Volledige versie bekijken : digitale camera



WhiteWolf
16 July 2005, 14:32
ik heb al een hele tijd een digitale camera die werkt me een sd card van 64mb en heb er nooit geen probleem mee gehad om de foto's op mijn pc te zetten.
ik heb nu een andere pc-case aangesloten alles is het zelfde gebleven van binnen in mijn pc dus niets veranderd of toegevoegt.
als ik nu mijn digitale camera aansluit krijg ik het kadertje niet meer om mijn foto's over te zetten naar mijn pc maar begint hij direkt automatisch afspelen en zegt dan de volgende fout er is geen media aangesloten????
wie weet daar raad mee wat te doen of hoe ik de driver van mijn camera moet verwijderen die in windows/system32 staat want als ik de cd met de driver wil installeren zegt hij dat deze al installeerd is.
alle voorstellen of hulp is welkom

Whiteman
16 July 2005, 15:02
heb je het al geprobeert in veilige modus om die drivers te verwijderen

WhiteWolf
17 July 2005, 14:17
heb je het al geprobeert in veilige modus om die drivers te verwijderen
nee nog niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe je die driver kan terug vinden ervan :close
hoe kan men de juiste driver vinden???:verlegen:

Marshall
19 July 2005, 08:42
Bedoel je hier mede de CONSOLE die op je pc komt nadat je de camera aangesloten hebt.

Heb je niet toevallig of per ongeluk de usb,firewire kabel uitgetrokken terwijl de camera nog aan stond,want dit geeft wel conflikten op je pc of camera.(wachten op de afmelding)

1 van de kids heeft dit ook eens voor gehad, wel met iets anders, de virtuele driver gaf foute info, we hebben deze virtuele driver dan ook verwijderd en het aparaat daarna terug ingestoken,waarna het terug deed wat het moest.

Ga ook eens na of de conectie poort usb,firewire aan de pc nog goed werkt, kan zijn dat 'n slecht contakt de boosdoener is.

Hoe dat we die virt. driver verwijder hebben kan ik zo direct niet meer thuis brengen,'k zal eens navraag doen bij hem,dus even geduld ;) :verlegen:

mvg Marshall :)

WhiteWolf
20 July 2005, 12:37
ik heb me een nieuwe case (met neon's en 3 ventilatros en een 400watt voeding) aangekocht en alles juist verstoken van mijn andere case naar de nieuwe alles werkt perfekt totdat ik mijn foto's van mijn digitale camera op mijn pc wilde zetten,de usb poort werkt met mijn mp3 speler en met mijn degitale camera zonder sd kaart,maar als ik mijn camera aansluit met de sd kaart erin begint hij automatische te starten totdat hij zogezegt mijn sdcard gevonden heeft ik doe de map open die hij als (F)aanheeft maar wat blijkt er staat niets in en toch staan er foto's op ???
ik heb mijn camera +sd kaart nodig voor de vakantie vertrek nu vrijdag.
dringend nog iemand raad?

tsjonker
20 July 2005, 22:11
Is het een Nikon? Mijn zus heeft daar veel problemen mee die ongeveer gelijk zijn. Ik heb het systeem ongeveer door.

Je zet de camera uit
je sluit de camera aan
Je zet de camera aan en wacht een tijdje tegen dat windows hem herkent
Werkt het niet dan koppel je de camera af
Je zet de camera af
En je begint terug opnieuw
Je moet eens zoeken op de site van Nikon. Daar heb ik dit gevonden bij FAQ.

Is het niet het bovenstaande, dan volgende suggesties:
Normaal gezien heb je bij je digitale camera een progje van de producent gekregen om foto's van de kaart te halen. Werkt dat als je vanuit dat prog vertrekt? Of kun je als hij automatisch begint af te spelen dat progje niet aanduiden?
Mss door dit progje opnieuw te installeren.

Anders snel om een kaartlezer gaan als tijdelijke oplossing tegen dat de oplossing gevonden is. Kost niet zo veel en is niet echt een verloren kost.

WhiteWolf
21 July 2005, 11:34
nee het is een praktica en ik heb echt al alles geprobeerd hoor,ook met het programma die erbij steekt om foto's van de kaart te halen maar die blijft maar automatisch zoeken kan het gewoonweg niet stoopen en verder gaan met mijn programma raar maar waar als ik foto's trek zonder de sd kaard erin verkent mijn pc de foto's of camera wel en kan ik ze open doen met het programma.
nog iemand raad aub??????

tsjonker
21 July 2005, 21:05
Mogelijk een fout met de SD kaart. Jouw usb poort werkt want je mp3 speler erkent hij. De camera en het intern geheugen werkt ook want ook dat herkent je pc.
Mijn raad: ga naar iemand met een kaartlezer of koop je er zelf eentje en test eens of je kaartje nog werkt.
Werkt het kaartje bij een ander wel, dan zit er iets mis in je camera volgens mij.

STERKTE

WhiteWolf
21 July 2005, 21:13
Mogelijk een fout met de SD kaart. Jouw usb poort werkt want je mp3 speler erkent hij. De camera en het intern geheugen werkt ook want ook dat herkent je pc.
Mijn raad: ga naar iemand met een kaartlezer of koop je er zelf eentje en test eens of je kaartje nog werkt.
Werkt het kaartje bij een ander wel, dan zit er iets mis in je camera volgens mij.

STERKTE
ja het kaartje werdt getest bij en vriend en het werkt zal aan mijn camera liggen denk ik :cry: