Volledige versie bekijken : Update



peenif
5 May 2012, 18:33
Beste vrienden van ons fotografiehoekje.

Dit is een bekentenis en ik moest dit reeds vroeger hebben gedaan. Sedert enige tijd gaat het niet goed met mij. Dagelijkse taken kan ik niet doen, de reuma waar mijn mama zaliger aan overleden is, is nu ook mijn handen en andere gewrichten aan het verorberen. Deze polyarthritis tast zowat alle gewrichten aan, van de handen tot de voeten en ook de knieën waar ik voorheen reeds meerdere malen aan geopereerd werd. Vele dagen heb ik niet eens zin meer om te leven laat staan andere dingen te doen, vandaag gaat het beter maar dit is geen garantie voor morgen...gisteren kon ik niet eens stappen en na één enkele nacht herboren blijkbaar, zomaar.
Ik hoop dat ik morgen of overmorgen of één van de dagen verder, de moed en de inzet vind om aan het vervolg van ons fotografieforum een vervolg te breien. Mijn camera ligt vol verwachting op zijn volgende shoot te wachten maar helaas, wandelen en zo kan ik niet meer dus hij zal met mij verder zitten/liggen roesten.

compuchrisje
5 May 2012, 21:42
Dat had je inderdaad al eerder moeten doen, zodat de leden er ook van op de hoogte waren. Maar we kennen je, je houdt vol tot het echt niet meer gaat. Ik denk dat onze fotografiekers dat wel willen begrijpen en niet te snel protesteren als er niet direct replieken komen op hun posts.
We kunnen enkel hopen dat het je heel vlug wat beter gaat, zodat je er weer op uit kan trekken met je fototoestel. De moed niet helemaal laten zakken he peenif...

Adnilleke
5 May 2012, 22:02
Veel beterschap maatje http://i48.tinypic.com/2ebrgxg.gif

Baloeke
5 May 2012, 23:04
Ik denk dat iedereen zit te wachten op de zon en wat meer zomerse temperaturen, je wordt deprie van zulk weer.
De moed niet opgeven maatje, en als er wat is waar ik of andere groentjes je kunnen helpen moet je maar iets laten weten.

Beatje
5 May 2012, 23:30
Zat straks al te zoeken naar een poll of nieuwe uitdaging fotografie kon al niks vinden.
Kan je alleen het beste toewensen peenif wat vervelend voor je!

salmax
5 May 2012, 23:47
veel sterkte gewenst peenif

Als ik het goed versta en opzocht wordt u immuumsysteem geregeld ontstoken.
Dat is niet zo best en hoop ze u leven snel aangenamer kunnen maken.
hou de moed erin.

Vincent
6 May 2012, 08:03
Veel sterkte Peenif,
Je bent een vechter, en zal altijd proberen je streng te trekken. Het is nu zeker niet het gepaste weer voor uw ziekte.
Sterkte moatje en als ik je met iets kan helpen geef eens een seintje.(niet teveel vragen, ben gene krak gelijk gij).

Vincent

Phil O'Sophe
6 May 2012, 13:29
Had zo al iets verwacht, zo niet ware er reeds een hele boel fotoactiviteiten van jou gepost.
Dubbele pech met dit rotweer dat lang aanhoudt.
En tóch zal de zon weer schijnen ! Wij duimen allen mee !

eplerra
6 May 2012, 21:45
Veel sterkte Peenif en ik hoop dat je spoedig wat beter wordt. De kou en het natte voorjaar doen waarschijnlijk niet veel deugd, dat het dan maar snel zomer wordt.

Peter.B
8 May 2012, 05:58
veel sterkte peenif.
hopelijk komen er snel betere medicijnen op de markt die de pijn verzachten.

falco
8 May 2012, 09:43
veel beterschap gewenst Peenif
hopelijk helpt warm weer u

Obsessed
9 May 2012, 20:18
Ik had deze helemaal nog niet gezien :wall: :wall:
Ik stelde me al vragen over de, naar uw gewoonte, mindere Minatica-bezoeken.

Gezondheid is niet te koop en het is inderdaad niet makkelijk als ze niet wil meewerken.
Aangezien het om polyarthritis gaat kan er niet echt veel aan worden gedaan, buiten medicatie om de pijn te verlichten en ontstekingremmers. :damn:
Zoals hierboven al enkelen hebben vermeld is warm, droog weer één van de beste remedies om de symptomen van deze ziekte te verzachten, maar de weergoden zijn u blijkbaar ook al niet goed gezind :eek:

Ik weet dat je een zeer levenslustig persoon bent en dit is dan ook een zeer grote hinderpaal voor alle activiteiten die je zeker en vast in het achterhoofd hebt zitten.
Van hieruit kan ik echter niet veel meer doen dan u snel beterschap te wensen.

Groetjes van een maatje ;)

Koshke
15 May 2012, 16:48
ik sluit mij aan bij de rest van de mensen hiervoor en wens je goede moed, alhoewel dit op zich niet veel helpt. Misschien kan je je gedachten op iets anders zetten, iets prettigs en positiefs, want gedachten zijn krachten die een stuk van je toekomst creëren. Sta bv.'s morgens eens op met iets positiefs, bv. "dankbaarheid", dankbaar dat je een aangenaam bed hebt, dankbaar dat de bomen terug groen worden, dankbaar dat je naar bloemen kunt kijken, dankbaar voor lekker eten, .... gewone dingen die je hebt en die je normaal als vanzelfsprekend vind, en je zult zien dat er na een tijdje iets komt, iets nieuws, wat vreugde brengt, die een glimlach op je gezicht toveren en waarvoor je terug dankbaar kan zijn.... Echt veel moeite vraagt dit niet, experimenteer maar...

peenif
15 May 2012, 20:48
Misschien kan je je gedachten op iets anders zetten

Op mijn kleinzoon misschien die ik eens in mijn leven zag, deze week verjaarde en zijn eerste communie doet, of mijn kleindochter die ik acht jaar geleden het laatst zag en haar plechtige communie doet, of het feit dat mijn dochter mij in leven daarmee emotioneel vermoordt. Experimenteren?
Nochtans bedankt Koshke voor de riem, het hart is zoek helaas.

compuchrisje
15 May 2012, 23:14
We'll talk about it...

Phil O'Sophe
16 May 2012, 13:30
We'll talk about it...

Also to morrow ? (17/5) ;)

peenif
16 May 2012, 14:10
We'll talk about it...


Also to morrow ?

Niet echt, nee. Ligt nogal moeilijk.

Phil O'Sophe
16 May 2012, 17:24
Niet echt, nee. Ligt nogal moeilijk.

Other items enough ! ;)

Baki
21 May 2012, 10:32
Veel sterkte Peenif! Ik hoop dat er betere medicatie beschikbaar is! En ik hoop dat het goede weer dat op komst is ook wat zal helpen.

peenif
1 June 2012, 17:31
De situatie is dermate verbeterd dat ik grotendeels mijn normale leven hervat heb, heb zelfs de afgelopen mooie dagen geassisteerd bij het werk van mijn vrouw om de tuin weer zichtbaar te krijgen. De misvormingen van de gewrichten van mijn handen zijn afgenomen maar volledig verdwijnen zullen die wel niet meer doen. Vandaar heb ik dan ook met deze nieuwe maand het forum fotografie opnieuw op de rails gezet.
Bij deze laat ik meteen ook weten dat wij op onze jaarlijkse reis naar Roemenië vertrekken op 28 juni. Ik hoop (ben vrijwel zeker) dat ik ginder opnieuw mobiel internet zal hebben, de modem heb ik al sinds vorig jaar, zodat ik ook daar het forum verder kan opvolgen tussen onze vakantiebezigheden door.

Phil O'Sophe
1 June 2012, 18:39
Goed nieuws Peenif ! Jullie zullen zeker al met ongeduld uitzien naar de jaarlijkse "trip" naar Roemenië.

eplerra
1 June 2012, 20:47
Zeer goed nieuws Peenif, hopelijk zet deze positieve evolutie zich door en heb je er minder last van. Alvast een goede reis naar Roemenië, en breng wat mooie foto's mee. Maar dat spreekt voor zich niet?

Baloeke
1 June 2012, 22:18
Zie je wel. De zon van de afgelopen dagen heeft je energie gegeven. Volhouden nu en de moed niet laten zakken.

Adnilleke
1 June 2012, 22:56
Kben zo http://i45.tinypic.com/fc1eki.gifte lezen da het beter gaat met mijn maatje vanuit de mooieste stad vant land ;)

compuchrisje
1 June 2012, 23:13
Wat een beetje zonneschijn kan doen. Het brengt meteen ook het positieve humeur naar voren, de rest volgt dan spontaan.
Dat verlof is nog wel eventjes, maar 'k zal alvast een strohoed bestellen. Die schijnt geluk in 't weer te brengen, heb ik me laten wijsmaken.

peenif
1 June 2012, 23:28
Ik breng voor jou een originele (artisanaal gevlochten) mee, zijn daar op de landelijke dorpsmarkten te koop voor een a en een e. Ze zijn daar trouwens een onontbeerlijk item bij het (meestal niet gemechaniseerde) werken op het veld.