Volledige versie bekijken : bescherming voor kinderoogjes

rick
13 mei 2005, 14:06
Mijn zoontje van 8 speelt de laatste tijd vaker op gamesites. Wat mij opvalt is dat tussen al deze kinderspelletjes ook 18+ spellen staan. Welke (gratis) programma's bestaan er om deze sites te kunnen uitfilteren?:mad:

Ché
13 mei 2005, 14:12
explorer/extra/ internet opties/ tabblad privacy/ website > daar het url ingeven van de site en blokkeren.

Ché

rick
14 mei 2005, 13:05
ja dit weet ik maar ik kan niet elke volwassenensite die tussen die die andere spelsites staat gaan aanvinken. Mijn vraag is of er programma's bestaan die op basis van inhoud dit automatisch doen. Ik geloof dat norton internet security dit doet maar misschien ook niet automatisch?

jurgenv
14 mei 2005, 13:08
toch wel, de firewall in internet security kun je zo instellen dat alles met +18 te maken heeft blokkeerd ;) dus onder andere de game site's ook

rick
14 mei 2005, 13:22
en weet je of er ook gratis alternatieven zijn?

Baloeke
15 mei 2005, 14:23
Als je Norton Internet Security op je pc hebt staan kan je daar ook de instellingen aanpassen onder de optie ouderlijk toezicht

onaboy
16 mei 2005, 20:04
Ook onze zoon van 8 ziet altijd die dansende vrouwen en tekens van +18 staan, voorlopig kunnen wij het nog gedaan krijgen met goede afspraken,een betere oplossing hebben we voorlopig nog niet gevonden

Groeten

rick
19 mei 2005, 09:49
Volkomen gelijk, alleen kent een kind van 8 vaak het verschil niet tussen "spelende poesjes" en "kom maar met mijn poesje spelen"