Volledige versie bekijken : [Uitslag] Storende voorwerpen - Foto kerktoren



peenif
2 May 2010, 18:05
Ik heb deze namiddag de nodige tijd uitgetrokken om de zes inzendingen te beoordelen van de gisteravond gesloten wedstrijd, ik wens de deelnemers te bedanken om hun deelname en te feliciteren met het geleverde werk. Even terzijde is het feit dat er vier verschillende programma's gebruikt werden om tot het eindresultaat te komen namelijk Gimp, Photoshop, PSP en Picasa.
Voor de jurering heb ik gebruik gemaakt van PS CS4 en de afbeeldingen bekeken op 100% (waar nodig ingezoomd tot 150%) - ik had zes verschillende aandachtspunten:

- kabels in de lucht
- kabels in de bomen
- torenspits
- middenstuk toren
- stenen muur links
- stenen muur rechts

De opdracht was het verwijderen van storende voorwerpen, na de beoordeling van de eerste twee aandachtspunten bekwam ik zo een eerste selectie, namelijk de inzendingen waar nog stukken kabel zichtbaar waren, dit was zo bij compuchrisje (PSP), jurgenv87 (Gimp) en Phil O' Sophe (Picasa).
Buiten de nog aanwezige kabelsporen was er aan het werk van compuchrisje niet zo heel veel op te merken daarom plaats ik haar op plaats 4, Phil O' Sophe die over het 'minste' gereedschap beschikte, en daarom ook met eervolle vermelding, krijgt plaats 5, jurgenv87 tenslotte had met Gimp de mogelijkheid het beter te doen vooral de kabelsporen in de lucht dan (het makkelijkste onderdeel) en daarom plaats 6.

Bij de resterende drie is er bij twee werkstukken omzeggens niet te zien dat er aan gewerkt is en dit was de bedoeling, General Bartor (PS CS2) moet even een moment van onoplettendheid hebben gehad, ter hoogte van het galmgat op de rechterzijde van het middenstuk van de toren ziet men een stuk die niet mooi is uitgelijnd, jammer want daarom plaats 3


http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/GeneralBartor.jpg



Blijven over bugbug_be (PS CS4) en Koshke (PSP) - tussen beide ligt er zo weinig verschil en beiden hebben zodanig het beste uit deze uitdaging gehaald...daarom ex-aequo op plaats 1 met allebei eeuwige roem en een ster in 'The Wall of Fame'.


De winnaars

http://img694.imageshack.us/img694/4378/quendkerktorenbugbugbe.jpg
bugbug_be

http://img706.imageshack.us/img706/6610/quendkerktorenkoshke640.jpg
Koshke

Bij deze nodig ik iedereen uit om binnenkort deel te nemen aan de volgende uitdaging, nogmaals hartelijk bedankt.

compuchrisje
2 May 2010, 19:21
Zowel voor Koshke als bug_bug dus een dikke proficiat! En ze mogen allebei ook ietsje meer terugkomen hoor :D.

Vincent
2 May 2010, 19:47
Gefeliciteerd bugbug-be en Koshke :good::good:

Baloeke
2 May 2010, 21:46
Proficiat aan de beide winnaars :good:

Phil O'Sophe
2 May 2010, 21:49
Felicitaties voor bugbug_be en Koshke !!!

Prachtig "restauratiewerk" allebei ! :good:

Beatje
3 May 2010, 00:03
Gefeliciteerd beide leuke uitdaging!

Archer
3 May 2010, 09:12
proficiat allebei! :good:

Koshke
3 May 2010, 11:13
Hartelijk dank Peenif voor de uitdaging. Wij deelnemers hebben er wat werk aan gehad maar jij zeker ook bij het nazien van al deze details. Daarvoor nogmaals DANK !!

Adnilleke
3 May 2010, 11:39
Gefeliciteerd bugbug_be en Koshke http://i41.tinypic.com/14v4pk9.gif

peenif
3 May 2010, 13:26
...Wij deelnemers hebben er wat werk aan gehad maar jij zeker ook bij het nazien van al deze details...

Pffffffff, 't zweet liep eraf en 'k heb dit werk ook zelf gemaakt hé...'k weet dus zeker dat het heel wat werk was :).

Breskuz
6 May 2010, 21:33
:good:Proficiat

jurgenv87
7 May 2010, 10:51
Wat kon ik beter doen bij het verwijderen van de kabelsporen in de lucht. Aan de torenspits zie ik inderdaad nog een stuk kabel.

Obsessed
7 May 2010, 11:51
Dikke proficiat aan alle retoucheerders (y)
Ik kan alvast geen enkele van de inzenders overtroeven hoor :frown:

peenif
7 May 2010, 15:50
Wat kon ik beter doen bij het verwijderen van de kabelsporen in de lucht. Aan de torenspits zie ik inderdaad nog een stuk kabel.

De kabelsporen in de lucht zijn nog zichtbaar jurgenv87, je moet gewoon wat meer oefenen en daarvoor zijn wedstrijden als dit interessant.

jurgenv87
7 May 2010, 19:37
Waarschijnlijk bedoel je dan dat je nog 'sporen' ziet in de lucht?
Oefening baart kunst :-)

peenif
8 May 2010, 06:05
De kabelsporen in de lucht zijn nog zichtbaar jurgenv87

Sporen dus, ja.

jurgenv87
8 May 2010, 10:13
Dat was dus een overbodige vraag van me :shy:.
Had zelfs die ene zin niet goed gelezen. Mijn fout :D.

General Bartor
9 May 2010, 20:24
Auwtsss dit is wel een beetje pijnlijk :) er zo juist naast valle :D
Volgende keer beter doen hopelijk, en dan zullen we wel zien he... De examens komen eraan he.
En excuseert u mij voor mijn (lange) afwezigheid :S

en euhm natuurlijk van uit het diepste van mijn hart proficiat met jullie eerste plaats :D

General Bartor
7 June 2010, 20:11
Wanneer volgt de nieuwe wedstrijd? Hopelijk ergens na de examens :)
Bedankt ook voor aaaal jullie hulp al ;)

rogier
31 August 2010, 19:35
Ja, dat is geen klein bier, de kleine details die ik hier zie, je moet niet alleen goed zien, maar ook bijzonder oplettend zijn.
Samen met het kunnen werken met een bewerkings programmas, Ook het prepareren van de foto's om de fouten erin te steken moet al een opgave geweest zijn. chapeau voor de maker en ook de ver-makers ;-))