Volledige versie bekijken : printer aangesloten via scanner doet het niet goed



klick
26 July 2005, 10:32
Goedemorgen,


Ik zit met een probleempje. Ik heb een scanner en een printer aangesloten op 1 poort. Het is een canon scanner en een HP printer (printer staat via de scanner op de pc aangesloten op de printerpoort). Het ging op de oude pc met win98 goed op een andere pc met zelfde aansluiting gaat het mis. Ik heb nu win 2000.
Wat er mis gaat is dat als ik kopieeer dus scan en vervolgens direct print en daarna weer wil scannnen zegt hij dat de poort bezet is. Als ik opnieuw opstart lukt dit weer max 1x... de 2e keer is de poort weer bezet. Hoe kan dit wat is er mis? Ik zie ze :crazy:

grtz Klick

g_man
26 July 2005, 10:55
Had ik vroeger ook...oplossing was makkelijk, een printerpoort bijzetten...kost praktisch niets en probleem is onmiddellijk opgelost.

klick
26 July 2005, 11:18
is dat gewoon een kaart die ik in de pc moet zetten? Ik ben niet zo technisch.. hoeveel kost dat ongeveer? Waarop moet ik die aansluiten? Hoe ziet dat er uit?

Clioke16V
26 July 2005, 13:21
Ofwel zo een schakel doos > dus 1 kabel van je pc naar die doos > en dan kan je op die doos ( ja sorry kan niet op de naam komen ) je verschillende apparaten aansluiten ( pc, scanner ) en wil je dan scannen zet je die doos op scannen en wil je printen zet je dat op printen )

Gebruiken ze bij ons opt werk en werkt heel goed

http://static.marktplaza.nl/images/1/PRIVAX-hardware-verdeler-429005.jpg

Zo ziet het eruit.

g_man
26 July 2005, 17:36
Kijk hier (http://computer.2dehands.be/markt/onderdelen/printers/9028443-printerpoort-kabel.html?sort=datum_desc) eens bijvoorbeeld.

joeytirol
28 July 2005, 18:09
Laat een printerpoort in je PC inbouwen. Kost enkele tientjes. Een HP printer en een Canon scanner "verstaan" elkaar niet. Niets dan ergenis. Als je de kaart laat inbouwen, krijg je dus twee aansluitingen.
Voor de nieuwe poort werd bij mij van een patch gebruik gemaakt. Laat het doen, is echt niet duur. Ik betaalde een paar jaar geleden voor alles, bij een PC zaak, 50 gulden. Vraag gewoon om een tweede printerpoort in te bouwen.