Volledige versie bekijken : Sata Schijf installeren



kabarka
23 July 2005, 16:40
Goeiemiddag,

Ik heb hier een pc staan van een kennis (nieuw) en daar zit een sata schijf in. Nu wil ik hier win Xp opzetten maar als ik opstart krijg ik al de melding "No drives attachted to fastrack, No bios installed' Ik kan in de bios van het mobo. Dus ik versta al niet waarom em zegt dat er geen bios geinstalleerd is. Wie kan mij hier wat meer uitleg over geven. Heb al meerdere pc's in elkaar gestoken zonder problemen maar met deze schijven heb ik nog niet gewerkt :( Zet julllie uitleg hier maar allemaal, want ik moet naar een trouwfeest. Dan kan ik morgen alle opties proberen.

Alvast vriendelijk bedankt
Greetz
Kabarka

grabber
23 July 2005, 16:55
"No drives attachted to fastrack, No bios installed' I


Ik dacht dan je dan op F6 moest drukken waarna je de mogelijkheid krijgt om je drivers van je harddisk te installeren.
Als het goed is zit er bij je mobo een cd of flop met de drivers voor de fastrack controller.
Veel plezier op de trouwerij.

bike devil
24 July 2005, 10:24
ik het mogelijk dat het een sata hardeschijf is

en wat is je mb ata of sata ?

heb daar ook eens lang achter gezocht
had dus een ata schijf op sata mb aangesloten
en kreeg ook dezelfde melding als jij

dit is de oplossing daarvoor



is het een ata schijf dan zet je in de optie Onboard Devices Configuration
On chip sata boot rom disabled en Onboard Promise Controller ook disabled.
Een ATA schijf heeft een 40 pins flatcable, een SATA een 'smalle rode, oranje of grijze nestel'... http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/cool.gif
Als het een ATA schijf is moet je die in het blauwe slot bovenaan inpluggen en niet in de aparte raid aansluitingen onderaan het moederbord.
Voor de rest zet je ion BIOS de settings zoals gezegd, dan bootvolgorde eerst cd rom dan HD...en upsakee

kabarka
24 July 2005, 11:07
ik het mogelijk dat het een sata hardeschijf is

en wat is je mb ata of sata ?

heb daar ook eens lang achter gezocht
had dus een ata schijf op sata mb aangesloten
en kreeg ook dezelfde melding als jij

dit is de oplossing daarvoor



is het een ata schijf dan zet je in de optie Onboard Devices Configuration
On chip sata boot rom disabled en Onboard Promise Controller ook disabled.
Een ATA schijf heeft een 40 pins flatcable, een SATA een 'smalle rode, oranje of grijze nestel'... http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/cool.gif
Als het een ATA schijf is moet je die in het blauwe slot bovenaan inpluggen en niet in de aparte raid aansluitingen onderaan het moederbord.
Voor de rest zet je ion BIOS de settings zoals gezegd, dan bootvolgorde eerst cd rom dan HD...en upsakee

Het is zeker en vast een sata schijf met de rode nestel, ik ben al ten einde raad.... Ook die F6 brengt geen oplossing want ik heb geen diskette in de doos zitten (crash) aaaaaaarrrrrrghhhhhhhhhhhh

Spoorzoeker
24 July 2005, 16:37
dan moet je even kijken op de site van de fabrikant van je mobo.
daar staan ze vast en zeker wel.

ybr
24 July 2005, 16:54
Na het drukken op F6, kan je daar dan ook niet kiezen dat er standaard drivers worden geïnstalleerd voor die schijf.

bike devil
24 July 2005, 18:01
Het is zeker en vast een sata schijf met de rode nestel, ik ben al ten einde raad.... Ook die F6 brengt geen oplossing want ik heb geen diskette in de doos zitten (crash) aaaaaaarrrrrrghhhhhhhhhhhh

normaal zit er een cd bij mb
daar kan je normaal ook de drivers vinden en die dan op disk plaatsen
of via internet naar de drivers van je mb gaan en daar zoeken

belga1
24 July 2005, 18:28
inderdaad bij de Moederborden zit een cd en op die cd

zal er een mogelijkheid staan een startdisk voor sata aan te maken
dan tijdens de instalatie van winxp inderdaad op F6 duwen en raid aanduiden

kabarka
7 August 2005, 12:18
Mannen bedankt, het was ergens in den bios dat er iets niet juist stond. Bedankt allemaal voor jullie reacties ;)

Greetz