Volledige versie bekijken : scheuren uit foto halen



Sille
10 November 2009, 12:32
Hallo iedereen,

wij hebben een taak gekregen voor photoshop om een oude foto te bewerken zodat alle scheuren etc der uit zijn. Kheb mij vandaag overslapen en deze les dus gemist dus ik weet niet hoe ik der aan moet beginnen.

Heeft iemand een online nederlandse tutorial of weet iemand met welke brush je dat juist moet doen ?

Mvg

Dimitri

woepi
10 November 2009, 12:34
Photoshop weet ik het niet, maar geloof dat je ook met PSP werkt.

http://www.corel.com/img/content/com...kid=nlnews0409 (http://www.corel.com/img/content/community/tutorials/psp/restoring_damaged_nl.html?trkid=nlnews0409)

monne
10 November 2009, 13:25
Als je het eenvoudig en redelijk snel wilt, gebruik dan de kloon (of en) retoucheertool in Photoshop.

Sille
10 November 2009, 17:12
helaas woepi.

Psp gebruiken we niet tis allemaal photoshop ;). Indeed twas iets met de kloon functie ;) dat heb ik toch nog opgepikt

monne
10 November 2009, 17:18
Dan moet je het toch kunnen, activeer je kloonstempel en kloon goede deeltjes en plak die op de scheurtjes, en ja anders de leraar - lerares nog eens om een snelle uitleg vragen hé of aan je medestudenten.

Nog een tip : twee wekkers zetten misschien (hi,hi)

peenif
10 November 2009, 17:31
Ook het reparatiegereedschap (patch tool) kan in combinatie met de andere reeds genoemde, wonderen doen.

Krikkie
10 November 2009, 19:32
Je hebt in Photoshop toch een tooltje/masker "verwijderen scheuren en krassen"

Krikkie
10 November 2009, 20:12
Je kan de filter -> ruis -> Stof & krassen gebruiken.
Afwerken doe je met filter->vervagen->gaussiaans vervagen
of met met je penseel vervagen.
Eindigen kan je met de filter->verscherpen->onscherp masker

Je kan ook de scheur uitsnijden en dan de foto uitrekken zodat de scheur terug gedicht is.

Hangt een beetje af van de situatie.


Een gescheurde foto wordt gewoonlijk ingescand, zorg dat je de foto zo correct mogelijk samenstelt voor het inscannen.

Groetjes Krikkie

Sille
11 November 2009, 22:39
ja het onze is een internet kopie.

en het was inderdaad met die kloonstempel dat je moest werken. toch bedankt voor alle tips kga wat proberen nu