Volledige versie bekijken : mp5 speler wordt niet herkend (windows 7)



pantah
8 January 2011, 15:47
Mijn laatste kerstgeschenk bezorgt me troubles... een mp5 speler nl. Windows 7 lijkt deze niet te herkennen. Er was geen cd bij met drivers. Ben al eens op zoek gegaan online naar oplossingen, maar nergens vind ik de juiste. In apparaatbeheer staat de speler niet herkend. Ik heb trouwens hetzelfde voor met een usb-stick. In de handleiding van de mp5 staat windows 7 trouwens ook niet vermeld, gaat van windows 2000 t/m vista. Normaal zou 'hoger' toch ook moeten werken? Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je op windows 7 overschakelt, dat je ineens al je opslagmedia tegelijk kan weggooien. Op mijn XP-pc wordt de speler wél herkend zonder probleem.
De speler zelf is een merkloos 'made in China'-geval. Mobo op de windows 7 pc is een Asus P5GD1. Iemand raad plz?

Baloeke
8 January 2011, 17:24
Heb je al eens geprobeerd om een andere USB-poort te gebruiken van je computer?
Staan er in Apparaatbeheer ergens gele vraagtekens?

pantah
8 January 2011, 18:06
Ja, heb al andere usb's geprobeerd. In apparaatbeheer staat idd een 'unknown device' (geen vraagteken in een geel driehoekje, maar een uitroepteken) met dit erbij als uitleg: 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'. Opzoekingswerk op deze code bracht me op volgend forum waar blijkbaar nog mensen met eenzelfde probleem te kampen hebben. Ik lees daar dingen als een 'bios-update' en de stroomkabel van de pc afkoppelen en herstarten. Kan een bios-update helpen en vooral: hoe doe ik dit?

redmist
8 January 2011, 23:11
hoi pantah,

verschillende keren met verschillende pc's gehad, ook met verschillende methodes opgelost.

#1. check je mobo en doe een update van je drivers. (altijd handig als er weer nieuwe zijn)

#2. ga naar configuratiescherm, kies systeem, kies apparaatbeheer, naar beneden scrollen tot Universal Serial Bus-controllers,
deze aanklikken en het hele rijtje een voor een verwijderen.
#3. opnieuw starten en het hele usb gebeuren wordt opnieuw geïnstalleerd
#4. succes

mvg

red

pantah
9 January 2011, 12:03
Ga ik voor die updates best naar de support-site van Asus zelf? In elk geval bedankt al, we gaan dat eens uitproberen. ;)

pantah
9 January 2011, 12:09
Ben net eens op de site gaan zien en wat mij opvalt, is dat je windows 7 niet als OS kan selecteren wanneer je het mobo hebt geselecteerd. Is het dan wel aan te raden om gewoon 'others' te selecteren? Ik ga liever niet met de BIOS beginnen knoeien als ik geen 100% zekerheid heb...

pantah
10 January 2011, 23:59
Ik heb eens die tweede optie uitgeprobeerd met alle USB-poorten uit te schakelen. Daarbij heb ik ook nog eens de bios-batterij uitgehaald alvorens terug op te starten. Geen resultaat, jammer genoeg...

Baloeke
11 January 2011, 23:51
Raar dat Windows XP deze herkent en Win 7 niet.

Heb je de mogelijkheid (via een vriend of dergelijke) je nieuwe aanwinst eens te testen op hun PC. Uitterraad moet deze dan wel Win7 als besturingssyteem hebben.

pantah
12 January 2011, 13:26
Ja, dat gaat een dezer dagen eens uitgetest worden. Ben ook benieuwd.

pantah
13 January 2011, 00:40
Update: vandaag zijn beide (usb-stick en mp5) uitgeprobeerd op een andere windows 7-pc en ze werken allebei. Het probleem zit dus in mijn pc, maar de vraag is nu wat natuurlijk. Aan een bios-update ga ik mij niet wagen, een chipset update daarentegen lijkt me veiliger naar wat ik heb gehoord. Zal die piste nog eens uitzoeken dan. Feit is nu wel dat beide wel degelijk compatibel zijn met windows 7.

Baloeke
13 January 2011, 12:18
Langs ene kant een goed teken, dat het niet aan je MP5 speler ligt.
Spijtig dat het probleem op jou pc te vinden is. Ben even op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing.
Op de website van Microsoft vond ik Fix it (http://support.microsoft.com/mats/hardware_device_problems/nl?entrypoint=lightbox). Hopelijk brengt dit tot een oplossing.

Het aangeboden programma van Microsoft is ken ik wel niet.

Edit: Er zijn bij dit programma ook nog andere mogelijkheden om fouten te vinden. http://support.microsoft.com/fixit/nl

pantah
14 January 2011, 19:32
Nja, Baloeke, dat was een van de eerste zaken die ik uitgeprobeerd heb, maar dat heeft niet geholpen. Wat ik nu geprobeerd heb, is dat ik de drivers heb geupdate van de USB-poorten. Hij gaf eerst aan dat er voor de chipset ook een update was, maar tegelijk waarschuwde hij me dat het om een oudere versie ging en deze heb ik dan maar niet geïnstalleerd. De drivers van de USB-poorten heb ik dus wel laten updaten, maar helaas pindakaas... ook niks. Mss is een bios-update het enige dat nog kan helpen, maar daar durf ik echt niet aan beginnen wegens te grote kans dat dan andere zaken zouden fout lopen. Of mss moet ik toch eens de chipset op die oudere driver laten lopen om uit te proberen? Kan dan nog altijd herstellen via back-up indien nodig.

pantah
17 January 2011, 22:22
Gisteren iemand over de vloer gehad die professioneel met pc's bezig is. Ik heb hem het probleem voorgelegd en hij zegt dat het heel wss een compatibiliteitsprobleem is met het moederbord (bios dus) en dat een bios-upgrade wss wel zou helpen, maar hij waarschuwde me ook voor de risico's die daar aan vast hangen. Ik denk dat ik beter niet verder zou zitten proberen. Zal dan maar mijn muziek en video's op een andere pc centraliseren waar de mp5 wel op werkt. Die usb-stick is nu nog het minste van mijn zorgen. Allen bedankt voor het meedenken. Hier mag voor mijn part een slotje op.

Baloeke
17 January 2011, 22:48
Vind het ook jammer dat er geen oplossing komt, of risico vol is.
Maar je hebt nog je pc met Windows XP, waar je wel terecht kan met je MP5 speler.
Deze gaat dus dicht.