Volledige versie bekijken : cpu en moederbord



bieke
24 June 2005, 20:48
zit met een vraagje heb met everest een log bestand gemaakt zet hier even het bijzonderste erbij waar ik me zorgen om maak

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83637HF (ISA 290h)
Temperaturen:
Moederbord 38 °C (100 °F)
CPU 68 °C (154 °F) met pieken tot 79
Koelingsventilatoren:
CPU 4441 RPM
Spanningswaarde:
CPU Core 1.34 V
CPU AUX 3.10 V
+3.3 V 3.36 V
+5 V 5.08 V
+12 V 12.34 V
-12 V -14.91 V
-5 V -7.71 V
+5 V Standby 4.92 V
VBAT Batterij 3.09 V
Debug Info V 84 C2 D2 BD CB 00 00 26 (01)
Debug Info T 38 68 200

--------[ Debug - PCI ]---------------------------------------------------------------------------------
ik kwam thuis van mijn werk had mijn vriend toch die koeler om gedraaid
voor ik ging werk was de temp van moederbord 49 cpu 60 kan dit verschil maken of kan deze temperatuur kwaad doen aan de computer

betrouw het niet al te hard maar hij dacht dat nu mischien het gezoem van de ventilator ging minderen
denk dat hij wel iets iets verkeerd gedaan heeft
eerst kwam er boven aan uit het rond luchtgat in de computer koude lucht onder aan uit het luchtgat

warme lucht nu is het omgedraaid maar de lucht die nu boven aan uitkomt is bijlange zo warm niet als eerst meld er wel bij dat ik een computer van aldi heb die 8383 van eind vorig jaar

g_man
24 June 2005, 21:43
CPU 68 °C (154 °F) met pieken tot 79

Dit is way to much ! Zeker voor ne P4 ! Met dit warme weer kan de temp van de CPU ed. wel verhogen, maar meer als 60° is toch wel niet gezond voor je CPU en 49° voor je mobo ook niet. Als je case het te warm heeft, zet deze dan op een kiertje, je zal zien dat de temp snel zal dalen. Dit is wal niet ideaal, daar je natuurlijk veel stof zal aanzuigen. Probeer op een of andere manier frisse (verse) lucht te laten aanzuigen, of plaats enkele casecoolers bij!

bieke
24 June 2005, 22:04
moederbord blijft op 38 cpu momenteel 65 zit alleen maar op internet doe niets anders met computer dacgt dat die van het moederbord nooit onder de 45-49 is geweest cpu rond de 69 bij omzetten van film .ik weet nu niet wat hij gaat doen bij omzetten film welke temp hij dan gaat aangeven

diedie
24 June 2005, 22:42
bieke moederbord blijft op 38 cpu momenteel 65 zit alleen maar op internet doe niets anders met computer dacgt dat die van het moederbord nooit onder de 45-49 is geweest cpu rond de 69 bij omzetten van film .ik weet nu niet wat hij gaat doen bij omzetten film welke temp hij dan gaat aangeven



Kun je er via een logboekvermelding achterkomen waarom het systeem afsluit? Configuratiescherm>systeembeheer>logboeken. Kijk bij alle 3 de logboeken eens naar de rode (fout) vermeldingen.

een uitslaand systeem kan ook aan de videokaart liggen die te warm werd doordat een andere insteekkaart de afvoer van de warme lucht belemmerde. Systeem ging daardoor door de temperatuurbarriere heen en stelde zichzelf veilig.
de temp. van de cpu kan je normaal regelen in uw bios
kijk zeker ook eens of uw koelers schoon zijn en eens de stofzuiger zijn werk laten doen, doet ook al wonderen;)
mvg,

jurgenv
24 June 2005, 23:28
hallo,

zoals g_man zegt: casekoelers plaatsen! dit zal stukken schelen ;)

Heezy
24 June 2005, 23:42
Voor elke pc fanaat is dit weer een hel. Voor de toerist natuurlijk niet :-).

Temps zijn idd te hoog. Wat ook helpt deze dagen is je zijpaneel eraf nemen en een grote ventilator in de kast laten blazen.

bieke
25 June 2005, 22:05
Kun je er via een logboekvermelding achterkomen waarom het systeem afsluit? Configuratiescherm>systeembeheer>logboeken. Kijk bij alle 3 de logboeken eens naar de rode (fout) vermeldingen.

een uitslaand systeem kan ook aan de videokaart liggen die te warm werd doordat een andere insteekkaart de afvoer van de warme lucht belemmerde. Systeem ging daardoor door de temperatuurbarriere heen en stelde zichzelf veilig.
de temp. van de cpu kan je normaal regelen in uw bios
kijk zeker ook eens of uw koelers schoon zijn en eens de stofzuiger zijn werk laten doen, doet ook al wonderen;)
mvg,

mijn computer valt wel niet uit en als ik naar logboeken ga en die wil openen krijg ik foutmelding van explorer
koeler is proper gemaakt en ook binnenkant van computer
zit voor het moment met temp van moederbord 35-cpu 61 ben alleen maar op de site van ivan bezig en heb everest open

hoe hoog is normaal de temp van moederbord en cpu
heb op het hardware forum een log gezien van iemand met everest gemmakt die kon zelfs zien hoe warm zijn harde schijf werd heb dit nog nergens niet kunnen ontdekken hier

g_man
25 June 2005, 23:29
Mijn temps op dit moment :

Temperaturen:
Moederbord 28 °C (82 °F)
CPU 43 °C (109 °F)
CPU diode 41 °C (106 °F)
GPU 43 °C (109 °F)
GPU omgeving 40 °C (104 °F)
Seagate ST3160023A 35 °C (95 °F)
Maxtor 6Y080L0 28 °C (82 °F)

Deze PC werkt 24/7

Dat je geen temps ziet van je HDD, is wsl omdat je HDD niet voorzien is van een sensor.
Maar dat je temp van je CPU boven de 60° komt, is toch wel niet zo gezond, zeker niet voor een P4.