Volledige versie bekijken : Verhuis



wimeken
9 July 2005, 08:03
Ik ga binnenkort verhuizen en mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met draadloos internetten, ik heb telenet, kan iemand zeggen wat me dat ongeveer gaat kosten? Ik vraag dit omdat mijn PC ongeveer 10meter verwijderd is van het aansluitingspunt en er 2 muren tussen zitten.
Groetjes wimeken

compuchrisje
10 July 2005, 04:53
Ik weet van de installatie door telenet bij mijn zoon dat er een ruim aantal meters bekabeling voor binnenshuis wordt voorzien, ik denk niet dat dat een probleem gaat worden hoor.

wimeken
10 July 2005, 06:42
Bedankt compchrisje, voor de reactie
wimeken

salix
10 July 2005, 08:14
ik weet dat je bij telenet 25 meter gratis kabel krijgt dus ik denk dat die 10 meter van jou geen probleem zal zijn effe 2 gaatje door boren en tis geregeld

bar
10 July 2005, 08:27
Ik zou de gaatjes reeds boren voor de technieker komt, want bij de meeste installaties moet de kabel worden vastgemaakt door de klant zelf.
Als je dan 2 gaatjes van 6mm boort ,kun je terwijl de technieker aan het installeren is de kabel er voorlopig doortrekken en zet de technieker op het einde de RJ45 connectors op.

Boor je die gaatjes niet vooraf; dan staan de connectors erop en kan je gaatjes gaan boren van 15mm...

mvg

wimeken
9 August 2005, 07:28
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties, maar nu heb ik nog een vraag, een kennis is niet erg tevreden over draadloos internetten met een router? en raadde mij aan via het electriciteitsnet te gaan, iemand enige ervaring hiermee, en wat zou me dat kosten?
wimeken

raptor
9 August 2005, 14:30
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties, maar nu heb ik nog een vraag, een kennis is niet erg tevreden over draadloos internetten met een router? en raadde mij aan via het electriciteitsnet te gaan, iemand enige ervaring hiermee, en wat zou me dat kosten?
wimeken
als u telenet heb kunt u dat vinden op de paginas van telenet.,(persoonlijk ken ik ook 2 mensen met het draadloos systeem en zijn er ook niet tevreden over) ik denk dat het 50€ kost voor het systheem via electriciteitsnet maar komt pas uit binnen enkele weken . dat wist me een persoon van telenet zelf te vertellen.

g_man
9 August 2005, 14:55
Idd, dat systeem over het electriciteitsnet is er nog niet, maar gaat niet lang meer duren. Persoonlijk zou ik zeker niet opteren voor het draadloos systeem van telenet. Zelf een hoop miserie mee gehad en uiteindelijk moeten terugschakelen naar de good oldfashioned kabel. Deze werd volledig gelegd door de technieker, ook het boren van de gaten werd door deze gedaan. En pas daarna de connectoren erop gezet.
Maar als je nog even kan wachten, zou ik opteren voor dat nieuw systeem via het electriciteitsnet, volgens de laatste technieker die thuis was, het van het. Plug je in een der welk stopcontact en je hebt telenet ! Bangelijk ! !

Marshall
9 August 2005, 21:11
Heu,eh.. 'k ben eens benieuwd hoe dat dit nieuwe systeem zich gaat aanpassen op een 4 draadsnet,om het anders uit te drukken een 380v lijn, 1lijn +neuter is 220volt,2e lijn + neuter is ook 220volt alsook met de 3e lijn.

Om nog niet te spreken over de beveiliging(en).
Afwachten dus.


Marshall. :)

novice
9 August 2005, 22:37
hoi!

ik heb draadloos telenet en ben er heel tevreden mee!
de aansluiting bevindt zich wel in dezelfde kamer van mijn pc.
grtz;)