Volledige versie bekijken : Hardware malfunction



GuntherM
26 July 2005, 22:03
Hoi medeforumnaars,

ik heb sinds gisteren uiteindelijk mijn nieuwe pc ontvangen, maar er is al een probleem mee, ik heb de helpdesk al gecontacteerd waar ik deze pc gekocht heb, maar verwacht maar pas morgen antwoord.
Maar ik ben een ongeduldig type en daarom had ik graag geweten wat er eigenlijk mis is met mijn pc.
Het probleem is dat als ik windows XP afsluit een blauw scherm krijg met de melding:

HARDWARE MALFUNCTION<O:p></O:p>

Call your hardware vendor for support.

<O:p</O:pNMI: Parity Check / memory parity error<O:p</O:p

<O:p</O:p*** the system has halted ***

<O:p</O:p
<O:p
de computer blokkeert dan volledig, kan iemand mij zeggen wat er juist fout loopt?
<O:pAlvast bedankt (crash)

:cool: GuntherM

grabber
26 July 2005, 22:31
Kijk hier eens:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterrGBER39-c.html

Martijnc
26 July 2005, 22:35
Of hier:p

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q315223

g_man
26 July 2005, 22:42
Parity : Een error-checking systeem waar de PC de doeltreffendheid checkt van de data-transmissie.
Daar data verstuurd wordt in een serie van "nullen" en "énen", kan de PC fouten nakijken omdat het weet of de som van de 1-nen even of oneven moest zijn. Als het even moets zijn, en de uiteindelijke som is oneven, weet de PC dat er een fout was in het versturen van de data.

Mogelijke oorzaken:





Zoals alle electronika, kan dit een plots gebeuren zijn. Als dit veel of elke boot terugkomt dan weet je dat er iets anders aan de hand is, en kijk dan hieronder.



Als je recent nieuw geheugen gestoken hebt, en je heht idd een nieuwe PC gekocht :) , haal dan dat eruit en probeer een ander latje. Als de fout weg is , dan weet je dat het latje slecht is. Verschillende merken, geheugensnelheid of geheugentypes kunnen allerlei conflicten veroorzaken zolals parity errors.


Probeer eens een andere power kabel. Deze fout kan veroorzaakt worden door een slechte continuïtiet van stroom.


Je geheugen kan stuk zijn.



Of je mobo kan slecht of stuk zijn.

GuntherM
26 July 2005, 22:43
Bedankt voor de snelle info, ik vrees dat ik zal moeten wachten tot er een technieker geweest is van de helpdesk. Maar nu weet ik toch al iets meer, bedankt allen. :)

GuntherM
28 July 2005, 23:02
Om even terug te komen op mijn probleem, blijkbaar is mijn draadloze netwerkkaart niet compatibel met mijn BIOS ik heb deze dus verwijderd en het probleem is opgelost. ik zal dus wel surfen via mijn LAN. Toch bedankt voor jullie reacties.

Greetz
GuntherM (a)