Volledige versie bekijken : cd rom drive



RichKE
5 July 2005, 21:59
direct met de deur in huis: ik zit aan de laptop van mijn vriend en zie de cd-rom drive niet?? Hoe komt dat en hoe kan ik dit oplossen. Als we een cd insteken laad die wel maar start niet op!!??
De laptop is een Dell Latitude. Zijn CD-rom drive, vermoed ik een Teac.
Please help!!!!

Greetz RichKE.;)

nielsvandesype
6 July 2005, 12:32
direct met de deur in huis: ik zit aan de laptop van mijn vriend en zie de cd-rom drive niet?? Hoe komt dat en hoe kan ik dit oplossen. Als we een cd insteken laad die wel maar start niet op!!??
De laptop is een Dell Latitude. Zijn CD-rom drive, vermoed ik een Teac.
Please help!!!!

Greetz RichKE.;)

Is dit bij elke cd-rom zo ? Probeer eens via uitvoeren de cd-rom te openen. Dit doet u zo typ bij uitvoeren e: (die letter kan verschillen , zou ook d: kunnen zijn) kan hij dan wel de cd-rom openen? Zoja dan is de autorun functie uitgeschakeld. Probeer dit eens: start, configuratiescherm, prestaties en onderhoud,systeembeheer,computerbeheer, druk dan op apparaatbeheer ga dan naar dvd/-cd-rom stations druk met je rechtersmuisknop het cd-rom station kies voor uitschakelen start je pc opnieuw op en schakel via apparaatbeheer terug aan. Werkt het dan nog niet typ dan bij uitvoeren regedit druk op ok : ga dan naar :HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Cdrom
Kijk of deze registersleutel de volgende waarde heeft
"AutoRun"=dword:00000001
Asl het niet werkt moet je de dword waarde aanpassen en bevestigen met ok herstart je pc nu zou cd-rom station moeten werken. Is het niet het geval dan is je cd-rom stuk. Ofwel is je lens vuil je kan speciale kuis cd-rom's kopen.

RichKE
8 July 2005, 19:34
Thx, ik hou je op de hoogte, hij is nu op vakantie,

RichKE