Volledige versie bekijken : pc valt soms uit
Mijn pc, krijgt regelmatig zonder een te verklaren reden een korte onderbreking van 5 tot 10 sec. ik kan dan niets meer doen, de muisaanwijzer, gaat dan niet meer, als ik een film draai bv. blijft hij ook hangen.
Heeft er nog iemand hier ervaring mee, en/of eventueel een verklaring of oplossing ?
Dank bij voorbaat.
jurgenv 27 juni 2005, 16:27 voer dit (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=1733)
eens uit ;)
Alles gedaan , maar hetzelfde resultaat, heb zelfs al een format gedaan, vermoed eerder dat het een hardware probleem is :close
Test je geheugen eens met memtest86.
brۍht 28 juni 2005, 16:15 Ik dit probleem ook soms met xp dat ik een zwart beeld krijg als hij teveel ineens moet doen (dat is natuurlijk wel nog beter dan blokkeren). Ik kan in die periode dan gewoon niets meer uitvoeren. Dit kan gerust enkele minuten duren, ik weet dat het soms niet gepast uikomt maar ik denk wel dat het het best is om de pc gewoon te laten doen. Ik denk wel dat je je slecht verwoord hebt, je zei dat hij uitvalt, maar het is gewoon het beeld dat zwart word. Ik denk persoonlijk dat dit een of andere veiligheid is van xp.
Ik dit probleem ook soms met xp dat ik een zwart beeld krijg als hij teveel ineens moet doen (dat is natuurlijk wel nog beter dan blokkeren). Ik kan in die periode dan gewoon niets meer uitvoeren. Dit kan gerust enkele minuten duren, ik weet dat het soms niet gepast uikomt maar ik denk wel dat het het best is om de pc gewoon te laten doen. Ik denk wel dat je je slecht verwoord hebt, je zei dat hij uitvalt, maar het is gewoon het beeld dat zwart word. Ik denk persoonlijk dat dit een of andere veiligheid is van xp.
Het beeld word niet zwart, het bevriest gewoon een vijftal seconden, je kan gewoon niets meer doen in die vijf seconden, ik heb al veel meegemaakt, maar dit is wel erg vreemd, het heeft ook niks te maken met ram en of virtueel geheugen, ik denk eerder in de richting van de processor of beeldkaart. Soms heb ik er een dag geen last van en plots soms tot vijf keer op een uur, het heeft ook niks met de warmte te maken omdat hij het soms doet wanneer ik net heb opgestart, het blijft in elk geval zéér vreemd.
nightraver 28 juni 2005, 18:16 Ik geef hier misschien een domme opmerking maar ik zou zeggen open u pcke eens en kijk eens of er toevallig niet veel stof inhangt ik heb dat onlangs bij mijn pc ook gedaan en dat is wel een enorm verschil hij hangt veeeeeeeel minder dan vroeger nu, reden : hij heeft de kans niet meer om zo snel warm te lopen.
Grtz Nightraver.
Baloeke 28 juni 2005, 19:53 Zelfde gedacht van Nightraver, je zou versteld kunnen staan hoeveel stof er in je pc kast zit. Heb de mijne over 14 dagen eens opgekuist en er zat wat stof in. Installeer eventueel een programmake om te zien hoe warm je processor is
Ik geef hier misschien een domme opmerking maar ik zou zeggen open u pcke eens en kijk eens of er toevallig niet veel stof inhangt ik heb dat onlangs bij mijn pc ook gedaan en dat is wel een enorm verschil hij hangt veeeeeeeel minder dan vroeger nu, reden : hij heeft de kans niet meer om zo snel warm te lopen.
Grtz Nightraver.
pc is stofvrij, en het kan geen warmte probleem zijn omdat het ook gebeurt als ik net heb opgestart.
Heb je al eens je voeding gecontroleerd? Mss dat daar iets mee scheelt.
Mss eens een andere voeding proberen.
AMD
Denk ook eerder in de richting van het geheugen of CPU. Als dit toch vaak gebeurt, open dan eens je taakbeheer en zet de tab prestaties eens op de voorgrond en hou daar je pc eens in de gaten. Dan kan je zien of er tijdens die lock-up abnormale stijgingen zijn in CPU en/of Mem.
Het is echt wel moeilijk te lokaliseren, is een niet veel voorkomende fout denk ik, maar ik ben er wel zeker van dat ik het in de richting van de cpu, voeding of geheugen moet gaan zoeken, misschien wel de hdd die op zijn laatste benen loopt, alhoewel je dan toch verdachte geluiden moest horen dacht ik.
|
|