kasparh
29 juni 2005, 00:55
Misschien is dit een al te elementaire vraag, maar wat heb ik nodig om van vhs naar dvd te kopiëren? Ik werk op laptop Medion, met Cyberlink Powercinema, dat staat mij wel toe om mijn tv-signaal te capturen (en dus ook desnoods mijn video), ik heb daarnaast Adobe Première en nog andere dvd-brandmogelijkheden, maar ik krijg mijn vhs-signaal onmogelijk op mijn pc (klank is geen probleem, maar beeld laat het afweten, ik krijg hooguit een groen of zwart scherm).
En nu heb ik met mijn grote mond beloofd om voor een vriend een videotape op dvd te zetten...
Graag hulp, :cool:
Kaspar Hauser
freaky005
29 juni 2005, 10:49
dus als ik het goed versta heb je een kabel aangesloten op je laptop naar je video of naar waar juist??? Ik heb mijn video afgesloten van de tv en die via de tv kaart aangesloten op mijn pc, wat kan je nu aaleemaal is het volgende welke soort uitgang heb je op je laptop?? Een s-video uitgang( geel) of een tv out uitgang(is een zwart rond stekkertje) Je zit al met 1 ding goed en dat is dat je geluid hebt maar nog geen beeld dus raad ik je aan eens met een ander programmatje te proberen om je beeld binnen te halen zoals pinnacle studio of iets. Ikzelf gebruik de software die ik erbij heb gekregen en dit marcheert perfect maar laat eerst iets meer info hier achter omtrent u beelduitgang dan kunnen we verder kijken
kasparh
3 juli 2005, 23:26
Dag Freaky005,
Heb geen S-video (en dat is die zwarte ronde met stekkertje, ik denk dat je je vergist hebt bij je omschrijving) op mijn video zitten, maar voor de rest werk ik zoals jij: wit-rood voor stereo audio en geel voor beeld. Ik ben nu eerst op zoek naar nieuw kabeltje, als dat ook niet werkt post ik wel terug. Toch bedankt voor je reactie!
grtz,
Kasparh
kasparh
5 juli 2005, 00:36
Andere kabel, ander programma.
It worked!
Heb alle beelden nu in mpeg2, hoop er een aanvaardbaar dvd'tje van te kunnen maken.
grtz,
Kasparh