Volledige versie bekijken : Kan ik een oud 19 inch beeldscherm aansluiten op een nieuwe pc?



nielsvandesype
11 July 2005, 19:35
Binnenkort , eind augustus ga ik een nieuwe pc kopen en mijn vraag is heb hier nog een 19 inch scherm gratis gekregen. Zou dat(hiermee bedoel ik dat 19 inc scherm) werken als ik gewoon de systeemkast koop met os,ram,enz. maar excl beeldscherm. Zou er hier iemand een antwoord op kunnen geven ?

Alvast bedankt.

g_man
11 July 2005, 20:29
Waarom twijfel je eraan of dit zou werken? Ook al zou je graka 2 DVI uitgangen hebben, kan je nog altijd een CRT-DVI connector kopen en die ertussen zetten, dan werkt je beeldscherm ook nog. ;)

Heezy
11 July 2005, 20:59
Idd. Ni twijfelen.

neo
11 July 2005, 21:01
das geen enkel probleem hoor

greetz

Heezy
11 July 2005, 22:43
Maar wel aan denken zoals ik hier in een andere post heb gezet, dat als je wil gamen, je graka sterk genoeg is om op de native resolutie te spelen van je TFT.

compuchrisje
11 July 2005, 22:46
Jep da kan, als 't maar gene zwart-wit tv is, kan elke monitor er op. Alles hangt af van je videokaart.

nielsvandesype
12 July 2005, 14:25
Ok bedankt allemaal. Het is wel geen tft scherm gewoon een heel groot beeldscherm (wat ik nog altijd niet weet is wat het verschil nu is tussen een tft of lcd scherm) . Zou het dan ook nog werken ?

g_man
12 July 2005, 21:27
LCD is een afkorting van Liquid Chrystal Display, een techniek waarmee vloeibare kristallen d.m.v. electrische stroompjes allemaal dezelfde kant uit gaan liggen en daardoor ondoorzichtig worden.

TFT staat voor Thin Film Transistor, een techniek waarbij licht ge-emitteerd wordt door een zeer dunne transistor aan te sturen (vergelijk LED-diode).

Indien u een los plat scherm aanschaft (ook in een laptop), dan is het meestal een TFT scherm
;)

nielsvandesype
13 July 2005, 22:28
@g_man : bedankt voor je uitleg. (y)

g_man
13 July 2005, 23:52
np ;)

flup
15 July 2005, 23:25
zeker weten.
NIET TWIJFELEN :d