Volledige versie bekijken : Magnetische lasso



Silverwing
18 July 2012, 20:58
Ik zit met een probleem bij het gebruik van de magnetische lasso.De achtergrond en het uit te selecteren deel verschillen op een groot deel van de afbeelding slechts een kleurtint.
Ik heb al diverse instellingen geprobeerd en zelfs met de instellingen breedte 5 contrast 1% freq.57(of meer)lukt het niet om mooi op de omtreklijn te blijven.
Wie heeft er tips om dit goed uit te voeren?
Hier de afbeelding,ik wil de vrouw uit de achtergrond halen om in een andere afbeelding te plakken.

http://www3.pictures.zimbio.com/gi/Helene+Fischer+Echo+Award+2012+Red+Carpet+39SOzHGC 20yx.jpg

Baloeke
19 July 2012, 21:26
Even terug proberen om hetgeen ik gisteren wou posten opnieuw te schrijven. Minatica leek gisterenavond ineens ontoegankelijk te zijn :damn:

Om zulk uit te snijden vraagt even tijd. Je kan eens het volgende proberen
Meen de toverstaf - tolerantie op 30 en selecteer de achtergrond. Aan het gezicht, in de schaduw, kan je desnoods nog klikken. Zodat de donkere partijen weg zijn, maak eventueel gebruik van de doezelaar en of slinken.
Keer de selectie om (shift+contol+i), en kopier deze in een nieuwe bestand. Kijk wel dat je de instellingen van het klembord behoud (voorinstellng).
Neem nu de gom en met een witte gom kan je de overgebleven delen weg gommen.
Veel succes

slicky
20 July 2012, 06:08
met welke photoshop werk je?

Silverwing
20 July 2012, 08:16
met welke photoshop werk je?
Dat is CS5

peenif
20 July 2012, 08:23
Vooral aan de rechterzijde heb je die schaduw waarmee de lasso geen blijf weet, ook de randen van de kledij zijn niet echt egaal wat kontrast betreft. Ik vrees dat de magnetische lasso hier niet echt zijn werk zal doen tenzij prutswerk,, ongeacht de instellingen. Het beste selecteergereedschap is en blijft het pengereedschap (pentool).

Silverwing
20 July 2012, 11:06
Ik heb het met de veelhoeklasso dan maar gedaan,in een nieuw bestand geplakt,dat behoorlijk uit gezoomd en dan met de gom zo goed mogelijk alles verwijderd.
De toverstaf selecteerde steeds delen die niet mochten geselecteerd worden.

peenif
20 July 2012, 11:16
Ik wil het wel voor je doen hoor maar wat geduld want zit met vakantie in Roemeniƫ.

Silverwing
20 July 2012, 11:27
Ik wil het wel voor je doen hoor maar wat geduld want zit met vakantie in Roemeniƫ.
Bedankt voor het aanbod maar zoals het nu is ben ik best tevreden met het resultaat.
En ik blijf liever experimenteren tot het lukt,dan heb ik weer wat bijgeleerd!

Baloeke
20 July 2012, 21:48
De toverstaf selecteerde steeds delen die niet mochten geselecteerd worden.
De tolerantie wat lager zetten.