Volledige versie bekijken : gekleurde cellen optellen in excel

pat007
11 mei 2005, 19:28
Goeiemiddag,

In excel heb ik bepaalde cellen opgevuld met kleuren bv 5 rode en 3 gele cellen.
Nu wil ik dat excel mij de cellen kan optellen van de verschillende kleuren.
Ik heb al met macro's gewerkt en daar de colorindex ingeplaatst, maar het gaat niet.
Weet er iemand daar een oplossing voor?

Mvg,
pat007

compuchrisje
11 mei 2005, 20:21
Ik heb bij de vorige ivanhoe-versie deze oproep ook gezien en beantwoord, maar mijn belofte heb ik nog niet kunnen waarmaken. DWZ dat ik wel gezocht en gezocht heb maar nog geen enkele functie heb kunnen vinden waarmee je zulke actie kan gedaan krijgen. Wel in omgekeerde volgorde, maar dat is niet wat je zoekt he.
Met DBSom lukt het alvast niet, 'k ben nu aan 't zien of je met makro's iets kan gedaan krijgen.

Ché
11 mei 2005, 20:46
morgen zie ik de experte. zal haar je prob voorleggen.

Ché

Martijnc
11 mei 2005, 20:49
ik denk niet dat het gaat

MagisterMagic
12 mei 2005, 02:06
gaat wel, gaan er getallen of zoiets in die cellen komen? anders zet er getallen in in zelfde kleur, zo zie je ze niet en met die getallen kan je dan je cellen coderen en optellen enz...

compuchrisje
12 mei 2005, 02:18
Het lukt bij mij ook niet, wàt ik ook probeer. Andersom trouwens wel, mits voorwaarde die bepaalde cellen in dié of die kleur zetten, microsoft???? :rolleyes:

pat007
12 mei 2005, 21:37
MagisterMagic,

Er komen geen getallen in de cellen, het is om een kleurenraster te maken voor personen die werken,verlof hebben 1/2 time 3/4 4/5 werken enz.Zo dat men kan zien hoeveel dagen er gewerkt is(moet worden) en zo meer .

Mvg
pat007

Ché
12 mei 2005, 21:47
zag vandaag die experte, maar ze wist er ook niet meteen raad mee. msschn volgende week een oplossing. sorry.

Ché

wasbeertje
13 mei 2005, 21:20
Goeiemiddag,

In excel heb ik bepaalde cellen opgevuld met kleuren bv 5 rode en 3 gele cellen.
Nu wil ik dat excel mij de cellen kan optellen van de verschillende kleuren.
Ik heb al met macro's gewerkt en daar de colorindex ingeplaatst, maar het gaat niet.
Weet er iemand daar een oplossing voor?

Mvg,
pat007

je zal het idd moeten oplossen in visual basic, zal volgende week mijn cursus mee brengen naar huis.

Ik heb dat gezien bij het programmeren in visual basic (excel)

heeft iets te maken met "if active.cel = backcolor (codenummer van bv rood) then + active.cell else go to... je zal moeten met een bereik en een lus werken waardoor hij iedere cel binnen dat bereik afloopt en kijkt of de code van de backcolor gelijk is zoja, erbij tellen zoniet, active.cell +1

Zal het nog eens checken en je in de loop van volgende week laten weten.

groetjes

wasbeertje

:p :p :p

Rodenbach
14 mei 2005, 13:14
Via deze link zou het wel moeten lukken...

http://www.exceltip.com/st/Count_by_color_using_VBA_in_Microsoft_Excel/518.html

Gegroet

A.Rodenbach

compuchrisje
14 mei 2005, 19:31
Je wil dus een werkrooster maken, maar dan kan het wel denk ik hoor. Je moet dus toch beginnen met aan te duiden wie wanneer werkt en dat gaat per naam dacht ik. Dan kan je als functie toch 'als' gebruiken, met als voorwaarde W (werkt) of V (vrij) en dan de opmaak (groen) of (rood) als aanduiding. Ik ga het hier buiten de site ff ineensteken zie.

pat007
16 mei 2005, 10:16
hoi allemaal,

ik ben naar de site die Rodenbach had meegegeven gegaan, dat gegeven gekopieerd en een functie bijgemaakt in mijn werkblad.
Daarna 15 kleuren op het werkblad peplaatst, dan macro's gemaakt met elke kleur en die functie samen met een bereik. Dit werkt perfect, ik in dit bereik nu met kleuren spelen macro laten lopen en hij telt de verschillende kleuren op. Dus mijn probleem is opgelost.

bedankt allen voor het helpen zoeken.

Mvg,
pat007