Volledige versie bekijken : HERLAADBARE batterijen EUROPA 220V // USA 110 V



HEXJUMPER
6 July 2005, 12:13
mijn digitale kamera werkt met een set van 4 herlaadbare 2500 mAh NiMH
batterijtjes.

herlaadtijd volle lading = 14 laaduren via EUROPESE 220 V.

maar...als ik in de U.S.A. ben waar ze maar 110 V hebben en ik mijn heroplader
inplug via omvormblok 220V>>110V zullen de laaduren dan dubbel zijn ??
dus 28 laaduren om een set volledig te herladen.

220V=14U
half vermogen = dubbele oplaadtijd ?? :wtf:
110V=28U

???

compuchrisje
6 July 2005, 20:23
Volgens mijn echtgenoot zal dat niet lukken, in de lader zit al een soort transformator om de juiste spanning door te geven naar je batt's. Misschien neem je best voor de zekerheid een stel gewone batterijen mee.

Martijnc
6 July 2005, 20:25
Volgens mij zullen ze wel landen maar dan dubbel zo lang

HEXJUMPER
7 July 2005, 22:11
indien ik geen herlaadbare 2500 mAh NiMH batterijen gebruik dan zijn deze reeds leeg na amper een goede 50 fotos !!
op elke 512 MB geheugenkaart die ik gebruik kunnen 505 fotos..
dus...reken zelf maar uit hoeveel niet oplaadbare batterijen mij dan wel zouden kosten als u weet dat ik 4 geheugenkaarten van 512 MB gebruiken ga ...:wtf:

guyke25
7 July 2005, 22:31
volgens mijn bescheiden mening als u oplader zich aanpast aan de 110V kan dit geen enkel probleem zijn.

U batterijen zijn normaal toch elk appart maar iets van een 1.2V dus zal hij wel zorgen dat ze de correcte laadstroom krijgen

en zal bijgevolg de laadtijd identiek zijn als hier.

Zo was het vroeger toch met mijn videocamera die oplader paste ook zijn eigen aan.

Hopelijk heb je er iets aan .
Grtzz , Guy

Marshall
7 July 2005, 23:12
Je berekening is verkeerd, je gaat niet lang plezier hebben van jou lader en omvormer.

1: in europa is de netfrequentie 50 hz per sec op 110,220,380,600 volt.
2: inde usa is de netfrequentie 60 hz per sec op 110 volt en hoger .

het enige wat aan te raden is,proberen om een lader ginds te zoeken ( vinden) die aangepast is aan het net ginder en van het zelfde kaliber dat je hier gebruikt, amperage zo genaamd.

de lader,omvormer die je hier gebruikt is dus 50 hz steek die zelfde ginds in het net, dat gaat even mee maar..... die gaan zo warm worden zodat je er eiëren op kunt bakken
Wat ook mogelijk is een lader voor in de auto. ginds dan weer zoeken achter een transformator die de laagspanning afgeeft aan de auto lader of insteken in de auto ginder.

't klink misschien wat ingewikkeld, maar het is niet voor niks dat men hier apparaten leverd die aan gepast zijn voor 50 en 60 hz.

wat je wel niet vermeld hebt is de spanning die je camera nodig heeft = 4x 2500 mah, denkelijk is dat 6 volt gelijkspanning of ze staan 2 per 2 = dan 3+3 =6 volt, of het moet zijn dat ze een hogere spanning hebben in't geheel dan plus minus 12 volt tot 24 volt, wat ik wel ten zeerste betwijfel of deze zo hoog staan voor een camera.

hopelijk ben je iets wijzer geworden.

mvg Marshall

compuchrisje
8 July 2005, 01:04
Zoiets is 't Marshall, het is ongeveer hetzelfde systeem als met de spanning die de aansteker of je lichten van je wagen gebruiken. Veel van die spullen sneuvelen door verkeerde voltage, te weinig is al even slecht als teveel.
Nog een tip: dat toestel moet gedeclareerd worden, zorg dat je je aankoopbewijs bij hebt. Soms zijn er lastpakken op de luchthaven die buitenlanders héél scheef bekijken.

HEXJUMPER
10 July 2005, 11:51
moment...
er is blijkbaar verwarring omdat men BATTERIJLADER en USA OMVORMER verwart !

-de 4 oplaadbare batterijen worden alle 4 tegelijk gebruikt door mijn konica minolta Z3.

-USA OMVORMER = Model fr-22,travel smart franzus 50 Watt step-up reverse international transformer converts 110 V U.S. electricity to 220V foreign electricity for use on most foreign appliances rated 0-50 Watts [aangekocht in de U.S.A. !]

-batterijen zijn 2500 mAh NiMH Nickel Metal Hybride [aangekocht in EUROPA als extra optie bij aankoop Z3 omdat men uitdrukkelijk vermeld had dat 2500 mAh batterijen absoluut noodzakelijk
waren voor de goede en langere batterijengebruikswerking met de Z3.

-in de U.S.A. kan ik niet anders dan in het motel de 110 V U.S.A. stroomspanning gebruiken
om de batterijen te herladen.ik vraag me enkel af of dat de EUROPESE 14 uren laadtijd in de U.S.A.
langer dan 14 uren zal zijn.
***
-ik ga zeker geen wagen huren om daar via de sigaretaansteker 14 uren of meer de batterijen te herladen he :))...de huurprijs van de wagen is al zo hoog en dan zo een 6 cylinder gewoon gebruiken als batterijlader...de dollars groeien mij niet op de rug he.

Marshall
12 July 2005, 09:00
'k Ga even tussen de regels lezen.

Je hebt een usa omvormer 110 volt 60 hz naar 220 volt 50hz (europees),je opwaardeerd dus een lage spanning naar 'n hogere, hierin plug je dan de lader voor je batterijën (2500 mah).

De laadtijd die men aangeeft voor je batterijën kan varieren (vuistregel = 14u) doch dit kan zowel minder zijn als meer, bv:12 - 13, 15 - 16u, omdat je nu transformeert van lager naar hoger gaat je laadtijd inderdaad wat langer duren, maar niet in die zin die jij aan geeft (220 = 14u,110v = 28u.
Als je dit echt wil weten dan moet de wet van ohm toegepast worden wat niet van de poes is.
(Je moet dan de technische fice kennen van al je toestellen. En 'k denk niet dat je nog veel tijd hebt hiervoor)

Je kan dit vergelijken met een darm aangesloten op 2 bakken water 1 vol 1 leeg (we gaan hevelen ) indien je nu 'n klem(men) op de darm plaatst zal het wat langer duren tot het nivau bekomen is in bak 2 ten opzichte van bak 1.

Om 'n auto te huren voor dit geval is ook te gek :crazy: , dit was 'n optie tijdens een rit van x naar y bv.

Zie je geen mogelijkheid om een zwaarder type batterijën aan te schaffen (in draagtas) bv: type van mijnwerkers en deze met een kabel aan te sluiten op je camera, 't is wel wat zwaarder om mee te sleuren, ('k geef je hier maar de opties of mogelijkheden hè) :) let wel op de spanning die je nodig hebt voor je camera.

1 Regel mag je altijd onthouden, hoe meer toestellen er tussen geschakeld worden hoe langer de wachttijd (plus minus). Dit voor USA - europa.

Indien je nog iets niet duidelijk is vraag maar, andere sugesties zijn ook welkom. (leden)
mvg Marshall :)

PeterN
12 July 2005, 12:58
Mijn gedacht is dat hij slechts een omvormer heeft van 110 naar 220V en dat hij daarin zijn gewone batterij lader steekt.
Eerst moet je eens kijken als uw batterij lader zo wie zo geen wide rage input bezit, de meeste huidige adapters hebben een automatische input van 90 tot 240V en 47Hz tot 65Hz. Dit vind je op het type plaatje. Ben je niet zeker, ga even langs bij de handelaar van het toestel. Dan heb je zo'n omvormer niet nodig.
Werk je nu met een omvormer of heb je een 'wide range input', de laadtijd van uw batterijen zal net even lang zijn. Batterijen worden immers met een gelijkstroom opgeladen.