veilig aan homebankieren doen. Kijk het is niet mijn bank maar wel een direkte concurrent. Ik ben zaakvoerder van een bank en kan je vertellen dat de Belgische banken wel degelijk alles in het werk stellen om hun internet bankieren zo veilig mogelijk te houden. De Nederlanders zijn 'net als met hun pin pasjes' nog een paar jaartjes achter (neem me niet kwalijk dat ik het zo zeg) maar bij ons is men met die dingen al jaren bezig. Zoals hiervoor aangehaald log je meestal in op een beveiligde server. Diverse mogelijkheden beletten dat één of ander kwaadwillige je bankrekening kan plunderen of er andere niet plezierige dingen mee kan doen. Paswoord op de server van de bank, controle sleutels op je eigen pc, digi pas... noem maar op. Er is geen enkele bank die zich lekken kan veroorloven!
Oeps, precies een gevoelig snaartje geraakt. Als je het topic volledig gelezen hebt, zie je dat ik al van in het begin met 3 banken online werk. En nog steeds geen enkel probleem gehad. Dus mij moet je niet overtuigen.
Maar aan alles zijn 2 kanten en als er minder goede reviews geschreven worden, mogen die (zeker) ook de pers en het nieuws halen! Daarom dat ik die bij dit topic heb ingevoegd. Iedereen moet maar voor zijn eigen uitmaken wat er van aan is.
Nee G-man, géén gevoelige snaar geraakt zelle. Ik vond alleen maar dat ik toch enige toelichting moest geven en da was zeker ni persoonlijk bedoeld. Sorry als het zo overkwam.
Ik vond alleen maar dat ik toch enige toelichting moest geven
Net zoals ik dus ;)
italia 5 augustus 2005, 23:44 ik gebruik ook al een jaar of 3 pc banking en nog niets ondervonden
alleen natuurlijk opassen met paswoorden , rekeningnummers en visa kaarten laat deze zeker niet op je pc staan
DrKucho 10 augustus 2005, 11:05 nooit problemen daarmee gehad eigenlijk ik vindt het wel veilig maar op een bepaalde manier ook weer een klein beetje niet ;)
GuardedXyph3R 10 augustus 2005, 11:16 Een mooi pleidooi Tweebees, maar het valt niet te ontkennen dat er zich soms nog eens dergelijke problemen voordoen. Neen, ik wijs niemand met de vinger of spreek niet over 1 bepaalde bank.... maar bij elke technologische vooruitgang (hier: pc-banking) komen ongetwijfeld ongemakken, simpel als dat:) En daarbij, Dexia is gewoon bij het onderzoek betrokken, niets in de tekst wijst erop dat Dexia met deze problemen kampt he.
Ik vind pc-banking echt wel handig, en nog NOOIT een probleem gehad. Ik ben er wel van overtuigd hoor tweebees dat de banken alles in het werk stellen om hun klantenbestand zoveel mogelijk veiligheid te bieden;) En dat dit vermeld wordt in een nieuwspost.....tja, goed nieuws is geen nieuws he.
Groetjes
ciriel 10 augustus 2005, 11:26 als je het zo ziet alles kan gekraakt worden!!! maar zo simpel zal het wel niet zijn,de banken gaan toch geen zulke risico's nemen.
GuardedXyph3R 10 augustus 2005, 11:32 Inderdaad, zoals je kan zien aan Tweebees' uitleg zijn er tal van veiligheidsvoorzieningen in het bankgebeuren. Maarja, alles kan inderdaad gekraakt worden, net zoals NASA, dat onlangs het bezoek kreeg van een hacker:)
|
|