guido99
13 mei 2005, 10:08
Graag het volgende
Is het mogelijk formules(dus met tussenstreep) te maken in Word ??:confused:
thx
Is het mogelijk formules(dus met tussenstreep) te maken in Word ??:confused:
thx
|
Volledige versie bekijken : Formule in Word guido99 13 mei 2005, 10:08 Graag het volgende Is het mogelijk formules(dus met tussenstreep) te maken in Word ??:confused: thx Mimosa 13 mei 2005, 12:22 Wat bedoel je met formules in Word en met tussenstreep?? Ché 13 mei 2005, 12:44 is het iets in de aard van 1/2 maar zoals in een echte breuk, dus onder elkaar? Ché guido99 13 mei 2005, 12:57 Ja bedoel het dus zo;Ja boven mekaar met streep ertussen Ché 13 mei 2005, 14:09 via invoegen/veld/formule kan je iets doen. maar wat jij wil dat kan alleen volgens mij alleen maar als je het gedeelte in de noemer op een nieuwe regel plaatst. maar 1 spatie ergens in je lijn en het klopt niet meer. denk niet dat het zal lukken. Ché Mimosa 15 mei 2005, 20:46 Denk het ook zo. Misschien nog eens in de Helpfunctie van Word snuffelen? Als ik tijd heb, zal ik ook nog kijken... Baloeke 15 mei 2005, 21:07 Ben eens gaan rondsuffelen in word, ik weet dat er een functie bestaat om een autocorretie uit te voeren en dat er ook vele symbolen kunnen ingevoegd worden maar helaas vindt ik niet (direct) waar je naar zoekt. guido99 15 mei 2005, 21:10 alvast veeel dank!! maar heb me laten vertellen dat het zouw gaan !!!!??? dus formule in breukvorm ????? compuchrisje 15 mei 2005, 21:46 In het menu, onder invoegen kan je symbolen aanklikken. Als je in dat venster de verschillende mogelijkheden afscrollt, vindt je bv wiskundig.... kijk daar es eventjes. Baloeke 16 mei 2005, 10:45 Ik gebruik den office 2000 en daar zit deze niet tussen. Het zit deze in office 2003 compuchrisje? Ché 16 mei 2005, 14:56 In het menu, onder invoegen kan je symbolen aanklikken. Als je in dat venster de verschillende mogelijkheden afscrollt, vindt je bv wiskundig.... kijk daar es eventjes. staat daar ook niet bij. ms gebruikt standaard de / voor breuken Ché compuchrisje 16 mei 2005, 16:36 Ik heb Office 2000 nog en heb het ff nagelopen. De functie zit er wel degelijk in, maar enkel voor de standaardlettertypen, bv. tahoma, times new roman.... Bij invoegen-symbolen krijg je dus een tabblad, zet het lettertype op één van de standaards, dan komt ernaast een keuzevakje met 'deelverzameling'. Hierin kan je de wiskundige symbolen vinden. Als het in 2000 te vinden is, moet het in 2003 zeker zitten. Baloeke 16 mei 2005, 17:04 ½ ¾ ¼ deze zijn te vinden maar niet hetgeen guido99 zoekt Mimosa 17 mei 2005, 08:27 ½ ¾ ¼ deze zijn te vinden maar niet hetgeen guido99 zoekt Ik zal dat eens voorleggen aan iemand die lesgever is van Dolmen. Ik mag altijd vragen stellen aan die persoon. Zal daar eens werk van maken, maar niet meer vandaag :( Moet gaan werken en vanavond vergadering :( . Dus kan ik ten vroegste morgenochtend mijn mail opstellen voor die persoon. Hopelijk zijn jullie niet al te ongeduldig en kan ik dat dan rustig doen? Indien niet... laat het ook maar weten he ;) . Ik heb eens gekeken maar met autocorrectie zal het niet lukken --> ik doe navraag bij de lesgever Okay? wasbeertje 17 mei 2005, 19:26 in office 2003 lukt het wel Invoegen/veld bij veldnamen kies je "eq" daarna klik je ernaast op vergelijkingseditor en daar kies je (bij mij op de 2de lijn, 2de groepje) sjablonen voor breuken en wortels , als je dit aanklikt valt er een keuzelijst open waar je breuken met teller en noemer onder elkaar als 1ste keuze terugvind, dan kan je de teller en noemer ingeven en sluiten met het kruisje en in je word-document krijg je de veldcode ingevuld als je dan Alt+F9 indrukt krijg je de gevraagde breuk te zien. veel succes groetjes wasbeertje ybr 17 mei 2005, 20:12 In office 2000. Ga naar Invoegen. Daar kies je voor object. In het scherm die je krijgt selecteer je daar dan Microsoft vergelijkingen 3.0. En daar heb je het sjabloon voor breuken enz. Beetje hetzelfde dat wat Wasbeertje zegt, maar in office 2000 noemen de koppelingen iets anders. Ludanto 17 mei 2005, 20:31 zoals ché vertelt gaat, en als je met tabs werkt zit je niet met het spatieprobleem Baloeke 17 mei 2005, 21:00 In office 2000. Ga naar Invoegen. Daar kies je voor object. In het scherm die je krijgt selecteer je daar dan Microsoft vergelijkingen 3.0. En daar heb je het sjabloon voor breuken enz. Beetje hetzelfde dat wat Wasbeertje zegt, maar in office 2000 noemen de koppelingen iets anders. Heb dat eens bezien, maar ik vindt dat er niet van die 'vergelijkingen'. Kan dat zijn dat er, van de cd uit iets extra moet worden geinstalleerd ybr 17 mei 2005, 21:09 Heb dat eens bezien, maar ik vindt dat er niet van die 'vergelijkingen'. Kan dat zijn dat er, van de cd uit iets extra moet worden geinstalleerd Als het er niet tussen staat, dan de toepassing installeren via de cd. Baloeke 17 mei 2005, 23:36 Als het er niet tussen staat, dan de toepassing installeren via de cd. Heb de extra toepassing geinstalleerd en het lukt dus inderdaad wat ybr schrijft. Met deze zijn we weer een stapje wijzer geworden. Thx daarvoor (zal en klikje geven op de weegschaal) Mimosa 18 mei 2005, 09:16 in office 2003 lukt het wel Invoegen/veld bij veldnamen kies je "eq" daarna klik je ernaast op vergelijkingseditor en daar kies je (bij mij op de 2de lijn, 2de groepje) sjablonen voor breuken en wortels , als je dit aanklikt valt er een keuzelijst open waar je breuken met teller en noemer onder elkaar als 1ste keuze terugvind, dan kan je de teller en noemer ingeven en sluiten met het kruisje en in je word-document krijg je de veldcode ingevuld als je dan Alt+F9 indrukt krijg je de gevraagde breuk te zien. veel succes groetjes wasbeertje Ik werk met Office XP en hij vroeg om vergelijkingseditor te installeren. Heb dat (nog) niet gedaan (gebrek aan tijd):( Ik heb ook nog geen antwoord van onze Dolmendocent. Als hij wat laat weten, zal ik het hier ook posten. compuchrisje 19 mei 2005, 20:11 'k Hoop dat je nog komt kijken naar antwoorden, want ik weet nu wel hoe je het kan doen. Met de formule-editor, die je ergens in word opties kan vinden. guido99 19 mei 2005, 20:20 Na eventjes geduld moe tik WASBEERTJE BEDANKTEN !!! het lukt op die manier prima thx Mimosa 20 mei 2005, 08:40 Na eventjes geduld moe tik WASBEERTJE BEDANKTEN !!! het lukt op die manier prima thx Ik heb nog steeds geen tijd gehad om verder te zoeken (voor mezelf heb ik het ook niet strikt nodig) en ik werk met Office XP (jij wellicht met de 2003 versie, zoals wasbeertje?) En tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik ook nog geen antwoord heb gekregen van de Dolmen docent :( :( :( . Enfin, 't beste is dat je toch geholpen bent. Maar àls er antwoord komt, zal ik het posten. Want er zijn wellicht nog mensen die met Office XP werken en voor hen kan het misschien goed zijn? 'k Weet niet of de tip van wasbeertje werkt in Offic XP, bij gelegenheid probeer ik dat wel verder uit. Fijne dag verder! Mimosa 24 mei 2005, 21:07 Ik heb nogmaals de vraag doorgespeeld (dolmendocent) of dat ook zo is in Office Xp. Ik leef nog steeds in blijde verwachting wat dat betreft... ;) wasbeertje 25 mei 2005, 17:10 Na eventjes geduld moe tik WASBEERTJE BEDANKTEN !!! het lukt op die manier prima thx graag gedaan, ben tevreden dat ik je dan toch heb kunnen helpen groetjes wasbeertje Mimosa 30 mei 2005, 21:01 De manier die wasbeertje aangaf werkt ook in Office Xp (met die velden en vergelijkingseditor) Van mijn Dolmendocent heb ik eindelijk antwoord gekregen ;) en hij stuurde ook een schermprintje mee. Ik probeer het hier te plaatsen (wat me lukte!): http://www.ivanhoejupiler.be/gallery/galleryimages//1/1/1/9/breukstrepenword.jpg Het bewuste knopje dat je moet gebruiken om de breuken netjes in Word te krijgen, staat tussen de 2 roze strepen, die ik heb aangebracht. Hij werkt wel met de engelse versie van Office Xp (vandaar dat er Equation staat) Voilà, zo heb ik eindelijk mijn belofte kunnen volbrengen. guido99 30 mei 2005, 21:45 thx heb maar weer ff mee gekeken !! van mij mag er nu een slotje op !!! |