Volledige versie bekijken : Bizar Freeze



HEXJUMPER
1 July 2005, 15:07
telkens nadat ik succesvol mappen/files ,die al langere tijd op mijn harde schijf stonden,gebrand heb op cd-r's (totaal dus enkele GIGA)
gebeurt het volgende:

-ik klik mappen aan die gedelete mogen worden voor een totaal dat over de GIGA gaat.
-ik klik op delete en bevestig.
-het deleten begint en juist op het einde...freeze screen stukje aanduiding delete progress!
-telkens ik nu iets open klikt verschijnt dit op het scherm maar kan niet meer weg geklikt worden.het lijkt welof gans het systeem dood is.

ik heb dit fenomeen dus enkel als ik delete maps/files VOOR ENKELE GIGA grootte die al langere tijd op de harde schijf staan en niet als ik bijvoorbeeld een 700MB filmpje download en onmiddellijk daarna brand op cd-r en na het branden dus ook dadelijk delete..

(crash)

Kama5638
1 July 2005, 15:23
Al eens geprobeerd vanuit DOS? knip en plak je map naar een nieuwe directory vb. c:\oud. Voer "cmd" uit in uitvoeren. Daarna in dos : deltree c:\oud. Geef eens een reactie.

HEXJUMPER
1 July 2005, 16:10
van uit DOS ?? onbegonnen werk om meer dan 12.000 files te selekteren per 700MB cd-r ruimte die ik gebrand heb !!
stel u voor bij 6 CD-R X 700 MB :((

Kama5638
1 July 2005, 18:47
je kan ze toch vlug selecteren met CTRL + A? :)

Heezy
1 July 2005, 20:56
Heb je soms FAT32 als bestandssysteem?

HEXJUMPER
2 July 2005, 11:30
jawel
maar... let op het pikante detail dat het enkel voorvalt als ik OUDERE FILES die al een tijdje op de hd sta delete !!

is er in windows IETS ( ?? automaat protokol,datum gebonden .exe ??) welke bepaalde delen van de harde schijf een soort "vermeldingsherkenning" geeft van : tijdje lang niet meer benut.
m.a.w. oude files krijgen een soort TAG ?

ik maak steeds op mijn hd mappen voor verschillende onderwerpen.
elke map kan dus maximaal 700 MB (= cd-r) bevatten.
sommige mappen zijn sneller vol en worden sneller gebrand,dus recente files.
bij andere mappen duurt het maanden voor dat ik aan de 700 MB geraak en dan is het prijs nadien als ik die mappen delete ! dus in die mappen zitten dan gedownloade/aangemaakte files van oktober 2004 maar ook van juni 2005)

Heezy
2 July 2005, 17:11
Het zou mij verwonderen dat de datum er iets mee te maken heeft.

Maar vergeet ni dat met FAT32 je niet met bestanden groter dan 4GB kan werken. Mss ligt het daar.

HEXJUMPER
3 July 2005, 21:33
geen enkel bestand kan groter zijn dan 700 MB !!
anders kan ik het niet branden op cd-r natuurlijk :wtf:

Heezy
3 July 2005, 21:37
ik heb dit fenomeen dus enkel als ik delete maps/files VOOR ENKELE GIGA grootte die al langere tijd op de harde schijf staan en niet als ik bijvoorbeeld een 700MB filmpje download en onmiddellijk daarna brand op cd-r en na het branden dus ook dadelijk delete

Ik bedoel als je meerdere mappen tegelijk verwijderd.

HEXJUMPER
4 July 2005, 12:30
5 x cd-r van 700 MB branden en nadien deleten is nog maar 3.5 GIGA.
in elk geval krijg ik geen enkele foutmelding noch waarschuwing dat ik teveel maps heb aangeduid om te deleten of dat windows 98 slechts 4 GIGA maximum aankan.

Heezy
4 July 2005, 18:25
En als je ze map per map verwijdert, loopt hij dan ook vast?

compuchrisje
4 July 2005, 18:37
Even een opmerking over dat deleten, éénder hoe je het doet: gewoon met de Delete-toets of met Shift-Del, al die mappen passeren via je prullenbak, en 700 mb is te groot daarvoor. Vandaar dat je systeem dus blokkeert, toch voor een poosje. Best comprimeer je ze tot zip of rar-bestand, dus elke map op zich en dan zal het veel vlotter gaan, omdat het dan maar om 1 bestandje gaat. Logica? niet zoeken...

nightraver
4 July 2005, 18:42
Ja idd denk ik ook compuchrisje.
Je kan mss ook gewoon rechts klikken op je prullemand en dan eigenschappen en een vinkje zetten voor "bestanden niet naar prullebak verplaatsen, maar direct wissen" , dan ga je wss geen probleem hebben met grote bestanden te verwijderen maar dan ga je natuurlijk moeten opletten dat je niks verkeerd verwijderd want op deze manier kan je ze ook niet terug halen uit je prullebak he.

Grtz Nightraver.