Volledige versie bekijken : accountnaam wijzigen

gordini
26 juni 2005, 22:06
hallo,

Ik heb hier een pc'tje staan met een oude win98 installatie op.
De harde schijf kan perfect dienst doen in een pc waarvan de HDD het begeven heeft, ik moet zelfs de drivers van sound en grafische kaart ni vervangen, enkel van de netwerkkaart.

Het enige probleem is nu de naam van de vorige eigenaar staat hier nog in, nl in het startmenu, net boven afsluiten staat "naam eigenaar" afmelden, alsook na het openen van "deze computer" via rechtermuisknop en dan eigenschappen staat ook de naam van die eigenaar bij "geregistreerd op naam van".

Hoe kan ik dit veranderen zonder ne format c, want met ne pentium 1 heb ik daar ni veel zin in om daar mijnen tijd in te steken, alsook dan de zoektocht naar de drivers??

Greetz Gordini

compuchrisje
26 juni 2005, 23:56
Ik denk dat ik je hierbij mag doorverwijzen naar Nielsvandersijpe, volgens mij heeft die dat ergens vermeld in een topic. Het zou al bij de opstart via de BIOS moeten gebeuren.... zoek maar even naar zijn berichten, wschl vindt je het er wel ergens tussen.

Baloeke
27 juni 2005, 12:03
Ik denk dat je een nieuw account moet aanmaken en daarna de oude accounts verwijderen

gordini
27 juni 2005, 22:13
Tja,

In de bios geraak ik niet in (da spel kan goe 10 jaar oud zijn) en meerdere accounts aanmaken, en daarna de andere verwijderen, daar ga ik niet echt aan beginnen, want het gaat tenslotte om de naam de hoofdaccount. Ik heb de win98 overschreven, maar dat bleek niet te helpen. Via het register heb ik een sleutel kunnen aanpassen, maar het moeten er meerdere zijn, aangezien het maar ff duurde.(na reboot terug oude naam) Enfin, om alles kort te houden, de persoon van wie de pc is kan ermee leven dat er een andere naam als de zijne in het startmenu staat. En zoals ik al zei, om nog echt te gaan sleutelen aan een pc van die leeftijd
(pentium 1; 32 mb ram; HDD 1.18Gb) had en heb ik ni veel zin (verloren tijd)

Alleszins bedankt allen

Greetz Gordini

tempe
4 juli 2005, 21:39
Je moet een nieuw account maken en zijn acount verwijderen.

Danny

compuchrisje
4 juli 2005, 22:06
Hola! ik lees hier dat het in het startmenu staat, dat betekent geen account naam maar een gebruikersnaam. Als je dat via het configuratiescherm uitschakelt hoeft dat aanmelden x - afmelden x niet meer.