Volledige versie bekijken : ubuntu live cd

slijkdabberke
23 juni 2005, 23:12
Ik heb de ubuntu live cd gedownload en nu ik hem geprobeerd heb macheerd die wel maar ik dacht dat ge met een live cd ook kon surfen en da wild bij mij toch niet lukken weet iemand mischien waar dat kan aan liggen
bedankt alvast

Goldie
27 juni 2005, 15:18
Hoi

Idd, normaal moet je kunnen surfen met de livecd. waarschijnlijk lukt dit niet omdat je ipadres nog toegewezen aan de windows. Probeer eens in windows vooraleer je opnieuw opstart: uitvoeren >cmd en enteren >ipconfig /release
Dan start je opnieuw op met die Ubuntu livecd.

Peace

slijkdabberke
28 juni 2005, 23:10
Ja ik heb dat geprobeerd "ipconfig /release"maar ik kon nog niet surfen met die live cd heeft iemand mischien nog suggesties
alvast bedankt

Goldie
30 juni 2005, 18:17
Je kan eens proberen om je modem een half uurtje uit het stopcontact te halen, dan deelt je internetprovider een nw ipadres uit aan je bakkie. Wel je pc eerst afzetten voor je terug je modem insteekt. Je modem insteken en dan pas je pc terug opstarten.

AMD
1 juli 2005, 02:21
je moet volgende commando doen:
ipconfig /flushdns
ipconfig /release

Met vriendelijke groet,
AMD

slijkdabberke
17 juli 2005, 12:17
Dit lukt nog niet maar ik heb wel gezien dat de modem niet geinstaleerd is volgens linux maar hoe kan ik dit oplossen je kan op die live cd toch niet iets bij instaleren of vergis ik me (crash)

kurt0015
17 juli 2005, 17:50
probeer anders eens de linux Knoppix live cd hier heb je de site http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html die werkt bij mij super goed (y)

Blackwidowpage
19 juli 2005, 12:10
In windows xp>start>uitvoeren>ipconfig in typen> copieer wat daar staat en print het uit
start dan weer op in ubuntu ga naar de netwerk opties en voer daar de adressen in die je hebt uit geprint.

dat zijn je
Ip-adres
subnetmasker
standaardgateway

als je die in gevult hebt moet het lukken

slijkdabberke
19 juli 2005, 16:27
oke bedankt zal het zo eens proberen , ik laat wel iets weten .

slijkdabberke
26 juli 2005, 23:24
ik heb geprobeerd bij alles wat ik zag met netwerk maar ik kon niets vinden van netwerkopties om deze gegevens in te vullen .(n)(crash)

Blackwidowpage
28 juli 2005, 22:08
ga naar het menu computer=>system configuration=>networking=>connections. selecteer daar je verbinding.
ga dan naar properties.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, en sorry voor het late reageren maar ik was met vakantie.

http://www.osnews.com/img/8286/ubuntu1.png

slijkdabberke
31 juli 2005, 23:13
Da's geen probleem van die vakantie ne mens verdient da toch zo af en toe he ik ga het zo proberen bedankt allemaal

Blackwidowpage
1 augustus 2005, 12:59
Bij mij lukte het zo, veel succes

slijkdabberke
1 september 2005, 18:00
zou het mischien te maken kunnen hebben dat ik mijn adsl verbinding in windows ook zelf moet maken ?

slijkdabberke
21 december 2006, 10:05
slotje op