Volledige versie bekijken : Foutmelding windows Help me!!!!!!!!!!



greco
25 June 2005, 18:31
Hey iedereen,

ik heb vorige week een Amd 3000+ 64athlon 939 socket op een Asus A8V pro moederbord gekocht.
Na het instaleren van windows en wat prgramma's krijg ik een blauw scherm met als foutmelding: MACHINE_CHECK_EXCEPTION. ik moet dan resetten.

Volgens de mensen bij de computerwinkel lag het aan mijn geheugen ik had 2x 512ddr-333mHz
en ik moest 2 nieuwe kopen 2x 512ddr-400 mHz.
Na een uur online gaming opnieuw blauw scherm MACHINE_CHECK_EXCEPTION.

Wat gaan ze me deze keer weer laten kopen KAN IEMAND MIJ HeLPEN!!!!!!!!!!

Thx

Heezy
25 June 2005, 18:47
Das toch ongelooflijk hé die pc-winkels... Altijd direct iets laten kopen da zogezegd de oplossing is.

http://support.microsoft.com/?kbid=329284

Het zal testen worden. Mem en CPU zijn meestal grote boosdoeners. Aangezien je nu met nieuw geheugen het nog altijd hebt, is dat eigenlijk al uitgesloten (stonden beide soorten modules op de lijst van ondersteunde modules bij het mobo?).

-Als je een andere CPU hebt, kan je hem vervangen en testen. Is het snelste en betrouwbaarste.
Heb je dat niet, kan je de cpu testen met prime95 en sisoft sandra. En kijk eens of hij errors geeft.

-Check je temps eens met everest.

-HD kan je testen met de tool op de site van de fabricant.

-Blijven nog voeding, mobo en graka over. Mobo zou het ook kunnen zijn, maar deze componenten kunnen enkel getest worden als je kan verwisselen van hardware met iemand.

jurgenv
25 June 2005, 18:48
hebt dit gevonden in google:

Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat de processor een onherstelbare hardwarefout heeft gedetecteerd en deze doorgeeft aan Windows XP. Hiervoor wordt de MCE-functie (Machine Check Exception) gebruikt van Pentium-processoren of MCA-functie (Machine Check Architecture) van sommige Pentium Pro-processoren. Deze fout kan worden veroorzaakt door: • systeembusfouten;
• geheugenfouten die pariteit of ECC-problemen (Error Correction Code) hebben;
• cachefouten in de processor of hardware;
• TLB-fouten (Translation Lookaside Buffers) in de processor;
• andere bekende hardwareproblemen die speciefiek zijn voor bepaalde CPU-leveranciers;
• bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde leveranciers.

Naar boven

Status
Dit gedrag is inherent aan het ontwerp van het product.
Naar boven

Meer informatie
Een MCE treedt op wanneer Windows XP en het hardwareplatform een bepaalde hardwarefout niet kunnen herstellen, waardoor het systeem niet correct en betrouwbaar meer functioneert. Een preciezere diagnose van MCE's is moeilijk en er is geen algemene oplossing. Neem contact op met de hardwarefabrikant of een hardwaretechnicus voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden: • De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.
Opmerking: de hardware ondersteunt wellicht extra functies voor foutregistratie die de MCE registreert en een specifiekere oplossing geeft.

De Pentium- en Pentium Pro-processoren hebben een mechanisme om problemen met hardware te rapporteren zoals pariteitsgeheugenfouten en fouten met de cache. De processor geeft de detectie van een computercontrolefout aan door een MCE (Interrupt 1 te genereren om een hardwarefout aan te geven. Windows XP rapporteert dat de fout optreedt en geeft parameters weer die u kunt gebruiken om de uitzondering te decoderen. Neem contact op met de hardwareleverancier of processorfabrikant voor meer informatie over de MCA of raadpleeg de Intel Pentium Pro Family Developer's Manual - Volume 3: Operating System Writer's Manual.

compuchrisje
25 June 2005, 19:32
Tja, zo te zien is da een soepke met veel ballekes erin hé. Moest dat geheugen wel vervangen worden? Als diene kwiet je 't verkeerde geheugen meegeeft voor dat mobo is hij aan een update toe.

greco
25 June 2005, 20:05
Bedankt mannen !!!!!

Heezy
26 June 2005, 16:49
Laat iets weten als het niet lukt, of als het gelukt is hé ;-).

diedie
28 June 2005, 22:19
Veel kans dat u intern geheugen kapot is :cry: doe eens een memtest86 en laat hem eens heel de nacht draaien (kijk welke foutmeldingen je krijgt)

Het kan ook zijn dat uw processor overklokt is zet uw kloksnelheid terug op de normale instelling

Bekijk de temp. van de HD's eens na
mvg,