Volledige versie bekijken : geluid niet goed meer



schana
27 June 2005, 22:10
weet niet of het hier op zijn plaatst staat maar ja ,

mijn buurvrouw haar zoon heeft een woofer aangesloten op de pc ,nu werd die woofer warm en hij heeft die afgekoppeld en zijn geld van de winkelier terug gehad ,maar nu is zijn geluid van de pc niet meer duidelijk ,wat is hier gebeurt en kan je er zelf nog iets aan doen dat is dus mijn vraag:verlegen:

Sille
27 June 2005, 22:24
ja het kan wel liggen aan zijn soundkaart dat deze weg gesmolten is door zijn woefer maar hoe was die woefer aangelosten was dat via een versterker ?

Marshall
28 June 2005, 08:22
Heel waarschijnlijk de soundkaart opgeblazen(ooe) ??? waarom alleen 'n woofer, de tweeter en medium spelen toch ook een rol, als het echt apparte stukken zijn die hij wil gebruiken is het beter om een soundkaart in te steken bv, 5.1,4.1,6.1,of zelfs 7.1 (soort suround systeem ) MAAR ... dan moet iedere luidspreker een apparte versterker hebben, wat nogal kostelijk gaat uitvallen.

Beter een kit van een stuk, maw set van x aantal satelite lsjes met bijbehorende woofer,bv 2 satelite lsjes met combi woofer,4 satelite lsjes met combi woofer( hoewel ik me niet kan voorstellen een suround systeem voor cd ) je zal er weinig van merken is meer voor film bedoeld.

Ze hadden het beter op een (goede) stereo installatie aan gesloten.

hopelijk zijn ze hier mede gedient, mss nog andere sugesties.

mvg Marshall :)

Sille
28 June 2005, 11:53
bwa kheb bij mij ook een woefer hangen maar wel met een zware versterker der aan en deze speelt perfect en kheb geen last van mijn geluidskaart dus met versterker gaat het zeker

schana
28 June 2005, 16:49
:) dank je voor de respons zal straks eens naar de buurvrouw gaan met deze uitleg ,dan weet ik meer hoe het ineen zit ;)