Volledige versie bekijken : wachtwoord kwijt
bike devil 23 juni 2005, 14:29 Bij het opstarten van een PC gebeurt het soms dat de pc naar een wachtwoord vraagt. Ken iemand een manier om dit te omzeilen? Zodat een persoon toch kan inloggen zonder dat hij het wachtwoord kent, het gaat om een privé-pc; in een gewone windowsomgeving
groeten :)
Franss 23 juni 2005, 14:33 Gaat het hier om het bios wachtwoord of dat van windows?
bike devil 23 juni 2005, 14:34 windows
Baloeke 23 juni 2005, 14:43 en welke versie van windows?
bike devil 23 juni 2005, 14:48 is niet voor mij maar hij weet het niet juist ik heb hem adres van forum gegeven dat hij kan kijken en vertellen welk
hij denkt xp
ik zei dat hij dit moest proberen
opstarten in veilige modus,(=opstarten dan f8 drukken)
dan als admin het wachtwoord van de gebruiker aanpassen
diedie 23 juni 2005, 15:25 bike devil ik zei dat hij dit moest proberen
opstarten in veilige modus,(=opstarten dan f8 drukken)
(y) wel bike devil dat heb je hem goed gezegd want klopt als een bus, met de manier die jij aanhaald kun je het wachtwoord opnieuw instellen. Dus nadat je ingelogd bent onder de administrator moet je het configuratiescherm openen en selecteer daar gebruikers om het wachtwoord opnieuw in te stellen
mvg,
spruit 23 juni 2005, 19:21 (y) wel bike devil dat heb je hem goed gezegd want klopt als een bus, met de manier die jij aanhaald kun je het wachtwoord opnieuw instellen. Dus nadat je ingelogd bent onder de administrator moet je het configuratiescherm openen en selecteer daar gebruikers om het wachtwoord opnieuw in te stellen
mvg,
begrijp dit hier niet goed. opstarten in veilige modus en dan inloggen als admin (moet men toch ook het ww kennen) en dan het pw veranderen.
Lukt toch evengoed in normale modus. Dus waarom in veilige? ;)
nightraver 23 juni 2005, 22:36 begrijp dit hier niet goed. opstarten in veilige modus en dan inloggen als admin (moet men toch ook het ww kennen) en dan het pw veranderen.
Lukt toch evengoed in normale modus. Dus waarom in veilige? ;)
Ik heb dit ook geprobeert ik wist het ww nog hoor gewoon om te zien of het werkt en, als je in veilige modus opstart vraagt hij geen ww en dan kan je idd naar accounts gaan en ww wijzigenzonder dat er gevraagd wordt achter het oude wachtwoord, ik weet wel niet hoe het zit als je werkt met een administrator wachtwoord want dan ga je dat wss wel moeten geven om in veilige modus als admin aan te melden denk ik.
Grtz Nightraver.
diedie 23 juni 2005, 22:36 spruit begrijp dit hier niet goed
Alles hangt af van de mate van beveiliging op uw computer. Bij de boot-opties kies je voor opstarten in veilige modus, waarin je vervolgens een balk ziet waar je een gebruikersnaam kunt invoeren. Waarom de Administrator? awel omdat dit de standaard beheerder is en deze krijgt tijdens een standaard installatie (let op ik zeg hier wel degelijk een standaard installatie) geen wachtwoord toebedeeld. Na het openen v/h config.scherm kun je het wachtwoord opnieuw instellen na het selecteren van de optie Gebruikers om daarna gewoon weer te kunnen inloggen met dat account.
Als er wel een wachtwoord voor de administrator is ingesteld (spreek hier wel degelijk voor XP) en u weet het wachtwoord niet, kun je het nog oplossen maar dan heb je wel een 2e pc nodig (uiteraard met dezelfde versie ). Van het 2e computer kopiëer je het bestand \windows\system32\config\sam naar vb. een usb-stick. Indien je de rest wilt weten stuur je mij maar een pm.
Ik heb het gevoel dat je mij test en ik wil hierbij zeggen dat ik zeker fouten kan maken of iets verkeerd naar voor brengen, maar ik probeer de mensen zo goed mogelijk te helpen zonder leugens te vertellen>.;)
mvg,
spruit 24 juni 2005, 12:01 Alles hangt af van de mate van beveiliging op uw computer. Bij de boot-opties kies je voor opstarten in veilige modus, waarin je vervolgens een balk ziet waar je een gebruikersnaam kunt invoeren. Waarom de Administrator? awel omdat dit de standaard beheerder is en deze krijgt tijdens een standaard installatie (let op ik zeg hier wel degelijk een standaard installatie) geen wachtwoord toebedeeld. Na het openen v/h config.scherm kun je het wachtwoord opnieuw instellen na het selecteren van de optie Gebruikers om daarna gewoon weer te kunnen inloggen met dat account.
Als er wel een wachtwoord voor de administrator is ingesteld (spreek hier wel degelijk voor XP) en u weet het wachtwoord niet, kun je het nog oplossen maar dan heb je wel een 2e pc nodig (uiteraard met dezelfde versie ). Van het 2e computer kopiëer je het bestand \windows\system32\config\sam naar vb. een usb-stick. Indien je de rest wilt weten stuur je mij maar een pm.
Ik heb het gevoel dat je mij test en ik wil hierbij zeggen dat ik zeker fouten kan maken of iets verkeerd naar voor brengen, maar ik probeer de mensen zo goed mogelijk te helpen zonder leugens te vertellen>.;)
mvg,
thks voor de deskundige uitleg diedie ;)
En wat dat testen betreft, hoef je zeker niet te denken, kzou bij god niet weten waarom ;)
'k wou gewoon weten waarom men zo te werk ging om een ww te veranderen, thats all, en ben nu terug een lesje rijker
bike devil 29 juni 2005, 08:53 opstarten in veilige modus,(=opstarten dan f8 drukken)
dat lukt dus zo
maar dan moet je wel het pasw veranderen of is het mogelijk om het pasw te zien
is dus eigenlijk de bedoeling dat niemand ziet dat er iemand op die pc geweest is
ps dit gaat hier niet om mafia toestanden hoor :)
is om een grap uit te halen bij iemand :D
begrijp het niet hoor
als ik gewoon een standaard instalatie doe ben ik toch de admin
als ik dan een wachtwoord instel voor mij kun je er toch niet in zonder dat
wachtwoord
ook niet met die f8
of ben ik ergens verkeerd
meer uitleg aub
wat het is goed om zoiets te weten
diedie 29 juni 2005, 17:20 bike devil maar dan moet je wel het pasw veranderen of is het mogelijk om het pasw te zien
Als je het paswoord kunt zien wat nut heeft het dan dat je een paswoord gebruikt??????:close
nightraver 29 juni 2005, 20:31 begrijp het niet hoor
als ik gewoon een standaard instalatie doe ben ik toch de admin
als ik dan een wachtwoord instel voor mij kun je er toch niet in zonder dat
wachtwoord
ook niet met die f8
of ben ik ergens verkeerd
meer uitleg aub
wat het is goed om zoiets te weten
Als je gewoon standaard instalatie doet ben je idd admin ja maar van de groep hoofdgebruikers, als je in veilige modus wil gaan zul je zien dat er nog een admin is die boven je staat dat is gedaan om de veiligheid zodat je op die manier nog altijd een klein kansje hebt om in de pc te komen.
Je kan dit op een of andere manier aanpassen hoor dat je altijd als 'admin-admin' aanmeld zo noemen ze dat dan maar dan ben je niet zo veilig meer bezig vrees ik.
Grtz Nightraver.
Als je gewoon standaard instalatie doet ben je idd admin ja maar van de groep hoofdgebruikers, als je in veilige modus wil gaan zul je zien dat er nog een admin is die boven je staat dat is gedaan om de veiligheid zodat je op die manier nog altijd een klein kansje hebt om in de pc te komen.
Je kan dit op een of andere manier aanpassen hoor dat je altijd als 'admin-admin' aanmeld zo noemen ze dat dan maar dan ben je niet zo veilig meer bezig vrees ik.
Grtz Nightraver.
thx dat wist ik nie
mendel 24 december 2005, 13:42 ge kunt ook altijd
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
da probere
kweet ni echt wat het doet, zelf nog nooit geprobeerd
maar ooits is erges tegegekome
laat me ne keer iets wete he :cool:
Nikolas 24 december 2005, 13:44 ge kunt ook altijd
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
da probere
kweet ni echt wat het doet, zelf nog nooit geprobeerd
maar ooits is erges tegegekome
laat me ne keer iets wete he :cool:
Ja, das wel een goeie site. :)
Kende hem ook al ;)
de jean 24 december 2005, 14:44 met erd - commander is dat zo gefixed ...
Nikolas 24 december 2005, 15:06 met erd - commander is dat zo gefixed ...
Hoe precies dan?
de jean 24 december 2005, 15:24 Hoe precies dan?gewoon de cd erin, opstarten van cd, naar locksmith en daarmee kunde alle aanwezige wachtwoorden verwijderen of veranderen ... jammer genoeg niet zien.
baronvonkneukel 24 december 2005, 19:11 heb je HIER (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?page=detailed)wat aan.
de jean 25 december 2005, 08:13 heb je HIER (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?page=detailed)wat aan.dat issem dus ... is wel kostelijk ... ik heb de 2005 serveredition en daar kan je wel alles mee.
|