Volledige versie bekijken : Fotoalbum en dubbele foto's.



ghost
11 December 2011, 18:10
Ik zoek een gratis software voor een fotoalbum .
Plus is er ergens een progje dat al uw foto's laat zien , wat je op uw pc hebt staan , en ook laat zien welke dubbel zijn ?

peenif
11 December 2011, 20:11
Anti-twin (http://www.anti-twin.com/) kan je dubbele foto's laten zien en verwijderen via de prullenbak of direct, op de website vind je rechtsboven een uitgebreid menu met o.a.de handleiding. Easycleaner is eveneens gratis, heeft deze optie ook aan boord en is in het Nederlands, in dit artike (http://www.clickx.be/workshops/101306-8/stap-7-dubbele-bestanden-verwijderen/)l is stap 7 aan deze optie van het programma gewijd.
Fotoalbum? Wat bedoel je juist, een foto-album zelf maken om te drukken of gewoon om al je foto's te ordenen.

ghost
11 December 2011, 20:58
Gewoon om al de foto's te ordenen , of zoals een echte fotoalbum waar je in kunt bladeren , maar dan virtueel dus .
Zo zou ik dan vb. verschillende fotoalbums willen maken , vb. daguitstap bobbejaanland of drie dagen disney of communiefeest .
Dus in plaats voor dat altijd in een gewone map te bewaren , gewoon in mooie fotoalbums.
Bedankt al voor de anti twin .:)

peenif
11 December 2011, 21:11
Irfanview is toch zoiets, kan je ook diashows mee maken en staat in onze downloads. Ik doe dat met hetgeen Windows aan boord heeft, in verkenner ordenen met mappen en submappen en open die met Windows Live Photo Gallery.

compuchrisje
11 December 2011, 23:11
'k Zou toch ook geen extra programma's binnenhalen. Die hebben de neiging om je een vertekend beeld te geven van de mappen, zodat je denkt dat je sommige foto's dubbel hebt en ten onrechte verwijderd.
Maak gewoon zelf mappen aan, liefst niet in je documenten waar alles op een hoopje terechtkomt, maar op een aparte partitie (indien aanwezig), aparte tweede harddisk, of zelfs extra als reservekopie nog eens op een externe met een continu back-up en synchroniseerprog. Ik denk dat onze Nostra daar ooit een goeie tip voor heeft gegeven: Synckback.
Op je foto's kan je via de eigenschappen de datum en tijd van aanmaak zien. Zet je verkenner open op weergave details, zodat je alles netjes in kolommen naast elkaar hebt en kan rangschikken naargelang de tijd van productie.