Volledige versie bekijken : probleem met mij medion MD 41300 lptop
ZIRCOLA 13 mei 2005, 11:25 Hoi,
Naa bijna een jaar problemen met met mijn laptop ben ik einde raad
alles is nu bijna 3 maal vervangen maar de problem blijven
na enkele dagen na de volledige opkuis van de programmas gebeurd het volgende ,de computer start na 2 min altijd maar opnieuw op.
In het begin is er niks maar dan met een regelmaat komt ie in loop.
Alles is al vervangen,programmas opnieuw etc
wat is het probleem
GSC computers weer er geen raad meer mee
Greetings
zircola
ZIRCOLA 13 mei 2005, 11:44 zelfde probleem ,zelfs als ik naar een herstelpunt wil gaan heb ik niet de tijd mijn instellingen aan te passen
slecht moederbord,vervangen en ouwe mobo ceremonieel cremeren en het belangrijkste van al,nooit geen medion meer kopen
allee m8,1 jaar probleem,3x de boel vervangen(zeggen ze)t'is een medion,ook dat nog,en GSC prutsers lopen met hun kop tegen de muur,WTF,moet er nog zand zijn(lol).
Nu,ik kijk al uit naar het verloop van het onderzoek want het is een hoog interessant probleem,ik hoop dat je het kunt oplossen voor die jongen,ben echt benieuwd.Ik persoonlijk ben voor amputeren.
Het beste zou natuurlijk zijn moest je de laptop in uw handen kunnen krijgen,dan kun je het beestje temmen.
De groetjes
ZIRCOLA 13 mei 2005, 13:27 Toen we zelf alle programmas vervangen hebben liep alles perfect ,een paar dagen,toen ik mijn ipaq wilde syncroniseren(want GSC had de harde schijf gewist,alle e mails facturatie programmas etc, begon de shit terug.
Nu is alles eraf en staat enkel XP home ipv prof en Office prof erop.
Gisteren erop gezet.
Nog niks van Active Sync voor Nokia en Ipaq
ZIRCOLA 13 mei 2005, 13:45 Bestaat er nog een mogelijheid om de verloren gegaan gegevens terug te zoeken
GSC zegt dat ze de schijf vervangen hebben maar er staan nog resten op andere plaatsen op de computer
Ze vragen 378,- EUR borg om de schijf vrij te geven.
greetings
378€ om de schijf vrij te geven,WTF ZEG???
I rest my case
het zijn gangsters
is uw garantie verlopen?
geval voorleggen bij ombudsman en alles dat u weet op papier zetten en u in verbinding stellen met ministery van economische zaken en formeel klacht indienen,er zal gevolg aan gegeven worden want ze zijn daar niet gemakelijk met zulke praktijken.
Ferme service dat je gekregen hebt,knetter gek zeg.
Greetings
da's meer voor internet misdaden te rapporteren denk ik.
Toch een goeie tip
bedankt
inlichtingen nemen en dan eens dreigen in de winkel met de mij aangehaalde instanties zal al wonderen doen,1 afspraak maken met advocaat is gratis en kan heel interesant zijn,wel al uw vragen voordien maken en meedoen zodat je niets vergeet
ZIRCOLA 13 mei 2005, 14:35 Heb al gedreigd met mijn advocaat om hen in gebreke te stellen?lachen gewoon alles weg.
Wij kunnen niks doen moet dit met de Aldi regelen
Als wwij een refund doen zijn ze rechstreekse concurent van Aldi
Ik vraag me ook af waar zij constant die modules blijven halen toestel is al 1 jaar oud
Zal mij wenden tot de ombudsdienst en kijken hoe het loopt
Met onze compaq's hebben wij nog nooit last gehad
Deze is al 8 maal naar GSC verstuurd
greetings
Een goede les voor iedereen hier aanwezig.
Koop uw pc materiaal in de desbetreffende winkel in niet in den ALDI of dergelijk
file recovery
http://www.download.com/File-Recover/3000-2248_4-10380961.html
en nog ene
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm
hiermee kan je verloren gegane files en data mee terug halen.
m.v.g. broske
Dat is juist.
Je kan overal pech hebben met materiaal.
Maar ik denk dat je bij de gerenomeerde merken minder kans loopt dan bij de merken van den ALdi of die groot handels huizen.
hier het forum van gsc
MD 41300
http://www.gsc.be/forum/ShowForum.aspx?ForumID=102
ultra1a 15 mei 2005, 17:58 Hoi , Het is natuurlijk van de zotte dat je een nieuw laptop koopt en het ding gewoon niet werkt . Ook niet na een schoonmaak , nieuwe HD en opnieuw installeren. Je kan als consument op je strepen gaan staan en eisen dat ze een goed apparaat afleveren. Je hebt er per slot van rekening ook een hoop geld voor betaald. Je kan je ( in Nederland) rechtsbijstand verzekeraar inschakelen om die te laten kijken wat de mogelijkeheden zijn. Je hebt rechten die je kan gebruiken. Medion pleit voor 3 jaar garantie , maar waarop dan?
Je zegt ook nadat active sunc werd geplaats voor je IPAQ begon het gelazer, heb je de orinele software, of een download met een virus?
Gr Henri
zonnetje 16 mei 2005, 10:29 ik heb ook zo een Medion en als ik die opstart komt er staan Operating System not found wat moet ik dan doen dat hij start?
Is dit een nieuw toestel soms.
Anders onmiddelijk naar de winkel doen en er zelf voorlopig niks aan doen
"is garantie normaal gezien he""
ZIRCOLA 16 mei 2005, 12:29 aldi wil zolang mogelijk GSC laten proberen om zo de volledige terugbetaling af te wenden.
Alle geinstalleerde prog zijn legaal dus virus ,zeer onwaarschijnlijk
greetings
De pc of laptop terug in kooptoestand zetten met de bijgeleverde dvd.
en hier http://www.medion.com/nl/ bij service en ondersteuning de updates en stuurprogramma's bijwerken.
Als je dan nog problemen met je laptop hebt ben je volgens mij genoodzaakt contact op te nemen met gsc en je waarborg af te dwingen
m.v.g. broske
jandeloper 19 mei 2005, 15:41 medion is boecht van den aldi!!!! nooit meer kopen!!!!!!!
medion is boecht van den aldi!!!! nooit meer kopen!!!!!!!
volledig mee eens, maar daarmee is die gast zijn probleem nie opgelost.
Ché
Terug in kooptoestand zetten met de bijgeleverde dvd, als dit niet helpt naar gsc bellen je je laptop laten komen halen.
sniffer 19 mei 2005, 18:53 ik wil hier gewoon eens op reageren door het feit dat wij al 2 medion pc's gekocht hebben in de Aldi en dat we tot nu toe (hout vast houden) wel tevreden zijn.Bij onze eerste was ons moederbord na een tijdje stuk en ze hebben dat gratis vervangen zoals het hoort.
Bij onze installatie van telenet zei die kerel zelfs ook dat het een goeie pc is.
Ik denk dat het afhangt van of je er wel bij vaart of niet.En dat is bij alles zo.
Mij gedacht is een pc die je zelf in elkaar steekt nog het ideaalst maar daarvoor moet je er al wat van kennen é.
Ik kan wel zeggen dat we hier bij ons een plaatselijke pc winkel hebben en dat het ook gangsters zijn in mijn ogen. Daar kan niets hersteld worden of 't moet altijd een bom geld kosten.
Persoonlijk zou ik ook dit voorleggen aan de ombudsdienst en er zelf niet teveel mee experimenteren en terug zetten naar fabrieksinstellingen.
PAk een advocaat onder de hand en neem deze mee naar de winkel waar u de pc kocht
Vraag de verantwoordelijk en eis uw geld terug in bijzijn van d eadvoicaat.
Neem wel al uw documenten zoals aankoop bewijs en dergelijke mee.
Zorg wel dat hij indien kan terug komt in de staat zoals je hem heb gekocht.
(indien mogelijk he)
Dreigen mag is niet strafbaar.
Kan een oplossing zijn.
Succes ermee
medion is boecht van den aldi!!!! nooit meer kopen!!!!!!!
medion is..... http://www.medion.com/;)
Hoi,
alles is nu bijna 3 maal vervangen maar de problem blijven
na enkele dagen na de volledige opkuis van de programmas gebeurd het volgende ,de computer start na 2 min altijd maar opnieuw op.
zircola
wat bedoel je met alles is bijna 3 maal vervangen? ( ik zag in 1 van jou posts dat de laptop al 8 x is binnen geweest)
na een volledige opkuis van de programma's wat bedoel je hier mee.
ga je met je pc op het net ... dan zou een virus toch wel kunnen he...
Bestaat er nog een mogelijheid om de verloren gegaan gegevens terug te zoeken
GSC zegt dat ze de schijf vervangen hebben maar er staan nog resten op andere plaatsen op de computer
Ze vragen 378,- EUR borg om de schijf vrij te geven.
greetings
als ze de schijf hebben vervangen kunnen er toch geen resten meer staan op andere plaatsen op de computer ( een data recovery programma zal in dit geval ook niet veel helpen...)
QUOTE=ZIRCOLA]Toen we zelf alle programmas vervangen hebben liep alles perfect ,een paar dagen,toen ik mijn ipaq wilde syncroniseren(want GSC had de harde schijf gewist,alle e mails facturatie programmas etc, begon de shit terug.
Nu is alles eraf en staat enkel XP home ipv prof en Office prof erop.
Gisteren erop gezet.
Nog niks van Active Sync voor Nokia en Ipaq
[/QUOTE]
er voor werkt het blijkbaar wel...
trouwens waarom de programma's vervangen? ( ik denk dat GSC de laptop gewoon terug in koopstand heeft geplaatst)
Ik vind het vaak jammer, dat men zo kaffert op de computers van Medion.
Zelf heb ik er nu twee (ééntje van bijna 3jaar) en een laptop. Verder heb ik veel apparaten van Medion gekocht en ik moet zeggen, wat mij betreft was de service optimaal. Heb zelfs een mp3-speler opgestuurd gehad die mijn dochter eens laten vallen had. Zonder zeuren een nieuwe gekregen.
Mijn eerste computer van Medion, problemen met de onboard geluidsysteem, onmiddellijk moederbord vervangen en binnen de twee weken voor de deur afgezet. En die garantie van drie jaar kan toch tellen.
Kan best zijn dat er veel prullemannen bij GSC werken, maar dat kan tevens gezegd worden van de computerwinkels. Hoeveel prullemannen beginnen niet op hun eigen en geven zich voor als "computertechnicus". Echte goede computerwinkels, die zich ook maar enige moeite getroosten om een goede naservice te geven, en die niet enkel uit zijn op winstbejag, kun je ook vaak op de vingers tellen.
Mensen die er helemaal niks van kennen, worden langs alle kanten in zak gezet. Ook in die computerwinkels.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
De goede computerwinkels onderscheiden zichzelf wel, door mond-aan-mond reclame.
Ik ken ook mensen die helemaal niet meer willen weten van computerwinkels die in mijn ogen geweldig goede computerwinkels zijn, met goede service, maar die gewoon pech hebben gehad, waardoor ze flink in hun buidel kunnen tassen.
Je kan niet voor iedereen goed doen hoor !!!
ZIRCOLA 23 mei 2005, 19:46 Hebben opnieuw XP pro en office erop gezet
4 dagen zeer stabiel
Bij het zetten van de drivers voor wireless Lan viel de laptop terug uit.
Drivers er terug afgehaald en blijkbaar nu niks aan de hand
Wat vervangen van de onderdelen aanbelangd.
8 maal binnen geweest
vervanging:
NBC/HDD HIT/IBM IC25NO60A
NBC CPU INTEL MOB P4.3
NBC MAIN BOARD WS K2M
NBC DDRAM SAM 256 MB (2X)
NBC CPU HEATSIND WS K2M
ENKEL NOG DE VOEDING EN MOUSE PAD IS ORIGINEEL
greetings
zircola
Denk eens in de richting van een slecht werkende bios. Even eens flaschen of nieuwe installen.
Als deze niet ok is dan kan er ook software weglekken en alzo problemen opleveren die die symptomen hebben.
Maar in alle geval denk ik persoonlijk ook aan het moederbord(daar zit nl ook de bios op he!)
Suc6
ortegajl 14 april 2006, 18:36 Ik heb ook een tijdje problemen met mijn medion laptop md41300. Hij wordt steeds trager en trager bij het opstarten en het terugladen van een image met ghost wordt steeds lastiger door de vele fouten die de schijf bevat. Deze laptop heeft nog garantie en ik heb medion aangeschreven om mijn schijf na te laten kijken, dit willen ze op voorwaarde dat ik de laptop teurgzet naar fabriekstoestand. Dit is voor mij dus een probleem aangezien dit het eerste is geweest wat ik met de laptop gedaan heb, namelijk zelf mijn eigen partities aangemaakt en zelf het OS geinstalleerd. Weet iemand hoe ik aan een fabrieksimage van deze laptop kan komen? Medion bied aan om deze image zelf terug te zetten maar rekent hier 70 euro voor.
Het probleem van een ventilator die steeds harder gaat en blijft draaien heb ik opgelost door met een spuitbus lucht de boel schoon te spuiten zonder deze open te schroeven: je weet niet wat er uit komt door de openingsgaten.
|