Volledige versie bekijken : G mail drive

Silverwing
1 juli 2005, 21:32
Ik heb in een nieuwsbrief waarop ik geaboneerd ben gelezen over de G mail drive,ik citeer de uitleg,

Een ander alternatief is het "misbruiken" van de grote opslagcapaciteit van Googles gratis maildienst Gmail. GMail Drive is een gratis te downloaden programma dat een virtuele drive maakt van je Google mailbox. Deze komt onder Mijn Computer te staan en je kunt er gewoon bestanden van en naar toe slepen. Een enorm handig programma voor de gelukkigen die al een Gmail-account in de wacht hebben kunnen slepen. Misschien wel de beste virtuele schijf die er momenteel te krijgen is, maar de kans dat Google in de toekomst deze oneigenlijke toepassing blokkeert is niet ondenkbeeldig.

Zijn er mensen die dit gebruiken en wat zijn de erveringen ermee?

spruit
3 juli 2005, 11:50
ik heb er nog mee gewerkt, in het begin ging dat redelijk goed, na een tijdje totaal niet meer, heb hem eraf gezwierd...is wel al een tijdje geleden. Of het nu beter werkt is voor mij een raadsel ;)

Snakey
3 juli 2005, 13:51
Voor mij werkt hij nog steeds goed, natuurlijk duurt het een tijdje om de folders te genereren (hij moet eerst alle mails van die gmaildrive controleren hiervoor) en ook je bestand kan maximaal 10 mb zijn, dus als het groter is, moet je het zippen.

gunther
3 juli 2005, 14:16
ik heb dit dus sinds gisteren ook ontdekt en wat blijkt dat het uploaden veeeeel sneller gaat en heb zelf een bestand van 12mb doorgestuurd en is gelukt.
maar nu heb ik een vraagske.
stel ik weet iemand zijn gmail adres en wil wat downloaden van die persoon.
kan ik dit ook doen via dezelfde gmail driver of moet ik naar de website gaan en dit één per één downen. (tzijn namelijk verschillende zipbestandjes)

spruit
3 juli 2005, 14:43
ik heb dit dus sinds gisteren ook ontdekt en wat blijkt dat het uploaden veeeeel sneller gaat en heb zelf een bestand van 12mb doorgestuurd en is gelukt.
maar nu heb ik een vraagske.
stel ik weet iemand zijn gmail adres en wil wat downloaden van die persoon.
kan ik dit ook doen via dezelfde gmail driver of moet ik naar de website gaan en dit één per één downen. (tzijn namelijk verschillende zipbestandjes)

of dit mogelijk is weet ik niet, maar dan moet je alvast zijn accountgegevens weten...en das iet dat niemand graag doorgeeft..;)

Mattehh
3 juli 2005, 14:52
Als je zijn loginnaam + paswoord weet, kan je gewoon inloggen mbv de gmail drive, en zo de bestanden downloaden.

gunther
4 juli 2005, 19:50
Als je zijn loginnaam + paswoord weet, kan je gewoon inloggen mbv de gmail drive, en zo de bestanden downloaden.

nou om bepaalde bestanden met elkaar te wisselen is dit heel handig.
maar blijkbaar lukt dit niet altijd met g mail drive.

volgens mij als de persoon in kwestie geupt heeft met g mail drive kan je ze ook op dezelfde manier downen.
als hij enkel via de website geupt heeft moet je ze ook 1 per 1 downen.
just of nie?