Volledige versie bekijken : geen cd dvd station meer



timberke
20 July 2005, 06:58
hallo iedereen,de kids hebben een cd willen branden,nu is er wat fout gegaan,wmp meldt;geen cd of dvd brander gevonden,als ik rechtsklik op deze computer staan er de partities en diskettestation A,het cd dvd station E is verdwenen,bij apparaatbeheer staat;Windows kan het apparaatstuurprogramma van dit apparaat niet in het geheugen laden.Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt ( code 39):cry: wat nu gezongen?

Baloeke
20 July 2005, 10:26
Misschien hebben de kids een bestandje verwijderd. Probeer eens een systeem herstel te doen

Clioke16V
20 July 2005, 12:18
Je gaat naat systeembeheer bij XP

Start > configuratiescherm > ( prestaties en onderhoud ) dan systeem > daar neem je Hardware en dan apparaatbeheer.

Dan krijg je een hele lijst van alles wat er in je pc zit. Daar kijk je is bij cd/dvd stations.
Amls ze daar nog moesten tussen staan doe je rechtermuisknop op het cd/dvd station dat niet meer werkt en neem je stuurprogramma bijwerken.

Als die niet meer in die lijst staat doe je dit .

Dan ga je ook in dat menu ( apparaatbeheer ) en daar neem je dan actie's en dan zoeken naar gewijzigde apparaten.

Meer weet ik voor de rest zelf niet maar zo zou ik het proberen op te lossen.

Groetjes Clioke...

Passat TDI
20 July 2005, 13:39
Yo Timberke ,

Ik heb dat probleemke ook al eens vroeger gehand met mijn vorige PC .
En dan heb ik het volgende moeten doe ( zie link ) en het probleem was opgelost .
Maar probeer wel eerst de hier boven vermelde uitleg van Clioke 16V en Baloeke .

http://www.omewil.nl/tips/cdrom.html

MVG Passat TDI

timberke
20 July 2005, 18:34
hallo iedereen,het is nog niet opgelost geraakt,bij help en ondersteuning staat; cd rom station niet geinstalleerd,ik heb de windows xp cd al ingestoken maar dat gaat ook niet om opnieuw te installeren,hebt ge nog andere tips? alvast bedankt iedereen voor uw moeite.

Passat TDI
20 July 2005, 18:57
Yo Timberke ,

Installer eens error guard 2.5 ( zie link )
Laat hem scannen en voeg je PM er bij .
Start je PC terug hernieuw op .
En vertel dan of de cd / dvd station terug staat of niet .

MVG Passat TDI

Passat TDI
20 July 2005, 19:04
Oeps link vergeten :
http://www.errorguard.com/index.html

MVG Passat TDI

Passat TDI
20 July 2005, 19:14
Yo Timberke je hebt PM .

MVG Passat TDI

timberke
20 July 2005, 19:45
Hallo Passat TDI,wreed merci voor uw pm,alles uitgevoerd helaas nog altijd geen cd rom station gevonden op pc,heb ondertussen externe dvd brander aangeschaft,nu krijg ik weer die melding;er is een probleem met de hardware,nog altijd die code 39,het nieuwe externe dvd station krijgt ook niks gelezen,alles aan de pc werkt normaal behalve dat cd rom station,heb al via zoekfunctie dit ingegeven;tsst corp cd/dvdw ts-h552b,zo heet het cdrom station,zoekfunctie vindt dat niet...

Passat TDI
20 July 2005, 19:51
Heb je al eens de pc opgestart zonder dat de cd dvd station is aangesloten op het moder bord ?
Dit kan je mms eens proberen en na het starten gewoon afsluiten en dan terug de bekabeling aansluiten .
Dan kan hij wel zogezegt nieuwe hardware vinden .
Hopelijk lukt het .

MVG Passat TDI

Clioke16V
20 July 2005, 22:41
Damn sorry Timberke ik kan je niet meer verder helpen. Mss zoals Paasat zegt trek ff de IDE kabel van je CD ROm station af > start op en sluit af en dan de IDE kabel terug insteken > normaal zegt die dan nieuwe hardware gevonden.

freaky005
22 July 2005, 16:34
Welkom in de rare wereld van cdrom heb ook dit probleem gehad en alles geprobeert ook deze links hier had ik gevonden op het net maar ook dit hielp niet en toch is er 1 oplossing die bij mij geholpen heeft namelijk FORMAT ;););););););)

timberke
22 July 2005, 19:00
hallo freaky005,dat formatteren wil niet lukken,als ik de windows xp cd insteek flikkert het groene ledje even en dan niks meer helaas,hoe kunt ge dan format doen? als de windows cd insteekt vindt ik ze niet terug via de verkenner,via start uitvoeren ook niks te vinden,cd rom station blijft spoorloos.

compuchrisje
22 July 2005, 19:03
Timberke, doe even wat Passat zegt, blijft het resultaat hetzelfde dan is de cd-drive helaas naar Sinte Pieter. We hebben hier hetzelfde meegemaakt, van de éne seconde op de andere.
En verwijt de kids niets, door een cd'tje te branden verwijder je geen bestanden, kom je zelfs niet aan systeeminstellingen. Dus als Passat zijn tip het niet doet, is nieuwkoop de enige oplossing.

freaky005
22 July 2005, 19:05
kent ge iets van de bios, wanneer je je pc aan legt druk je op del, en wanneer je in je bios bent kies je voor dat de cd rom eerste staat in opstart en ervoor zorgenb dat je xp zeker in je cd rom zit bij voorkeur in je master cd rom en dan de pc opnieuw opstarten en dan zal hij de cd rom lezen en vragen om te boten via cdrom druk je op een toets en de rest doet hij zelf als da nie lukt laat me iets weten

freaky005
22 July 2005, 19:08
Timberke, doe even wat Passat zegt, blijft het resultaat hetzelfde dan is de cd-drive helaas naar Sinte Pieter. We hebben hier hetzelfde meegemaakt, van de éne seconde op de andere.
En verwijt de kids niets, door een cd'tje te branden verwijder je geen bestanden, kom je zelfs niet aan systeeminstellingen. Dus als Passat zijn tip het niet doet, is nieuwkoop de enige oplossing.

Dat is dan wel raar dat wanneer ik dit ook meemaakte en ik de pc formateerde hij opeens wel weer herkend werk he dus zeker niet te rap zeggen dat er iets kapot is, mijn maat zijn harde schijf was ook "kapot" hij deed niets meer en toen ik deze wilde uit de pc halen en hem wou geven aan mijn maat viel hij uit mijn handen op de grond, resultaat die harde schijf deed het weer en nu een half jaar later werkt hij nog altijd perfect dus zeg niet te rap dat iets kapot is he

timberke
22 July 2005, 19:36
hallo freaky005;in het bios vindt ik alleen dit;drive a enabeld drive b none,drive a is normaal diskettestation? drive b zou dan cd rom station moeten zijn? alvast bedankt voor je hulp.

freaky005
22 July 2005, 20:06
nope niet juist wanneer je in de bios bent moet je op de 2de of derde van de rechter kolom klikken en daar kijk je dan wat er op de eerste boot staat normaal gezien de a drive dan de harde schijf en dan de cd rom dus die moet je wisselen zodoende de cd rom op de eerste plaats staat om te booten en wanneer je dit gedaan hebt niet vergetn op te slaan he. Oh ja je weet toch als je formatteert dat je alles kwijt bent he van op je schijf!? :crazy:

timberke
22 July 2005, 20:33
hallo freaky005,in de bios geraak ik niet in load fail-save defaults en ook niet in load optimized defaults,als ik op enter druk krijg ik een scherm met Y/N drukken om erin te geraken,dat lukt niet. de rest geraak ik wel in,helaas staat daar niks van cd rom.

compuchrisje
22 July 2005, 21:43
Raar, maar had je die bios reset al gedaan? Dan gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen.

timberke
22 July 2005, 22:28
hallo compuchrisje,bios reset/ moet dan de pc uit en de batterij even eruit? dacht dat op de site eens gelezen te hebben maar weet het niet zeker.

Passat TDI
23 July 2005, 13:07
Normaal gezien is dat zo , effen het batterijtje eruit halen en ongeveer een seconde of 10 à 15 wachten en dan het batterijtje terug plaatsen .
Vergeet wel niet eerst de stekker er uit te trekken .

MVG Passat TDI

pompier
23 July 2005, 14:32
Hier de oplossing die ik gevonden heb op de support site van microsoft:
De mogelijke oorzaak kan liggen bij het verwijderen van Adaptec Easy CD Creator


1. Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Opmerking Als foutcode 39 wordt weergegeven, is het mogelijk dat naast filterstuurprogramma's van Adaptec ook filterstuurprogramma's van andere fabrikanten zijn toegevoegd aan de waarden UpperFilters en LowerFilters. In dat geval kunt u proberen eerst de filterstuurprogramma's van de andere fabrikanten te verwijderen en te kijken of foutcode 39 niet meer verschijnt als alleen de Easy Creator-filters nog op de computer aanwezig zijn. Als nog steeds foutcode 39, 32 of 31 wordt weergegeven, verwijdert u de waarden Upperfilters en Lowerfilters volledig uit de bovenstaande sleutel.


2. Start de computer opnieuw op.

Als je niet echt snapt wat ze hiermee bedoelen dan raad ik je aan niet in je register te gaan knoeien maar vraag het aan iemand die je kent en die hier wel enigzins weet wat er bedoeld wordt in de uitleg.

timberke
23 July 2005, 14:53
hallo pompier, thanks man,dat was het met die upper en lowerfilter verwijderen uit de reg,pc reboot en als bij wonder staat daar het cdrom station te blinken,Passat TDI ook hartelijk bedankt voor uw vele tips. de kids kunnen weer zingen.

rudjes
7 October 2005, 12:07
kan iemand helpen?
men pc vind men cdrom niet.
hij is aangesloten op de pc maar vind hem niet.
wat kan ik doen

volgens mij is de driver stuk of weg.

grtz rudjes

compuchrisje
8 October 2005, 00:01
Kijk bij Systeeminfo in je configuratiescherm of er een CD-speler wordt vermeld. Staat er geel teken is daar inderdaad iets niet in orde. Je verwijdert dit dan door met de muis op het apparaat rechts te klikken en verwijderen kiezen. Klik op Toepassen, OK en pc zal vragen om te rebooten, soms kan dit al helpen.

gabriel
15 October 2005, 09:59
heywat ik eens voorhad : bepaalde services waren uitgeschakeldzie even in deze als ze ingeschakeld zijnconfiguratiescherm---systeembeheer----serviceszie : IMAP CD logical disk manager logical disk manager administative plug & play shell hardware dectionals een of allen uitgeschakeld zijn word je hardware niet gevonden , of werkt het niet goed even nazien ??