Volledige versie bekijken : pc geeft geen kik meer



streetfigter
26 June 2005, 18:22
mijne pc heeft de geest gegeven; als ge op de startknop drukt geeft em niets meer zelfs geen lampke da flikkert. op mijn mobo zelf brand het powerlampje nog en de voeding functioneert ook nog (groene en zwarte draad gebrugd=> fans draaien).


het probleem is gekomen nadat de pc na een afsluitsessie vasthing(was uit windows maar bleef hangenv ermoed ik want scherm stond uit); geprobeerd uit te krijgen met de startknop ingedrukt te houden maar dit gaf geen reactie. dan de reset knop geprobeert en het systeem reageerde maar liep vast tijdens de beginfase van de opstart met als gevolg geen reactie van zowel de start als de resetknop dus moeten de power uittrekken om af te zetten; nu geeft dit ding dus gene kik meer; enig idee?om dit op te lossen?

g_man
26 June 2005, 19:11
Probeer eens met uwe BIOS te resetten.

streetfigter
26 June 2005, 19:32
het probleem is dat ik deze functie niet terugvind in de documentatie; mijn mobo is een asus cusl2 (socket 370); maar als het de bios was zou er dan geen beweging in de pc zitten? nu doet hij helemaal niets????

Pilote
27 June 2005, 17:23
uw bios resetten doe je door de batterij die op je moederbord zit uit te halen en terug in te plaatsen.

Clioke16V
27 June 2005, 17:27
idd een 10 minuten de batterij eruit nemen.

g_man
27 June 2005, 18:58
idd een 10 minuten de batterij eruit nemen.

Asus heeft in de buurt van die batterij ook meestal een jumper staan. Even een rijtje verzetten en onmiddellijk terug op zijn plaats zetten en je BIOS is gereset.
INdien géén jumper, batterij idd verwijderen.

streetfigter
19 July 2005, 13:52
dit help niet ; pc blijft dood; iemand een p3 mobo teveel????

freaky005
22 July 2005, 16:25
koop u een nieuw moederbord en cpu en steek al der est van je materiaal over heb je al eens een andere voeding geprobeerd ook al heb je die gebugd probeer eens een andere in te steken

filip
22 July 2005, 16:46
Kijk eens in de buurt van de aansluiting van je voeding daar zal je een 4 tal condensatoren (elco's) zien zitten (op het moederbord) of die niet uitgelopen zijn .
Als die er de brui aangeven start er niks meer en die kosten samen 1 € daarna is je moederbord weer als nieuw ( wel wat werk om die oude eruit te solderen er is niet veel plaats tussen al die prullen).

compuchrisje
22 July 2005, 19:13
Nieuwe mobo, nieuwe voeding, nieuwe processor? Voor een beetje meer heb je een spiksplinternieuwe...

streetfigter
23 July 2005, 23:10
elco's en voeding zijn in orde; ik wil mij ook een nieuwe pc aanschaffen maar het probleem is dat mijn apparatuur nogal aan de trage kant is om in ne p4 te steken; het meeste komt al over uit een p1 en ik wil deze niet zomaar bij de stapel leggen omdat deze op bepaalde vlakken nog steeds even goed werkt als nieuwere hardware; maar in een p4 zou deze het systeem echter hopeloos vertragen.

dus als iemand een P3mobo op overschotheefd laat mij dan iets weten.

Spoorzoeker
23 July 2005, 23:44
Zoiets heb ik ook gehad:

kijk eens op je mobo waar de draadjes van de aan/uit knop zitten.
Verbind die pennetjes eens met elkaar. Start hij dan wel, dan zit het in de draad tussen pennen en startknop.

(ik had de kap er op gedaan en toen kwamen de draden bekneld te zitten waardoor er eentje brak).

streetfigter
24 July 2005, 00:06
dit had ik al geprobeerd met de startknop te bruggen maar toch bedankt om dit te melden

Yakumo
7 October 2005, 17:34
ik heb iets gelijkaardig gehad een tijdje terug, pc startte niet op en alle fans werkten. Het probleem was de cpu die kapot was, ik heb deze vervangen en pc startte onmiddellijk op zonder probleem
Groeten