Volledige versie bekijken : foto's uit film halen
tsjonker 12 mei 2005, 21:29 Er is mij verteld geweest dat ik met SnagIt enkele losse beeldjes uit een filmpje zou moeten kunnen halen. Ik zou dus eigenlijk foto's moeten nemen uit die film.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken, maar ik vind het maar niet.
Is er iemand die mij kan helpen? Als je niet beschikt over het prog, maar je wil wel eens zoeken pm me eens;)
Alvast bedankt
Martijnc 12 mei 2005, 21:43 download hier de trail
http://www.techsmith.com/download/snagitdefault.asp
Kijk eens bij start-programma-video.
Zit misschien standaard windows movie maker op je pc.
Daar kan je dat mee doen.
zet je filmpje daarin deze doet vanzelf kleine stukjes van je film maken.
Kijk eens rechts daar staat een fototostel daar kan je dus een foto van 1 plaatje maken.
Ik heb mijn banner en avatar ook zo gemaakt.
De banner heb ik 90 plaatjes gefotografeerd daarna achtermekaa gezet.
Als het niet standaard op je pc zit kan je het ook downloaden.
carlo461 13 mei 2005, 12:41 Ik gebruik BS-player daarvoor, film afspelen, stoppen(pauze) en dan rechtsklikken, opties, sla beeld op, originele grootte ;)
Staat dan in de map program files/webteh/bsplayer als bscap.000.jpg ;)
tsjonker 14 mei 2005, 19:25 Ik heb moviemaker eventjes geprobeerd. Ik voeg een filmpje in,dat wordt dan opgesplitst in verschillende delen en dan zit ik vast. Ik vind daar nergens een cameraatje of zo.
bij movie maker zie je rechts een scherm waarin het voorbeeld wordt afgespeeld.
nadat je de film of een deel daarvan op de tijdlijn beneden gesleept hebt kun je de movie afspelen en alzo helemaal rechts in dat voorbeeld venster onderaan kijken en daar staat een picto van een cameraatje, daar kik je gewoon op als je een foto wil.
tsjonker 14 mei 2005, 20:28 Dit is mijn scherm.
http://users.telenet.be/tsjonker/captured.jpg
Ik heb er dus enkele deeltjes van het clipje uitgehaald waarvan ik enkele foto's zou willen hebben, maar ik heb nog altijd niet dat scherm dat in uw post staat.
jawel heb je wel dat hele rechtse schermpje waar die man met helm opstaat.
Daaronder staat 00.00.00.00 daar staat de camera zie jewel??
Je druk op een gedeeld filmpje die komt dan daar in te staan je kan door de middelste driehoekjes plaatje voor plaatje bekijken.
Hoef je niet de boel voor naar beneden te slepen.
Probeer maar eens anders vraag nog even.
Echt makkelijker dan dat jij denk.
tsjonker 14 mei 2005, 20:39 dat is geen cameraatje. Als ik er op ga staan komt er "clip splitsen" te voorschijn. Als ik hier dan op druk dan verxhijnt er in mijn tijdlijn een lijn in die dia. Waaruit ik afleid dat mijn dlip daar dan gesplitst is. Dat is dan nog niet wat ik zoek.
Ik dank u wel al allemaal om mij zo te helpen.
Dan heb je een andere als ik heb en die knop ervoor???
tsjonker 14 mei 2005, 21:09 Dat is "volledig scherm"
Ik zal het eens proberen met bs-player. Mss gaat dat beter
tsjonker 14 mei 2005, 21:22 bsplayer is dus ook niet wat ik zoek. Je kan inderdaad een foto nemen van het scherm, maar ik wil iets als bea omdat ik er ook mijn avator zou van maken. Dus ik moet iets hebben dat enkele foto's na elkaar kan nemen.
Terug naar af dan maar en opnieuw hulp gevraagd
www.microsoft.com kan je moviemaker downloaden en is mis een andere versie dan die je nu heb.
Er staat ook een hele uitleg over hoe je dingen moet doen.
tsjonker 14 mei 2005, 21:43 Ik heb moviemaker 1.1.2427.1
Waarschijnlijk heb jij een nieuwere versie. Ik zit eventjes te zoeken of ik dit kan upgraden naar versie 2 (ik lees net dat ze al aan 2 zitten), maar ik vind het niet direct. Wel allerlei upgrades voor de 2 versie, maar geen 2 versie zelf.
misschien een stoem opmerking maar moet je dan niet upgraden naar moviemaker 2 ?
moviemaker 2.1 kan je hier downloaden : http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx
tsjonker 14 mei 2005, 21:59 Ben ik mee bezig, wist zelfs niet dat ik een oude versie had. Ik had het nog nooit gebruikt.
tsjonker 15 mei 2005, 13:55 ik heb nu een volledige update gedaan van mijn windows en nu heb ik inderdaad het scherm en het cameraatje waar bea over sprak. Nu nog even proberen, maar normaal gezien zou het moeten werken.
Bedankt allemaal
tsjonker 16 mei 2005, 18:51 Alles werkt perfect :D na update van windows. Bedankt.
Hier mag voor mij een slot op.
POWERDVD doet dit probleemloos !!
Powerdvd doet dit probleemloos !!
Pegasus 1 juni 2005, 23:21 lekker tof merci voor de uitleg
|