Volledige versie bekijken : beeld opslaan in Jpg



stefje
15 July 2005, 00:07
als ik een foto van internet afhaald dan kan ik deze alleen in Bmp opslaan
al zijn die foto ´s in Jpg .Vroeger was dit niet jpg bleef jpg tenzij ik dat zelf wilde .

Als ik de foto opsla en dan open met ( rechtse muisklik ) voorbeeld dan kan ik ze omzetten in Jpg.

Wie weet een oplossing want dit kost mij soms veel tijd , en het belast mijn systeem .

Ik heb Windows Xp Home.

Wie kan mij helpen , die bedank hier dan al mee.

compuchrisje
15 July 2005, 03:05
Als je op een afbeelding in een site rechtsklikt heb je toch altijd de keuze: opslaan als... en kun je toch zelf de naam en extensie invullen? Hoe deed je dat ervoor dan?

41er
15 July 2005, 09:46
extra / internet opties / bestanden verwijderen en het zou weer moeten gaan :)
als je surft slaat je pc al die afbeeldingen op , na een poos zit dat mapje vol , met als gevolg .... geen andere keuze als bmp opslaan meer

diedie
18 July 2005, 05:37
41er extra / internet opties / bestanden verwijderen

klopt zoals 41er al zei:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;810978
verwijdert u de bestanden in de map Gedownloade programmabestanden die worden weergegeven als Onbekend of Beschadigd.

In de map "Downloaded Program Files" op de vaste schijf verwijdert u
de bestanden die worden weergegeven als Onbekend of Beschadigd.
- Ga hiervoor als volgt te werk:
- Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
- Open het tabblad Algemeen.
- Klik onder Tijdelijke Internet-bestanden op Instellingen.
- Klik op Objecten weergeven.
De lijst met programmabestanden die zijn gedownload naar de map windows\Downloaded Program Files op de vaste schijf, wordt weergegeven in het venster "Downloaded Program Files".
In de kolom Status zoekt u naar bestanden die worden weergegeven als Onbekend of Beschadigd. Verwijder deze bestanden. Hiertoe klikt u met de rechtermuisknop op het bestand en klikt u vervolgens op Verwijderen. Als u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja. Sluit het venster Gedownloade programmabestanden en klik tweemaal op OK.
Sla een afbeelding in Internet Explorer op om te testen of het probleem is opgelost.

Swatje
18 July 2005, 09:12
bedankt, Swatje heeft ook wat bijgeleerd

stefje
18 July 2005, 23:21
stefje : bedank iedereen voor de tips , heb ze alle geprobeerd, lukte niet was een soort virus die de opening voor beeld veranderde als je langs internet opsla .
Alleen de intentie van bmp blijf staan , heb de rest van tiff , jpg enz manueel moeten bijvoegen en nu werk alles weer als normaal , maar heb ook alles moeten wissen van temp , geschied enz , was te groot geworden , maar kan ook moeilijk zitten hier soms met 4 personen op de PC.

bedank

spruit
19 July 2005, 19:46
extra / internet opties / bestanden verwijderen en het zou weer moeten gaan :)
als je surft slaat je pc al die afbeeldingen op , na een poos zit dat mapje vol , met als gevolg .... geen andere keuze als bmp opslaan meer

begrijp dit niet goed, een bmp is toch groter in omvang dan bv tiff, jpeg etc...? Waarom neemt hij dan de bmp ipv bv de jpeg?

41er
20 July 2005, 00:43
ik heb ook geen idee spruit , en vind het ook erg vaag van ome Bill.
Maar ik heb een vaag vermoeden , dat als afbeeldingen standaard opgeslagen worden als kleine jpg of tiff dat het microsoft waarschijnlijk meer kost aan royalties , en dat het daarom als BMP standaard staat en microsoft zodoende een kleinere afdrage aan royalties betalen moet.

nightraver
20 July 2005, 01:24
ik heb ook geen idee spruit , en vind het ook erg vaag van ome Bill.
Maar ik heb een vaag vermoeden , dat als afbeeldingen standaard opgeslagen worden als kleine jpg of tiff dat het microsoft waarschijnlijk meer kost aan royalties , en dat het daarom als BMP standaard staat en microsoft zodoende een kleinere afdrage aan royalties betalen moet.

da begrijp ik ni, wat bedoel je daarmee royalties??

Grtz Nightraver.

41er
20 July 2005, 10:08
dat je een bijdrage betalen moet dus .

nightraver
20 July 2005, 10:18
Ok dank u dat weten we dan ook weer

Grtz Nightraver.