Volledige versie bekijken : Windows Vista Updates verwijderen, kan dat ??



Dieseltje
26 April 2011, 16:39
Heb verleden week m'n laptop een grondige opkuisbeurt gegeven.
Na herinstallatie van Vista en nog wat dingen zat er ruim 22Gb op m'n harde schijf.
Nu is er al drie dagen een echte stortvloed van "updates" bezig. De laatste die ik kreeg was Service Pack 2. Volgens de bijgaande tekst bevat deze alle voorgaande updates. Wil dat dan zeggen dat al die vorige dingen verwijderd kunnen worden???? incluis SP1 ?? Zou mooi zijn want ondertussen zit ik weeral aan 30 Gb aan programma- en beveiligingsbestanden.
Dan zou er toch weer een paar Gb'tjes vrij komen op m'n C-partitie met eerder beperkte grootte. (58 Gb )

J.W.
26 April 2011, 18:47
Heb verleden week m'n laptop een grondige opkuisbeurt gegeven.
Na herinstallatie van Vista en nog wat dingen zat er ruim 22Gb op m'n harde schijf.
Nu is er al drie dagen een echte stortvloed van "updates" bezig. De laatste die ik kreeg was Service Pack 2. Volgens de bijgaande tekst bevat deze alle voorgaande updates. Wil dat dan zeggen dat al die vorige dingen verwijderd kunnen worden???? incluis SP1 ?? Zou mooi zijn want ondertussen zit ik weeral aan 30 Gb aan programma- en beveiligingsbestanden.
Dan zou er toch weer een paar Gb'tjes vrij komen op m'n C-partitie met eerder beperkte grootte. (58 Gb )

Enkel de updates die u nog niet hebt worden door SP2 geïnstalleerd.
Dubbel installeren zou weinig uithalen...

berger
26 April 2011, 19:22
Je mag wel de programma's verwijderen die de updates teniet doen, mappen met namen die beginnen met een $ teken, en ze staan onder windows in het blauw. Die dienen enkel om sommige updates te verwijderen.

Baloeke
26 April 2011, 21:22
Kijk eens naar een oude post (http://www.minatica.be/threads/65427-Plaats-maken) in de rubriek Tips en Trucs

compuchrisje
26 April 2011, 22:51
Als je systeem goed werkt kunnen die mappen met dat dollarteken wel weg hoor, maar zorg meteen ook voor een goeie back-up van wat je hebt. Met Service Packs worden enkel nog niet geïnstalleerde updates bijgewerkt, zoals JW al vertelde.
Om je systeem wat minder te belasten kan je ook eens kijken naar andere programma's die je zelden of nooit gebruikt. Deïnstalleer nutteloze ballast, ruim dubbele bestanden op, zet een goeie mappenstructuur op voor je data en liefst nog op een andere partitie als dat mogelijk is. Laat je systeempartitie enkel gebruiken door programma's en het zal al een héél pak schelen.

Dieseltje
27 April 2011, 01:13
Dit ( de methode van Baloeke) schijnt de enige logische manier te wezen..........3.05 Gb naar de prullenmand. Ik wist het wel dat die updates ergens nutteloos plaats innamen.

Zouden ze dat bij Microsoft niet kunnen inbouwen, automatische verwijdering na installatie??? Of zou dat teveel gevraagd zijn voor gratis updates...????

sykke
27 April 2011, 01:34
vista is een veelvraat je kan ook de onodige systeemherstelpunten verwijderen,scheelt ook wat giga's

Baloeke
27 April 2011, 16:49
Dit ( de methode van Baloeke) schijnt de enige logische manier te wezen..........3.05 Gb naar de prullenmand. Ik wist het wel dat die updates ergens nutteloos plaats innamen.

Zouden ze dat bij Microsoft niet kunnen inbouwen, automatische verwijdering na installatie??? Of zou dat teveel gevraagd zijn voor gratis updates...????

Heb dit tip ooit eens gelezen in Clickxmagazine, daarom deze destijds geplaatst. Trouwens voor Windows 7, staan deze downloads op dezelfde plaats. Ik dacht, dat bij Windows XP deze bestanden op een andere plaats staan, ergens in de map van Windows. Het is iets in die aard dat berger aanhaalt in post #3.

Waarom die bestanden blijven staan weet ik eigenlijk ook niet.