Volledige versie bekijken : Server uitval



compuchrisje
3 June 2014, 19:28
Zondagnamiddag rond 14u30 trof een interne storing een 400 tal servers in het datacenter. Ondanks maatregelen om zo'n off-time te vermijden, is het toch kunnen gebeuren.
Een uur later waren technici al bezig om de oorzaak op te sporen en alles terug te herstellen. Een paar uur later konden de meesten al terug volop draaien. Het terug opstarten zorgde echter nog voor enkele problemen bij gedeelde servers, waaronder ook die waar Minatica huist. Tot vanochtend was de website dus onbereikbaar.

Het team van StoneIS verontschuldigt zich voor het ongemak.
Wij danken hen voor het opofferen van een half weekend. :bow:

salmax
3 June 2014, 19:45
blij jullie terug zijn

Swatje
3 June 2014, 19:47
bedankt voor de redding ten gunste van velen !!!

J.W.
3 June 2014, 20:43
Voor mij was de site al vanaf zaterdag namiddag onbereikbaar.

Phil O'Sophe
4 June 2014, 12:48
Terug op de vertrouwde stek ! :)

strikerfox
4 June 2014, 13:18
Geen probleem, zijn dingen die gebeuren.

M.V.G

Strikerfox

papypc
5 July 2016, 10:48
Echt blij jullie terug zijn en dank aan het team.

Vincent
5 July 2016, 16:56
Fijn dat jullie terug zijn. ;)

berger
5 July 2016, 23:52
Om eens een andere mening te hebben : ik vind dat de geleverde service van jullie server toch niet optimaal is. Ik ken niet de commerciële relatie die jullie hebben met stoneIS, misschien is die gewoon sponsor, en moeten jullie niet betalen. Dit is nu de tweede keer op ik denk een maand dat jullie site voor een drietal dagen plat ligt. Moest dat bvb gebeuren met de site van de stad Antwerpen, dan stond er 's anderendaags een hele bladzijde vol in de GVA.

Er zijn uiteraard andere belangrijker problemen dan het uitvallen van Minatica.

Spoorzoeker
6 July 2016, 12:45
Ach, nu waren vrouw en kinderen blij. Kregen zij tenminste ook eens een keer aandacht. :D

compuchrisje
6 July 2016, 18:21
@berger (en ook alle andere leden), ter info: de sponsoring van Eurohost bestaat erin om onze site te hosten, zonder meer. De service krijgen we er eveneens extra bij. We mogen dus écht niet klagen.

Obsessed
6 July 2016, 20:18
@berger (en ook alle andere leden), ter info: de sponsoring van Eurohost bestaat erin om onze site te hosten, zonder meer. De service krijgen we er eveneens extra bij. We mogen dus écht niet klagen.
Dat kon hij natuurlijk niet weten ;)

carfran
12 July 2016, 20:28
Is de server uitgevallen of is er iets anders aan de hand ?
Een server kan ook leeggemaakt worden en is de site ook niet meer bereikbaar . Een webhosting stelt je een server ter beschikking om een site te hosten, en je hiervoor niet moet betalen is inderdaad een zeer mooie service .
Maar de webhosting kan ook zeggen, als service bied ik de server aan zonder hiervoor kosten aan te rekenen en de rest laat ik aan jullie over . Word de server leeggehaald dan is dat mijn probleem niet .
Een goede webhosting draait op 2 servers en staan in RAID-1 opgesteld . De tweede server is een identieke kopie van de eerste . Valt server 1 uit , zal server 2 het overnemen . Maar als server 1 leeggehaald worden , zal server 2 ook automatisch leeggehaald worden . En dan is de enige oplossing een Backup terugzetten .

compuchrisje
13 July 2016, 08:19
Laatste off-periode was een fout in de database, kan altijd gebeuren en ligt niet aan de host. Maar Jelle was er gelukkig nog. Wij hebben écht niet te klagen over Eurohost hoor. Vermits wij geen bedrijf zijn, maak ik niet steeds een hoogdringend ticket aan. Meestal wordt er binnen de 24 uur gereageerd.

Spoorzoeker
13 July 2016, 08:20
Ik zeg: laat het allemaal lekker aan het Minatica team over. Die zullen vast wel weten wat ze doen, toch ?

compuchrisje
2 August 2016, 21:35
Afgelopen vrijdag had ik gemerkt dat we er weer uit lagen. Ticket is pas behandeld op maandag. Blijkbaar is er een geheugenprobleem. Er werd voorgesteld om het beschikbare geheugen uit te breiden, maar wel mits maandelijkse betaling. Er is een bijeenkomst van de crew waarin dit zal besproken worden. Er zijn misschien andere oplossingen mogelijk, maar daar mag en kan ik niet alleen over beslissen. Ik hoop alleen dat deze onderbrekingen geen constante worden.
Eurohost vraagt zich af hoeveel hun banner op de homepagina wordt aangeklikt om naar hun website te gaan. Wie kan tellen, weet waar dit naartoe gaat...

Typetje
3 August 2016, 01:50
Die banner die gaat niet eens ergens naar toe, als je er op klikt :rolleyes:

berger
3 August 2016, 09:31
Bij mij gaat er ook niets open bij het aanklikken van de banner.

carfran
3 August 2016, 11:57
Ik weet niet waar jullie klikken , maar bij mij werkt die banner . Hij staat er wel niet echt op de ideale lokatie om er direct te gaan op klikken . Zou volgens mij op een meer zichtbaarder plek moeten staan.

Typetje
3 August 2016, 12:00
Bij mij komt hij op een witte pagina, en ik zie niks, als ik mouseover doe zie ik onderaan, superwebsites staan maar als ik erop klik dan kom ik op sitemngr.com en een blanke pagina dus het doet niks eigenlijk, ja schiet mij lek dan. Waar kom jij op dan??

carfran
3 August 2016, 12:04
Wat ik niet begrijp . Er is aan de site niets verandert en ik denk ook niet dat er iets aan de software verandert werd. Zoals alle andere sites is , word ook minatica veel minder druk bezocht waardoor er ook veel minder dataverkeer is en nu is er plots een geheugenprobleem wat er vroeger niet was .

carfran
3 August 2016, 12:05
Bij mij komt hij op een witte pagina, en ik zie niks, als ik mouseover doe zie ik onderaan, superwebsites staan maar als ik erop klik dan kom ik op sitemngr.com en een blanke pagina dus het doet niks eigenlijk, ja schiet mij lek dan. Waar kom jij op dan??

Ik kom hier terecht

https://www.1-eurohost.com/

Typetje
3 August 2016, 12:08
Ja dat kan door aantal bezoekers etc komen dat hoeft niet met de site ansich t maken te hebben, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar waar jij op geklikt hebt op die banner? Want als ik niks zie en jij wel dan vind ik dat wel vreemd @Carfran En die banner staat toch wel heel prominent bovenaan het forum, waar had jij hem dan gehad willen hebben?

Typetje
3 August 2016, 12:09
Ik kom hier terecht

https://www.1-eurohost.com/

Waar klik jij dan??

Niet op de Banner dan iig

http://i280.photobucket.com/albums/kk190/typetje/Banner%20Forum%20Minartica.jpg

carfran
3 August 2016, 12:15
Ja dat kan door aantal bezoekers etc komen dat hoeft niet met de site ansich t maken te hebben, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar waar jij op geklikt hebt op die banner? Want als ik niks zie en jij wel dan vind ik dat wel vreemd @Carfran En die banner staat toch wel heel prominent bovenaan het forum, waar had jij hem dan gehad willen hebben?

Klik linksbovenaan op de site op Home en scroll dan naar beneden . Rechtsonderaan zie je Minatica Sponsors en daar staat de banner , vandaar mijn opmerking , niet echt de ideale lokatie.

Typetje
3 August 2016, 12:18
Klik linksbovenaan op de site op Home en scroll dan naar beneden . Rechtsonderaan zie je Minatica Sponsors en daar staat de banner , vandaar mijn opmerking , niet echt de ideale lokatie.

Dat is ook niet de banner, zie mijn vorige post, die banner is ook van de sponsor, want op hun site kan je ook Stone ook zien staan, die banner komt ook van hun maar, die banner werkt dus niet, klik dan op die banner, dat bedoel ik natuurlijk :rolleyes:

carfran
3 August 2016, 12:26
Dat is ook niet de banner, zie mijn vorige post, die banner is ook van de sponsor, want op hun site kan je ook Stone ook zien staan, die banner komt ook van hun maar, die banner werkt dus niet, klik dan op die banner, dat bedoel ik natuurlijk :rolleyes:

Die linkt wel niet naar Eurohost hoor !
Er staat wel een foutje in die link van de banner Helemaal bovenaan waar jullie het over hebben .
http://www.sitemngr.com/index.php

Obsessed
3 August 2016, 13:16
De link, van de banner rechts bovenaan, moet inderdaad gecorrigeerd worden :damn:
Moet https://www.1-eurohost.com/ zijn i.p.v. http://www.sitemngr.com/index.php?cc=SWSTONE&lang=nl
Da's een werkje voor onze webdesigners ;)

Ik meld het door ;)

berger
3 August 2016, 16:12
Bij mij idem, ik kom terecht op sitemngr.com en nog wat, en er gaat niets open, de pagina blijft zo wit als een onbeschreven blad. Zowel met google Chrome (met Adblock) als met Internet Explorer (zonder AdBlock).

compuchrisje
3 August 2016, 19:35
Ik kijk of ik iets kan aanpassen op de home, zoniet, wordt dit werk voor Jelle of Snakey. De uitleg van Carfran is heel aannemelijk en ik vermoed dat hij gelijk heeft. Het ligt dus niet meteen aan ons, Minatica én leden. Wel is het volume aan data hier vrij behoorlijk.
Vanochtend heb ik gebeld nadat Obsessed me had verwittigd en ik ben binnen de 10 minuten geholpen. Alweer was het een geheugenprobleem, volgens het technisch team.

ghost
3 August 2016, 20:33
Oud nieuws bekijken ze toch niet meer , kunt je best verwijderen zogelijk bij games alleen al enz.....

J.W.
4 August 2016, 19:26
Ik kijk of ik iets kan aanpassen op de home, zoniet, wordt dit werk voor Jelle of Snakey. De uitleg van Carfran is heel aannemelijk en ik vermoed dat hij gelijk heeft. Het ligt dus niet meteen aan ons, Minatica én leden. Wel is het volume aan data hier vrij behoorlijk.
Vanochtend heb ik gebeld nadat Obsessed me had verwittigd en ik ben binnen de 10 minuten geholpen. Alweer was het een geheugenprobleem, volgens het technisch team.

Ik denk dat, als je eens een "grote kuis" moest doen in het ledenbestand, het volume aan data al sterk zou minderen.
Volgens de gegevens van deze site zijn er meer dan 36.000 leden!!!!

Misschien eens beginnen met al degenen die hier na 01/01/2014 of zelfs 01/01/2015 niets meer gepost hebben te verwijderen.
Hoeveel verschillende leden posten of antwoorden hier maandelijks nog?
Dat zal wel véél minder dan 1% zijn.

carfran
5 August 2016, 18:26
De banner linkt nu naar eurohost , en ik lees op de site van eurohost dat er geen data limiteringen zijn . Als de server blijft uitvallen en volgens het technisch team een geheugenprobleem is , dan denk ik aan een hardwareprobleem .