Volledige versie bekijken : Nero.exe?



Djaxx
7 July 2005, 12:34
Hallo,

Doe hier net een virusscan en krijg dit als melding:

http://djaxx.sohosted.com/this.jpg

het probleem is dat norton hier spreekt over een .exe die helemaal niet op die schijf aanwezig is... Ik krijg hem niet quarantaine geplaatst en door dat ik het betreffende bestand niet weet staan kan ik het dus ook ni verwijderen (n):cry:

Weet iemand raad?

Thx already!

Martijnc
7 July 2005, 12:37
Probeeer eens het het stappenplan
(showthread.php?t=1733)
ja vind het bestand waarschijnlijk niet omdat het in qaurentaine staat

slicky
7 July 2005, 13:37
staat in de map van herstel punten

ga naar deze configuratiescherm-->systeem-->systeem herstel
en doe daar een vinkje bij systeemherstel uitschakelen(eventueel enkel van je D schijf)
dan zijn de herstelpunten weg evenals dat besmette bestand:p
vergeet niet van systeem herstel terug aan te leggen;)

diedie
7 July 2005, 14:24
slicky staat in de map van herstel punten

Een Trojan Dropper is een alleenstaand progr. dat in de meeste gevallen een alleenstaand 'malware' installeert (zoals worms en trojans enz). Een typische trojan dropper is een file dat steeds nieuwe mappen aanmaakt met daarin bestanden die gecompresseerd zijn. Wanneer de Trojan in werking is unextract hij al de files gelijktijdig (meestal in tijdelijke mappen) De trojans worden gemaakt met programma's genaamd 'joiners'. Soms worden de bestanden rechtstreeks in het geheugen geplaatst en vandaar dat de virusscanners ze niet vinden.
Nu om ze te verwijderen moet je idd. uw systeemherstel uitschakelen maar enkel met die reden dat ze niet weer kunnen geïnstalleerd worden. Het is dus niet zo als je dit uitgevinkt hebt dat de trojan dropper verwijderd is. Nadat je system restore uitgevinkt hebt herstart je eerst de pc, zodanig dat de trojan niet meer actief is. Om het dat definitief te deleten verander je de extensie naar vb. (.VIR). Dus na de herstart en het veranderen van de extensie kan je hem manueel verwijderen.
mvg,

slicky
7 July 2005, 14:38
Een Trojan Dropper is een alleenstaand progr. dat in de meeste gevallen een alleenstaand 'malware' installeert (zoals worms en trojans enz). Een typische trojan dropper is een file dat steeds nieuwe mappen aanmaakt met daarin bestanden die gecompresseerd zijn. Wanneer de Trojan in werking is unextract hij al de files gelijktijdig (meestal in tijdelijke mappen) De trojans worden gemaakt met programma's genaamd 'joiners'. Soms worden de bestanden rechtstreeks in het geheugen geplaatst en vandaar dat de virusscanners ze niet vinden.
Nu om ze te verwijderen moet je idd. uw systeemherstel uitschakelen maar enkel met die reden dat ze niet weer kunnen geïnstalleerd worden. Het is dus niet zo als je dit uitgevinkt hebt dat de trojan dropper verwijderd is. Nadat je system restore uitgevinkt hebt herstart je eerst de pc, zodanig dat de trojan niet meer actief is. Om het dat definitief te deleten verander je de extensie naar vb. (.VIR). Dus na de herstart en het veranderen van de extensie kan je hem manueel verwijderen.
mvg,

als je na de herstart zult zoeken naar dat bestand zul je het toch niet terugvinden want het is verwijderd
je kan dus de extentie niet meer veranderen want het is weg:crazy:

diedie
7 July 2005, 15:49
slicky als je na de herstart zult zoeken naar dat bestand zul je het toch niet terugvinden want het is verwijderd
je kan dus de extentie niet meer veranderen want het is weg:crazy:



noppes met systeemherstel uit te vinken wil dit nog niet zeggen dat de virus verwijderd is als het rechtstreeks in het geheugen zit zal het zeker niet verdwenen zijn:close
mvg,

slicky
7 July 2005, 15:52
;) na een nieuwe scan zal hij het niet meer vinden

heb dit ook nog voorgehad

Djaxx
7 July 2005, 23:28
Een Trojan Dropper is een alleenstaand progr. dat in de meeste gevallen een alleenstaand 'malware' installeert (zoals worms en trojans enz). Een typische trojan dropper is een file dat steeds nieuwe mappen aanmaakt met daarin bestanden die gecompresseerd zijn. Wanneer de Trojan in werking is unextract hij al de files gelijktijdig (meestal in tijdelijke mappen) De trojans worden gemaakt met programma's genaamd 'joiners'. Soms worden de bestanden rechtstreeks in het geheugen geplaatst en vandaar dat de virusscanners ze niet vinden.
Nu om ze te verwijderen moet je idd. uw systeemherstel uitschakelen maar enkel met die reden dat ze niet weer kunnen geïnstalleerd worden. Het is dus niet zo als je dit uitgevinkt hebt dat de trojan dropper verwijderd is. Nadat je system restore uitgevinkt hebt herstart je eerst de pc, zodanig dat de trojan niet meer actief is. Om het dat definitief te deleten verander je de extensie naar vb. (.VIR). Dus na de herstart en het veranderen van de extensie kan je hem manueel verwijderen.
mvg,

ok systeemherstel is uitgeschakelt maar ben er idd nog niet vanaf.
Nu, je zegt van de extensie te veranderen maar hoe kan ik die veranderen als ik de file nergens terugvind? (sp) (crash)

Ben nu aan het stappenplan begonnen se ;)

alvast bedank!

Djaxx
8 July 2005, 12:33
Stappenplan gedaan, hijack log gepost ( was ok) en toch blijft die F*ck*ng virus weergegeven worden in men norton :(

:close:close:close:close:close:close:close

ghost
8 July 2005, 13:04
Ik zie daar een map staan van nero open die eens een zet nog eens een screenshot.

Djaxx
9 July 2005, 10:39
Ok alvast bedankt, direct eens proberen se :)

Kan iemand me ook zegge hoe ik men quarantaine leegmaak bij Norton :verlegen:

Djaxx
9 July 2005, 12:32
quarantaine is leeg intusse lol (y)