Volledige versie bekijken : Perspectief fotografie



Archer
6 April 2010, 09:34
Ik heb de lessen eens snel doorgenomen en zie er nog niets staan over het nemen van perspectieffoto's. Dat was nog eens een idee. ;)

http://www.archerswebsite.be/fotografie/werken/perspectief.jpg

peenif
6 April 2010, 11:02
Het nemen van perspectieffoto's is in feite een combinatie van meerdere zaken die je kan vinden in de lessen gaande van de 1/3 regel tot de diagonaalcompositie. Foto's met sterke perspectieflijnen dragen heel zeker bij tot de dynamiek van een opname en laten je heerlijk wegkijken naar het eind. Uw opname hier neigt dan weer naar symmetrie ware het niet je mooie reflecterende boom vandaar dat ik in dit geval het einde van je beek op een sterk punt had gezet, op het bovenste rechtse éénderde snijpunt bv. Mijn oog zag gisteren in onze polders ook een landschap die voor een symmetrische opname in aanmerking kwam en 'k kon het weer niet laten hé, monopod en camera uit de wagen en in het midden van de weg klikken maar, zal die zo meteen in mijn mapje plaatsen, indien je ook een mapje wil Archer geef dan maar een seintje.

Archer
6 April 2010, 11:10
Dat seintje schreef ik net op het moment dat jij dit poste :oink:

Koshke
17 April 2010, 16:17
Archer, dit vind ik echt wel een prachtfoto hoor

Archer
17 April 2010, 18:08
Dank je, die is getrokken in Dinant, kasteel en tuinen van Freyr. De moeite waard eens te gaan bezoeken.