Volledige versie bekijken : Opzoek



Jasmin
29 May 2009, 14:03
Ik ben opzoek naar een degelijke photo camera.

Nu ik trek enorm veel foto's die ik dan weer bewerk via psp.

Ik weet niet of iemand al van de "konijnenberg" gehoord heeft. Die zouden goedkoop zijn.

Ik zou graag een Spiegelreflex camara hebben. Want ik heb gehoord dat die wel goed zijn die nemen dadelijk de photo. Zo gewone digitale zoekt eerst nog en tegen dat je de photo wilt trekken zijn kinderen allang weg haha

Maar zeker niet duurder dan 300€ mag minder als ik dan al een redelijk heb. Ben ook een groentje op dat gebied.

Jasmin
29 May 2009, 14:08
Ik heb deze op het oog
http://www.fotokonijnenberg.be/product/340733/sony_dslr-a200___18-70mm.html

Kan mij iemand zeggen wat je er van vind en wat opties ik ze nog bij zal moeten nemen dan

peenif
29 May 2009, 14:37
Beste Jasmin, U zit daar werkelijk aan de minimum-minimale grens qua prijs wat digitale reflexcamera's betreft. Wat ik erover kan lezen is niet slecht (op dpreview) maar dan ook weer niet goed. Bedenk ook dat U met een 18-70mm lens heel beperkt bent in mogelijkheden en U algauw de nood zult voelen aan meer en lenzen zijn heel kostelijk.

Mijn eerlijke opinie is dat U voor uw budget een hele goeie compactcamera kunt aanschaffen die minstens even snel uit de startblokken kan schieten (= starten met fotograferen) als deze Sony200, want dit is precies een van zijn grote minpunten : de opstarttijd.

Terzijde maar minstens even belangrijk is dat deze Sony A200 pas de tweede digitale refleks is die Sony op de markt bracht, er intussen reeds verschillende modellen meer heeft van gelanceerd, en U dus iets op het oog heeft wat inmiddels reeds is voorbijgestreefd.

Zo Jasmin, dit is mijn idee - mocht U meer inlichtingen willen over compactcamera's uit die prijsklasse ten allen tijde welkom.

PS : Digitalstreet.nl is meestal veel goedkoper dan Konijnenberg (in het geval van die Sony A200 nu toevallig niet), het kan soms tot 20% verschil gaan - goed kijken is de boodschap.

wizaron
31 May 2009, 09:03
Mee eens peenif, budget wat verhogen dan heb je ruimere gebruiksmogelijkheden eens de microbe te pakken wil je toch je grenzen verleggen en bleek je éérste aankoop dan nutteloos ;)

Jasmin
31 May 2009, 09:29
Bedankt voor jullie reacties ik zal straks is kijken op digitalstreet.nl

Jasmin
31 May 2009, 10:05
Bedankt voor het advies nog eens. Ben een beetje aan het rondkijken geweest maar zou het eigenlijk niet weten. Misschien kunnen jullie me eventueel een toestel aanraden? Vind het gewoon belangrijk om zuiver en snel te kunnen fotograferen en dat ik een lens heb waar ik zelf mee kan spelen. ;)
Voorlopig moet de prijs ook niet te duur zijn omdat ik toch maar een simpele amateur ben. En na verloop van tijd kan ik nog zien om een veel betere te kopen als ik er mee overweg kan.

Jasmin
31 May 2009, 10:11
Mee eens peenif, budget wat verhogen dan heb je ruimere gebruiksmogelijkheden eens de microbe te pakken wil je toch je grenzen verleggen en bleek je éérste aankoop dan nutteloos ;)


Dat is misschien waar, maar wil toch eerst eens kijken of het mij wel eigenlijk ligt want ik ben wel vrij snel iets beu :shy: dus dan wil ook weer niet te veel geld buiten gegooid hebben.

peenif
31 May 2009, 14:05
Hier even kijken Jasmin http://www.minatica.be/showthread.php?t=61847 post #3 is nog steeds geldig.

De Hulk
31 May 2009, 23:22
Volgens mij moet je er wel feeling voor hebben en een beetje verstand. Veel lezen en er zullen ongetwijfeld wel boeken of websites zijn over fotografie. Ik zou nog even wachten met aanschaf, je hebt nog niet echt uitgezocht en weet nog niet exact welke eisen je moet stellen. Die driehonderd euro kan inderdaad een dubieuze uitgave zijn, maar dat kan met veel uitgaven het geval zijn. Je kunt er ook veel plezier van hebben.

Jasmin
14 June 2009, 07:30
Wij zijn toch voor de SONY a 200 gegaan. Nu zelf ben ik zeer te vreden. Alleen heb ik nu al het gevoel dat mijn lens te klein is haha.
Vind het enorm leuk zelf met de lens te kunnen te spelen en de scherpte enzo in te stellen.
Nu alleen zien dat ik er wat meer over kan leren.

peenif
14 June 2009, 08:10
Gefeliciteerd met uw aankoop Jasmin - indien U wilt maak in een mapje voor uw foto's hier en kunnen we van uw eerste stappen meegenieten en eventueel volgen dan ook tips van de medeleden, ook de maandelijkse wedstrijd is een aanrader om bepaalde thema's te fotograferen. Kijk ook eens naar de lessen fotograferen hier op het forum, Nostradamus geeft daar heel interessante tips en aandachtspunten - veel plezier met uw toestel. :)

Jasmin
14 June 2009, 10:16
Gefeliciteerd met uw aankoop Jasmin - indien U wilt maak in een mapje voor uw foto's hier en kunnen we van uw eerste stappen meegenieten en eventueel volgen dan ook tips van de medeleden, ook de maandelijkse wedstrijd is een aanrader om bepaalde thema's te fotograferen. Kijk ook eens naar de lessen fotograferen hier op het forum, Nostradamus geeft daar heel interessante tips en aandachtspunten - veel plezier met uw toestel. :)


Dank je wel. Ik zou het wel leuk vinden een mapje te hebben waar ik mijn foto's in kan plaatsen.

peenif
14 June 2009, 10:27
Is in orde Jasmin, welkom in het fotografieclubje. http://www.minatica.be/showthread.php?p=469128#post469128

Jasmin
14 June 2009, 10:48
Dank u