voiratsou
13 mei 2005, 09:57
Bij het opstarten van mijn pc krijg ik de volgende melding
DISK Boot Faillure insert systeem disk and press enter
Vervolgens stop ik de xp cdr er in om te repareren maar kom niet verder dan R te geven.
Na opnieuw opstarten (F8) krijg ik een zwart scherm met Normaal opstarten.
Wat af en toe lukt.
Nu een dag later start hij weer zij het moeizaam weer normaal op.
Wat kan ik hier aan doen en wat is dit ???
M vr groet,
Johan
Amd athlon xp 1733
Asus A7v8x/via vt8377
back-up nemen van je gegevens nu je er nog in kan. en waarschijnlijk zal je volledig moeten herinstalleren aangezien de repair niet echt helpt.
Ché
hij herkent uw C schijf niet of moeilijk,controleren in bios of hdd herkent word.
Kan komen van slechte ide kabel of slecht contact(controleren)
hdd kan ook op zijn laatste benen lopen,zo rap mogelijk alle belangrijke gegeven backupen
patte7676
13 mei 2005, 11:47
zit er geen diskette in jouw station
breezer
15 mei 2005, 21:23
heb het nog niet zo lang ook al meegemaakt met een pc van mij en daar is de harde schijf gecrashd. Nu heb ik het ook al terug voor met mijn ander pc. in deze heb ik 2 schijven zitten. Kan ik dan alles nog op mijn ander schijf zetten waar windows niet op geinstalleerd is?
grabber
15 mei 2005, 21:40
Disk boot failure is de mededeling dat het systeem geen geldig besturings systeem op de HD kan vinden.
In je BIOS controlleren of de HD waar je besturingssyteem op staat in de boot sequence staat, bijvoorbeeld floppy, CD-Rom, IDE-0
breezer
16 mei 2005, 10:17
het is dan toch raar dat hij soms deze wel en soms vind hij besturingssysteem niet :s
Bij het opstarten van mijn pc krijg ik de volgende melding
DISK Boot Faillure insert systeem disk and press enter
Vervolgens stop ik de xp cdr er in om te repareren maar kom niet verder dan R te geven.
Zet in de bios opstarten van harddisk eens eerst.
De fout wijst erop dat motherboard de Dos- systeemdossiers op om het
even welk van de aandrijving niet kan vinden.
hij herkent uw C schijf niet of moeilijk,controleren in bios of hdd herkent word.
Kan komen van slechte ide kabel of slecht contact(controleren)
hdd kan ook op zijn laatste benen lopen,zo rap mogelijk alle belangrijke gegeven backupen
Ook de batterij kan een oorzaak zijn misschien effe checken of die nog degelijk is
veel suc66
pc uitzetten en alles uittrekken. Vervolgens je harddisk loskoppelen en daarna terug aankoppelen en vervolgens alles terug aankoppelen en opnieuw opstarten. slecht kontact kan wel eens de oorzaak zijn.
m.v.g. broske
WhiteWolf
20 mei 2005, 19:30
of je bios flachen dit kan ook helpen dit staat beschreven in je instruktie boekje van je moederbord of van je pc zelf want niet iedere pc of bios zijn hetzelfde.
ik heb het met mijn pc moeten doen en ik moest 2 kleine pinnetjes tegen elkaar steken met behulp van een pincetje om te kunnen flachen bij andere pc's moet je een zwart tapje uittrekken hangt af vanje pc of moederbord.
FrankGyproc
21 juni 2005, 16:42
yo , mensen kan ook zijn dat je pc te ver overklockt is:p