Volledige versie bekijken : kaartlezer start niet op



harleyke
29 June 2005, 19:34
hallo,sinds vandaag start mijn interne kaartlezer niet op,ook het lichtje gaat niet branden,kan ook geen software installeren,onder xp pro,normaal moet dat met xp toch vanzelf gaan?in aparaatbeheer staat een uitroepingsteken.
kaartlezer de geest gegeven misschien.
groetjes harleyke.

Martijnc
29 June 2005, 19:44
Heb je hem juist aangesloten en alle kabeltjes
Welke kaartlezer is het juist?

PeterN
30 June 2005, 08:44
Die kaartlezers zijn die intern niet aangesloten op een usb bus? Dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Dat gele vraagteken duidt in iedergeval op hardware met problemen. Meestal is het enkel de driver die hij mist. Voor usb2.0 moet je ook de drivers van het mobo installeren. Ook in de bios moet je usb 'enable' zetten.
Geef eens de juiste fout bij het gele uitroepteken en bij welke hardware is dit?

harleyke
30 June 2005, 21:52
het is een apparaat voor massaopslag..merk dr cooler,met 4 gleuven,en 1 usb 2 poort.
hardware word wel gevonden,dan heb ik handmatig de software er ingezet,maar na voltooien,word er alles terug uitgegegooid,en heb ik terug dat gele uitroepingsteken,ik hoor ook nu regelmatig dat geluid,alsof ik bv een een usb stick in de usb poort steek,rsecies een bel. heeft steeds goed gewerkt,tot eergisteren,probleem is dat systeemherstel ook niet meer werkt.
groeten harleyke.

harleyke
1 July 2005, 13:05
is opgelost,fiche was losgekomen.
grtz.