Volledige versie bekijken : Probleemke met Canon Ixus 75



*steve*
5 April 2009, 16:37
Ik wou vandaag foto's op mijn pc zetten en dat lukt nu plots niet meer.

Ik heb geen idee hoe het komt.
Ik heb reeds verschillende usb poorten geprobeerd.

Ik dacht dat het misschien aan het kabelke zou liggen... Kan dit???

Gr.

*steve*
5 April 2009, 19:22
Het ligt dus niet aan het kabeltje.
Net een ander getest...

wizaron
5 April 2009, 22:10
Al eens het SD kaartje eruit gehaald en in je PC gestopt, als je een gepast sleufje heb natuurlijk. :)

Baloeke
5 April 2009, 23:42
Met welk programma wil jij je foto's overbrengen? Het ligt misschien aan een instelling van dat programma.

Kijk ook eens in je apparaatbeheer na of er geen gele vraagtekens te vinden zijn.

peenif
6 April 2009, 07:54
Misschien ook even 'Mijn Computer' bekijken - met aangesloten kabeltje moet de geheugenkaart daar als station terug te vinden zijn, dan via kopiƫren en plakken.

Om zeker te zijn dat het niet om een defect gaat in het fototoestel eens op een andere PC proberen.

*steve*
6 April 2009, 08:07
Bedankt voor de reacties.

Ik importeer de foto's altijd met windows.
Het sd kaartje in het gleufje stoppen lukt niet.
In mijn computer wordt er niets herkend.

Baloeke, er staan twee gele vraagtekens in mijn apparaatbeheer.
1 onder draagbare apparaten --> compact flash
1 onder netwerkadapters --> Microsoft 6to4 adapter

peenif
6 April 2009, 10:37
Die twee hebt U niet vandoen om het sd kaartje te lezen denk ik, toch maar eens op een andere PC proberen. Indien er werkelijk geen 'Verwisselbare Schijf' bij 'Mijn Computer' staat en de USB poorten zijn ok (test eens met een USB stick of zo) zou het wel eens het sd kaartje of het fototoestel kunnen zijn.

Vincent
6 April 2009, 10:43
Steve, met welk Windowsprogramma werkt u, bij de aankoop van het toestel hebt u twee cd's gekregen, een handleiding en een instalatie cd. Mijn toestel is een powershot A520 . Het kan zijn dat de USBdriver niet meer werkt, dan moet U uw toestel herinstaleren op de pc, hoe staat vermeld in de handleiding op de cd.;)

*steve*
6 April 2009, 20:41
Ik werk met Vista.
De drivers die op de cd van de Canon staan draaien niet op Vista.

Usb sticks gaan echter wel.

Als ik mijn Canon aansluit en aanleg hoor ik wel een geluidje op de pc. Als ik hem afleg ook.

peenif
7 April 2009, 06:02
Als U het niet eens probeert op een andere PC zal U niet veel verder komen denk ik, enkel gissen. Gaat het ook niet bij iemand anders dan is het uw toestel. Ik herhaal dat men een 'verwisselbare schijf' moet terugvinden onder 'mijn computer' en fototoestellen zijn gewoon plug and play - ik kan in Roemeniƫ op eender welke laptop of desktop mijn foto's bekijken, opslaan of op CD schrijven zowel van mijn Sony als Panasonic toestel - zonder een driver te installeren. U schrijft USB sticks gaan wel dus daar ligt het probleem niet.

Vincent
7 April 2009, 06:48
U hoort een geluid, ga naar Menu start > Verkennen, U vind daar uw toestel terug> KLik op eigenschappen> u ziet staan algemeen> onderaan vind u Diagnostische gegevens, camera testen (kan u kontroleren). naast algemeen staat , gebeurtenissen > vind U selecteer een gebeurtenis ,Camera aangesloten. > acties uitvoeren aangevinkt> Wizard scanner en camera van Microsoft.

Ik weet niet of het bij U hetzelfde is, ik werk met Canon Powershot A520.
Hebt u geen Starter Guide Disk gekregen bij de aankoop van U toestel? er staan daar 6 pagina's over problemen oplossen.:)

*steve*
7 April 2009, 07:43
Probleem opgelost!!!!!!!!!!

Wanneer ik mijn camera aansloot kwam hij tevoorschijn in apparaatbeheer onder draagbare apparaten. Hij stond aangeduid met een geel vraagteken.
Als je rechts klikt heb je verschillende keuzes. Ik heb de installatie ongedaan gemaakt.

Alles werd gewist. Camera opnieuw aangelegd en hij werd direct gevonden om opnieuw te configureren.

Nu werkt het.
Weer wa bijgeleerd!!!

Toch bedankt allemaal voor de hulp!!!!!!!!!:bow:

Vincent
7 April 2009, 13:46
Had U gezegdt in #8 , opnieuw instaleren. Nog veel plezier met uw toestel. (y)