Volledige versie bekijken : opstart keuzescherm xp 1 of 2 ????

Praga Khan
11 juli 2005, 16:19
Ik had ooit op elke harde schijf een windows staan
nu nog maar eentje
maar ik krijg nog altijd een keuzescherm om te kiezen tussen xp 1 of xp2
ik kan in msconfig wel de juiste als standaard zetten en dan de tijd op 1seconde zetten maar eigenlijk zou ik die foutieve liever verwijderen
Iemand een idee/oplossing
Groeten D.

woepi
11 juli 2005, 16:24
Via msconfig naar boot.ini gaan en hem daar verwijderen

Praga Khan
11 juli 2005, 16:33
Dat is het hem juist er is geen optie hier om hem te verwijderen alleen als standaard instellen en time-out op 1sec gezet

Goldie
12 juli 2005, 16:38
Dat is het hem juist er is geen optie hier om hem te verwijderen alleen als standaard instellen en time-out op 1sec gezet

Dan kan je eens proberen om gewoon boot.ini te openen met wordpad en dan moet je er wel zeker van zijn welke van de twee je kan deleten. Dan zou het ok moeten zijn denk ik.
Dacht dat ik het ook zo ooit eens gedaan had. Maar wacht missch nog maar even op bevestiging van iemand anders. OF: als je nt kan w&achten :
Je kan ook een bootdiskette maken. Je boot.ini kopieren naar een andere locatie (C: is het makkelijkst om te benaderen vanaf diskette) en dan de aanpassing maken die ik zei.
Start je pc niet meer op dan start je van disketten en kopieer je die file terug naar zijn oorspronkelijke locatie en wis je de andere regel.

Ps: Je zal even je systeembestanden zichtbaar moeten maken om boot.ini te zien staan of anders de optie geavanceerd zoeken en daar kiezen voor het alsook zoeken in verborgen- en systeembestanden

Grtz

Praga Khan
12 juli 2005, 16:53
Ik weet 100% zeker welke regel weg mag dus dat zal wel lukken en heb een diskette voor automatisch systeemherstel in geval van
PS en nog eens bedankt

Praga Khan
20 juli 2005, 17:09
Ok alles terug in orde nu Ciao

Dit mag op slot