Hallo iedereen...
Ik werk met windows XP-pro SP2 waar mijn account aangemeld staat als beheerder met volledige rechten.
Ik heb een vervelend probleem, na het installeren van een aangekocht programma ( een game voor de kids) kan ik het spel niet starten. De installatie verloopt probleemloos maar als ik het spel wil starten krijg ik de melding dat ik geen rechten heb en me moet aanmelden als administrator. MAAR ik heb alle machtigingen want anders had ik het programma niet kunnen installeren ...
Wie weet raad, de kids worden ongeduldig :))))
Alvast bedankt...
Kapstertje
6 juli 2005, 10:53
Anders het progamma er even afhalen,de instellingen bekijken en helemaal opnieuw erop zetten.
Daarna eens kijken naar de instellingen weer of tijdens installatie goed opletten wat wel en niet aangevinkt staat.
succes;)
noppes...
Installatie gebeurt met de wizard, je kan eigenlijk niets verkeerd doen. Ik kan alles installeren, ben immers administrator maar het spel starten gaat niet.
Kapstertje
6 juli 2005, 22:05
Ik denk dat dat dan toch een loopje terug naar de winkel word.:verlegen:
Of iemand moet nog een antwoord weten?
Groetjes Kim
nielsvandesype
6 juli 2005, 23:11
Probeer eens het spel op te starten onder jouw account. Als er nog andere accounts zijn bv voor je kinderen die kunnen beperkt zijn en krijg je hierdoor die melding. Heb je nergens de mogelijkheid gehad om te kiezen voor all users.
diedie
7 juli 2005, 09:55
Probeer eens op het bewuste bestand rechts te klikken en dan op 'uitvoeren als' klikken. Daar geef je dan uw aanmeldingsgevens op als Administrator.
maar je kan ook nog het volgende doen:
Log aan als administrater met alle rechten.
Ga naar configuratiescherm/mapopties/weergave en doe het vinkje voor eenvoudig delen van bestanden weg.
Neem nu in verkenner de map waar het spel in staat en rechtsklik daarop.
neem de tab beveiliging en klik op toevoegen.
Klik dan op geavanceerd en daarna op zoeken.
Je krijgt nu een lijst en voeg die bepaalde user met beperkte rechten toe (uw kind ofzo)
Selecteer nu de rechten die je wil toekennen aan die user.
Vergeet niet op toepassen te klikken.
de map = lezen en uitvoeren
Zo kan je dat met alle mappen alsook bestanden doen.
mvg,
bedankt voor de info iedereen...
diedie
13 juli 2005, 13:07
;) het zou wel interessant zijn voor ons om te weten of het gelukt is
mvg,