Volledige versie bekijken : geen beeld meer



Dieter001
19 July 2005, 18:49
heb gisteren de computer van de kleine in een andere case gestoken. Maar wat blijkt nu, krijg langs geen kanten beeld eruit. Is een Packard Bell motherbord M5SIB versie2.
Heb al een site gevonden hierover. Maar is nog altijd niet gelukt. Wie kan mij helpen.
Het is een on-board vga kaart, maar deze heb ik eens uitgeschakeld en er een off board in gestoken. Beeldscherm werkt ook nog, ram's ook en off board vga ook. De Hd-start nrml op.

alvast bedankt,

:wtf: (yoepie, morgen congé ):wtf:

g_man
19 July 2005, 19:09
Ik veronderstel dat je je Onboard VGA terug aan 't werk wilt ??
Ga naar je BIOS en zet deze terug aan (enable). Dan booten en wsl je mobodrivers installeren.

Dieter001
19 July 2005, 19:27
als ik geen beeld meer heb kan ik niet veel weer enabelen of disabelen hé...

Dieter001
20 July 2005, 16:36
ik heb de jumper JP25 terug verzet om mijn onboard vga terug in te schakelen, maar nog steeds geen beeld....


(crash)

Dieter001
25 July 2005, 18:01
is er nog niemand die een idee zou hebben wat ik eraan kan doen. Heb een nieuwe vga-kaart gehaald voor een pci-slot. Maar nog steeds geen beeld.
M5SIB 'Pegasus' Motherboard iemand die deze driver voor mij kan zoeken. Zal eens proberen om MB te herinstalleren..


alvast bedankt.

g_man
25 July 2005, 18:07
Hier (http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=128144) staat die driver.
Probeer je BIOS eens te resetten, mss dat het dan wel lukt.

Dieter001
25 July 2005, 19:45
thx voor de driver... maar deze wrkt niet. Heb deze al geprobeerd.


Heb de mobo ook al eens gereset. Maar dit heeft ook geen effect.
Ik denk dat ik de mobo zal mogen begraven...(a) (a) (a)

g_man
25 July 2005, 20:26
Tja, is altijd moeilijk, als ik hem hier had zou het natuurlijk beter gaan. :)
Kijk eens even alles tegoei na in de PC, kabels en als alle kaarten juist in het PCislot steken ... en anders weet ik het ook niet zo direct.

freaky005
28 July 2005, 12:16
en als je de pc aanlegt schiet hij aan de pc? Zoja zit u kabel vast gedraaid op het slotje van je kaart? Want heb ik hier ook al meegemaakt wanneer ik deze niet had vast gedraaid wilde mijn beeldscherm ook niet aanslaan, eventueel baterij uit het moederborad halen na een half uur er terug insteken en je jumper verzetten de powerknop indrukken en erna de jumper op zijn plaats terug steken en terug aanleggen zo is de bios geresset , eventueel wanneer de pc aanligt de stekker versteken want je zou normaal gezien op 1 van de 2 moeten beeld hebbenzowieso zeker van

Edon
30 July 2005, 23:50
Hallo Dieter001.

Voor uw probleem zou ik eerst de battery van het Mob enkele minuten verwijderen , zorg er ook voor de netkabel vooraf te verwijderen.

Bij het manipuleren van mobs wil er wel soms iets foutlopen met het geheugen , waar de opties voor bios worden in bewaard . Vemijd statische ladingen .

regards ef.

Dieter001
31 July 2005, 20:03
sry dat ik zo laat reageer, maar ik had het nogal wat druk met opknappen in het huis.

Het beeldscherm ligt op bij het opstarten van de pc maar gaat direct terug naar oranje lampje van standby...

Heb alle kabels gechekt en de batterij heb ik ook al eens uit gelaten. Geen reacties.
Heb een nieuwe video-kaart erin gestopt en er gebeurde juist het zelfde...

toch bedankt..