• Aankomende games 2008

    5 april 2010 14:17 door
    Met het jaar 2007 achter ons, staat er een compleet nieuw gamejaar voor ons open. Net als vorig jaar zullen er véél games gaan verschijnen, maar hebben alle games de capaciteiten om een topgame te vormen?
    In deze special gaan we games bespreken die dit jaar gaan verschijnen. Ook gaan we proberen uit te maken als een bepaalde game een topgame kan worden. Hiervoor willen we ook graag jullie mening horen. Meer info hierover vind je in de eerste post na de special.
    Enjoy!


    Devil May Cry 4

    Devil May Cry 4 speelt zich af in de havenstad Fortuna, welke gelegen is op een afgelegen eiland. Deze stad wordt bewoond door een groep mensen, die zich “The Order of the Sword” noemen. Deze groep mensen aanbidden Sparda, de demonvader van Dante. Sparda staat bekend als de Legendary Dark Knight die er voor koos om de mensheid te beschermen tegen de demonen. De taak van The Order of the Sword is dan ook niet ver te zoeken nl. alle demons doden die hier op aarde rondzwerven!

    Op een dag verschijnt Dante in Fortuna en maakt de leiders van de organisatie snel een kopje kleiner. Op dat moment is Nero getuige van deze gruwelijke afslachting. Nero is één van de Holy Knights van de organisatie. Hij is de pessimist en sarcast onder de vechters en is het ondertussen gewend om de vuilste zaakjes op te lossen. Vanwege het feit dat Nero de pessimist van de organisatie is, is het ook niet Nero die achter Dante aanzit, maar juist andersom. Hierdoor verandert de wereld van Nero compleet.

    'Two millenniums ago there was a war between the human world and the other, the underworld. But somebody from the underworld woke up to justice and stood up against this legion alone. His name was Sparda. Later he quietly reigned the human world and continued to preserve harmony until his death. He became a legend. The legendary dark knight. Sparda.'
    Opening eerste Devil May Cry
    De game zal twee moeilijkheidsgraden met zich meebrengen, waardoor de spelers hun skills eens grondig kunnen testen. Voor de beginners die nog nooit een Devil May Cry-game onder handen hebben gehad, bevat de moeilijkheidsgraad “Human” genoeg uitdagingen. Voor de echte hardcore Devil May Cry-spelers onder ons, is “Devil Hunter” de beste keus. Gelukkig zijn er enkele vechttutorials in de game verwerkt, zodat je niet zelf alle moves moet beginnen uit te pluizen.

    Net als in de vorige delen zul je ook in Devil May Cry 4 een hoop demonen in de pan kunnen hakken en knallen. Denk hierbij vooral aan gigantische end-bosses en andere geduchte tegenstanders. Natuurlijk beschik je over een aardig arsenaal aan wapens om je tegenstanders een lesje te leren. Zo zullen de bekende swords en guns terug van de partij zijn, zoals de Rebellion en Ebony & Ivory, maar natuurlijk ook nieuwe wapens. Toch heb je het belangrijkste wapen altijd bij de hand, want de rechterarm van Nero kun je namelijk als wapen gebruiken. Hiermee kan hij o.a. vijanden naar zich toe trekken om deze vervolgens naar de andere wereld te helpen. Combineer zijn rechterarm met je sword of gun en je kunt bloedmooie combo’s uitvoeren!

    De meesten onder jullie zullen zich wel al afvragen als Dante een speelbaar hoofdpersonage gaat zijn of niet. Vergeet die gedachte maar zo snel mogelijk, want Dante is still in business! Ook hoeven jullie je geen zorgen te maken over een kleine rol voor Dante, want ook dit is niet het geval.
    Ook andere bekenden zullen hun entree maken in de game. Zo zal Trish, Dante’s partner vanuit deel 1, haar gezicht laten zien. Natuurlijk zal Lady uit Devil May Cry 3 ook van de partij zijn. In welke mate deze twee personages een rol hebben in de game, is helaas nog niet bekend.


    Geregeld kan de speler ook even op adem komen na het vele geslash. Dit door middel van puzzels op te lossen. Zo zul je soms deuren moeten openen door een paar schakelaars te activeren of het activeren van orbs. Hierbij komen soms een paar demonen je lastig vallen, dus het is aan jou om deze zo stijlvol mogelijk af te maken. Hoe stijlvoller je een demon doodt, hoe hoger je score wordt. Op deze manier verzamel je orbs, die je op hun beurt kunt gebruiken om items of wapens te kopen.

    Na het einde van iedere missie, zal Nero geëvalueerd worden. Na het berekenen van je rang zal je een bepaald aantal Proud Souls krijgen. Met deze souls kun je allerlei nieuwe moves kopen bij aanvang van een nieuwe missie of aan de Divinity Statues. Als je teveel nieuwe moves koopt, dan zal de prijs van de onverkochte moves een sterke stijging met zich mee krijgen.

    Ook trakteert Devil May Cry 4 de speler op adembenemende landschappen. Deze kunnen gaan van achterbuurten van de stad Fortuna tot een winters landschap of een gigantisch kasteel.


    Algemene informatie
    Naam: Devil May Cry 4
    Uitgever: Capcom
    Ontwikkelaar: Capcom Studio 1
    Genre: Action/Adventure
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Nee
    Release: 08 februari 2008
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360, PC
    Topper? Ja
    Trailer


    Grand Theft Auto IV

    Het hoofdpersonage in Grand Theft Auto IV (GTA 4) is Niko Bellic. Hij is een Oost-Europese immigrant van halverwege de dertig, die naar Liberty City komt om de American Dream te beleven. Dit komt door zijn neef Roman, die hem e-mails heeft gestuurd met daarin dat hij een prachtig leven leidt met twee vrouwen en vijftien sportwagens. Helaas waren dit echter leugens om zijn mislukking te verbergen.
    Zo krijgt de speler in het eerste deel van de game veel met Roman te maken, omdat hij de enige persoon is die Niko kent. Niko heeft een ruw karakter, daar waar Roman vriendelijker is. Roman heeft veel schulden gemaakt door een slechtlopend taxibedrijf en heeft hierdoor heel wat problemen met mensen. Niko is de enige die hem dus kan helpen.

    Zoals eerder vermeldt, zal de game zich afspelen in Liberty City. Dit is een Noord-Amerikaanse stad die gebaseerd is op New York. Voor het eerst zien we in GTA 4 een aantal zeer hoge gebouwen, welke daadwerkelijk gebaseerd zijn op gebouwen van New York.
    Liberty City bestaat uit vier wijken, die ook op hun beurt lijken op wijken uit New York. Zo heb je namelijk Algonquin (Manhatten), Bohan (The Bronx), Broker (Brooklyn), Dukes (Queens) en Alderny (gedeeltelijk gebaseerd op New Jersey).
    Naast hoge gebouwen zoals het Empire State Building en het Vrijheidsbeeld, vinden we in de game ook de haven, enkele minder welvarende wijken en een pretpark met een achtbaan en een reuzenrad terug.


    Het realisme in GTA 4 is een stuk opgevoerd. Zo zullen inwoners niet meer enkel doelloos rond lopen, maar zullen ze zich een stuk menselijker gedragen. Zo zullen ze o.a. sigaretten roken en boeken lezen. Ook zullen de animaties een stuk soepeler en realistischer moeten lopen dan in de voorgaande delen. Daarnaast zal ook de politie in de game aangenaam veranderd zijn. Als je een misdaad pleegt, krijg je een kring om het gebied van de misdaad. Zo krijg je ook meteen een wanted level, die pas verdwijnt als je ongezien uit deze kringt vlucht. Hoe groter je wanted level, hoe groter de kring uiteraard.

    Een auto stelen zal niet meer zo eenvoudig zijn als in de vorige GTA-games. Zo zal het autoportier niet meer gewoon geopend worden. Wat moet je dus doen? Je moet naar de auto toe sluipen en het raam met je elleboog stuk slaan, waarna je met het prullen van draden de auto uiteindelijk kan starten. Zo zul je verschillende voertuigen kunnen besturen zoals een helicopter en boten. Vliegtuigen zullen in deze game helaas niet meer bestuurbaar zijn.

    Ook kun je in de game de kleding van Niko aanpassen. Zijn fysiek uiterlijk zoals spiermassa, haar en baardgroei kunnen niet gewijzigd worden, wat wel het geval was in GTA: San Andreas.


    Wat vooral ongetwijfeld de grootste vernieuwing zal zijn, is dat de game geen laadschermen meer kent. De makers van de game beweren dat je elk gebouw in en uit kunt lopen zonder enig laadscherm tevoorschijn te toveren. Zo zou ook van eiland veranderen geen laadscherm met zich meebrengen. Een Rockstar woordvoerder zei eens het volgende: “Het spel zal van het begin tot het einde kunnen gespeeld worden zonder laadschermen.”


    Algemene informatie
    Naam: Grand Theft auto IV
    Uitgever: RockStar Games
    Ontwikkelaar: Rockstar North
    Genre: Action
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Ja
    Release: 29 april 2008
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360
    Topper? Ja
    Trailer


    Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

    Metal Gear Solid 4 (MGS 4) gaat verder waar Sons of Liberty eindigde. Solid Snake is niet meer van de jongste, hij is namelijk ziek van het strijden. Wanneer er bekend wordt gemaakt dat er in het Midden-Oosten verschillende privélegers aanwezig zijn, wordt goede oude Snake opgeroepen door kolonel Roy Campbell. Na zorgvuldig onderzoek blijkt dat de vijf grootste legers het moederbedrijf Outer Havon, geleid door Liquid Ocelot, in hun bezit hebben. Dit bedrijf heeft ondertussen een militaire macht weten op te bouwen, waar zelfs de VS het moeilijk mee zal hebben. Aldus aan Solid Snake de taak om deze crisis te beëindigen.

    Net als in de vorige delen zul je de speelwereld moeten gebruiken en via het nodige sluipwerk verder zien te geraken, waar je geregeld een confrontatie moet aan gaan. Hiervoor wordt van het Close Quarters Combat systeem gebruik gemaakt. Zo kan de speler de vijand in stilte omleggen of om hem te ondervragen als dit nodig is. Natuurlijk zal camouflage nog steeds een grote rol spelen in MGS 4, ditmaal onder de naam OctoCamo. Hierdoor kan Snake zich aanpassen aan elk type omgeving, waardoor je ongezien voorbij de vijand kan voortbewegen.

    Één van de opvallendste vernieuwingen is toch wel het veranderen van het camerastandpunt naar keuze. Hierdoor wordt de speelwereld een stuk overzichtelijker dan in de vorige delen van de franchise. De camera wordt standaard achter het personage geplaatst, welke je nu dus naar eigen zin kunt aanpassen. Ook de radar heeft de nodige aanpassingen ondervonden. Zo is het nu mogelijk om personen te lokaliseren die zich op een andere verdieping bevinden. Snake zal ook nog vergezeld worden door een kleine robot, waarmee hij met andere personages kan communiceren.

    Deze personages zijn o.a. oude bekenden vanuit vorige delen. Naast Roy Campbell en Liquid Ocelot die al eerder genoemd zijn, zullen ook Hal Otacon Emmerich, Naomi Hunter, Meryl Silverburgh en Raiden hun entree maken. Wel zal Raiden geen speelbaar personage zijn, want Hideo Kojima wil niet nogmaals dezelfde fout begaan als in Sons of Liberty. Zo zal Meryl Silverburgh de leider zijn van het nieuwe Foxhound.

    De verscheidene wapens in de game zullen niet bestaan uit futuristisch geschut, maar wel zullen de bekende pistolen en machinegeweren in de game verwerkt zijn. Wel zullen er veel uitbreidingen voor de wapens gevonden worden. Zo kun je je wapens uitbreiden met een granaatwerper of een geluidsdemper.
    Aangezien Snake al een dagje ouder is, zal hij gebruik moeten maken van de zogenaamde injecties. Als je dit niet doet, kan dit de prestaties van Snake een aardig stuk omlaag helpen.


    In MGS 4 is de betrekking tot de vijand interactiever geworden. Dit wil zeggen dat Snake slechts een persoon is die verwikkeld is geraakt in een machtsstrijd tussen twee kampen. Hierdoor zal de vijand zich dus niet alleen op hem concentreren. Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat Snake verschillende keuzes zal moeten maken. Zo kun je ervoor kiezen om je aan te sluiten bij een kamp, de kampen volledig te omzeilen of om de kampen te vernietigen.
    Naast vijanden zul je ook geregeld eens onschuldige burgers tegenkomen. Het is aan jou de keuze om deze burgers te vermijden of om ze te doden. Volgens Hideo Kojima zijn de keuzes die je maakt een belangrijk aspect van de game.


    Algemene informatie
    Naam: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot
    Uitgever: Konami
    Ontwikkelaar: Kojima Productions
    Genre: Action/Stealth
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Ja
    Release: 1ste kwartaal 2008
    Platforms: Playstation 3 exclusive
    Topper? Ja
    Trailer


    Alone in the Dark: Near Death Investigation

    Edward Carnby onderzoekt al jaren bovennatuurlijke verschijnselen en is na 60 jaar lichamelijk geen haar ouder geworden. Het antwoord op zijn vraag ligt diep verborgen in Central Park. Deze beroemde groenzone in New York is namelijk niet zo veilig als je zelf zou denken. Dit blijkt nadat je door een aantal onfrisse figuren wordt meegesleept uit een uitgestorven flatgebouw. Je bent nog niet helder, maar dit is later Edward’s redding wanneer monsters toeslaan. Na een heftige achtervolging staat Edward in een vervallen appartement, dat toevallig uitkijkt over Central Park. Het gevaar is echter nog niet geweken. De woonkamer begint namelijk zonder enige verklaring in te storten. Op indrukwekkende wijze vallen muren uiteen en kan Edward met moeite op de been blijven.

    De structuur in deze Alone in the Dark is volledig over de boeg gegooid. Zo zal de game niet meer gebruik maken van benauwde, claustrofobische kamertjes, maar van een meer natuurlijke omgeving dat moeilijk te onderscheiden is van de werkelijkheid. Als decor is gekozen voor Central Park, wat reeds eerder vermeldt werd in het verhaal. De keuze om Central Park te gebruiken is heel eenvoudig: meer dan 25 miljoen mensen bezoeken het park jaarlijks vanwege het feit dat je daar relaxed kunt gaan genieten van een welverdiende rust. Met andere woorden: stille waters hebben diepe gronden.

    De game telt twaalf verschillende episodes, die elk ongeveer één uur duren. Tijdens het spelen van één van de episodes, komt de speler er snel achter dat een geheime kracht heel New York veranderd heeft in één grote puinhoop. De stad is totaal verwoest en er lopen allerlei vreemde monsters en mutanten rond die de inwoners het leven zuur maken.

    De game is zowel in First- als Third-person view te spelen. De speelwereld is enorm uitgestrekt en daarom spelen auto’s en andere vervoersmiddelen een grote rol. Het stelen van een auto is zo gebeurd, maar de auto aan de praat krijgen is andere koek. Hiervoor maken ze gebruik van een soort minigame, welke niet zonder risico is. Maak je één foutje, dan gaat de claxon van de auto af en word je in een mum van tijd omsingeld door monsters. Als je eenmaal aan het rijden bent, heb je de vrijheid om bijvoorbeeld een wapen uit het dashboardkastje te pakken. Ook kun je naar de radio luisteren, waar het nieuws vertelt over de vreemde gebeurtenissen in het park. Denk echter niet dat je veilig bent, want je weet immers nooit wat er op de achterbank schuilt.

    Naast voertuigen speelt interactie met de omgeving ook een grote rol in deze Alone in the Dark. Zo kun je bijna alle voorwerpen oprapen en kun je deze direct inzetten of je stopt ze in je inventaris. Ook dit is een nieuw aspect in de game. Als je je inventaris opent, krijg je niet één of ander scherm te zien. De camera gaat naar First-person view en het hoofdpersonage kijkt naar beneden en opent gewoon zijn jas. Daar zie je alle spullen die je in je jas hebt opgeborgen.

    Nog een nieuwigheid wat voor het eerst voorkomt in de game, is dat je voorwerpen met elkaar kunt combineren. Zo kun je bijvoorbeeld een magazijn kogels in een fles olie stoppen en deze met een ongelooflijke knal laten exploderen. Verder kun je ook veel beginnen knoeien met water en vuur, maar ook met elektriciteit. Aan jou dus de keuze op welke manier jij zo’n lelijk uitziende mutant een lesje wilt leren.

    Algemene informatie
    Naam: Alone in the Dark: Near Death Investigation
    Uitgever: Atari
    Ontwikkelaar: Eden Studios
    Genre: Survival Horror
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Nee
    Release: mei 2008
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360, Wii, Playstation 2, PC
    Topper? Twijfelgeval
    Trailer


    Silent Hill V

    Alex Shephard is een oorlogsveteraan die aan het revalideren is in het ziekenhuis. Waarvan is niet bekend. Als hij uiteindelijk thuiskomt, blijkt dat niets meer is zoals het geweest is. Zijn broertje en vader zijn vermist en zijn moeder kampt met psychische problemen, waardoor je geen babbel met haar kunt slaan. Alex gaat op zoek naar zijn vader en broertje en zo komt hij in Silent Hill terecht.

    Niet alleen zullen het verhaal en de gameplay eng zijn, maar als je even gaat nadenken over dit 5de deel zelf krijg je zelfs al rillingen. Één van de personages uit Silent Hill 2 heette Mary Shephard-Sunderland. Zij was de vrouw van James Sunderland. Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt, heeft zij dezelfde achternaam als Alex. Zijn Alex en Mary familie van mekaar of is dit puur toeval?


    In Silent Hill bevinden zich geen zombies zoals in Resident Evil. Alle wezens in Silent Hill kun je iets “apart” noemen. Een zeer goed voorbeeld hiervoor is de Pyramid Head. Mensen die de film gezien hebben, kennen de Pyramid Head maar al te goed. Hij is tot stand gekomen uit Silent Hill 2, vanwege het feit dat James Sunderland seksuele frustraties had. Dit wezen heeft de gestalte van een man, maar zijn hoofd lijkt op een pyramide en draagt een gigantisch mes mee als wapen. Ook verkracht hij namelijk andere vrouwelijke wezens uit de game.
    Voor degenen die het nog niet weten, zo’n wezens ontstaan doordat ieder personage in de game zijn eigen problemen en frustraties heeft, waardoor de vijanden deze vorm aannemen.

    Ook de standaard vijanden zijn in deze game terug, nl. de Nurses. Ook in deze game zijn deze wezens goed rondborstig, wat ons doet denken dat Alex eventuele seksuele frustraties heeft. Het enige verschil met deze Nurses uit de game en de film, is dat ze worden aangetrokken door geluid en niet door lichtbronnen.
    Een ander wezen dat een grote rol zal spelen, is de Schism. Volgens de ontwikkelaars zal dit het sterkste wezen in de game zijn en dus ook levensgevaarlijk voor het hoofdpersonage. Het lijkt alsof het Schism’s hoofd in twee delen is opgesplist, waardoor het lijkt alsof hij een ontzettend grote mond heeft. Maar niets is minder waar. Van zodra hij je ziet, zal hij je blijven achtervolgen. Mocht je er in slagen om je te verstoppen, dan zal de Schism zich nog niet gewonnen geven en zal hij blijven zoeken totdat hij je vindt!

    Over de wapens in de game is helaas nog niet veel bekend. Wel weten we te zeggen dat, hou je goed vast, de beroemde metalen buis nog steeds een wapen zal zijn in de game. Waarschijnlijk zal de game ook nog andere wapens met zich meebrengen, waarmee je die freaky wezens kunt afknallen. Wat vooral handig zal zijn, is de zaklamp die Alex steeds bij zich draagt, want je zal vaak genoeg geconfronteerd worden met donkere gedeelten.


    Op grafisch gebied zal de game helemaal niet onder doen. Dit is echt een game waarbij de graphics veel bijdrage leveren aan de gameplay. Hoe mooier de game oogt, hoe meer sfeer er in de game komt, hoe meer angst de speler kan krijgen.
    Ook over de muziek, denk hierbij aan de soundtrack, hoeven we ons geen zorgen. Hier is echter nog geen informatie over, maar wel weten we dat dezelfde composer (Akira Yamaoka) dit onderdeel grondig zal verzorgen.

    Algemene informatie
    Naam: Silent Hill V
    Uitgever: Konami
    Ontwikkelaar: The Collective
    Genre: Survival Horror
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Nee
    Release: 1ste kwartaal 2008
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360
    Topper? Ja
    Trailer


    Frontlines: Fuel of War

    Het is het jaar 2024. Er is een energiecrisis, doordat de olie- en gasvoorraad vrijwel op is. In de strijd om de laatste energiebronnen, staan de Western Coalition (Amerika en Europa) tegenover de Red Star Alliance (China en Rusland).

    Zoals je uit de titel van de game kan afleiden, speelt de frontlinie een belangrijke factor in deze game. Dit is m.a.w. de plaats waar het hele gebeuren zich afspeelt. Het is aan de speler om de frontlinie steeds dieper in het vijandige gebied te duwen. Dit gebeurt door het veroveren van missiepunten. Deze missiepunten zijn in willekeurige volgorde in te nemen, maar de frontlinie verschuift pas als je meerdere punten veroverd hebt. Deze missiepunten zijn helaas weinig verrassend en bestaan meeste van de tijd uit het hacken van computers, het plaatsen van explosieven of een bepaalde tijd blijven staan op een bepaalde plaats.


    De game speelt zich dan wel af in de nabije toekomst, maar toch kent de game geen superfuturistische wapens. Zo zijn er meer upgrades aanwezig voor hedendaagse wapens. Een aantal wapens zijn zelfs gebaseerd op prototypes waar het Amerikaanse leger echt mee bezig is. Zo zijn er verschillende klassen die hun eigen wapens hebben. De verschillende klassen zijn: de aanvaller, de zware aanvaller, de sniper, de antivoertuigspecialist, de commando en een close-combat soldaat. Door het veroveren van terreinen, komen er steeds meer klassen bij. Naast gewone geweren zijn de verschillende robots toch wel het leukste. Deze robots worden ook wel Drones genoemd. Deze robots zijn van op afstand te besturen en kunnen gebruikt worden om een bepaald gebied te verkennen, maar ook om vijandige troepen een koekje van eigen deeg te geven. Door één simpele druk op een knop kunnen deze robots tot ontploffing worden gebracht. Het enige nadeel aan deze robots is dat je niet ziet wat er rondom je gebeurt, waardoor je eerst een veilige plaats zal moeten zoeken.

    Natuurlijk staan er ook verschillende voertuigen tot je beschikking. Zo zijn er wagens met een machinegeweer op gemonteerd en tanks, maar ook zullen er verschillende soorten helicopters en vliegtuigen beschikbaar zijn. Helaas brengt dit niet veel uitdagingen met zich mee, aangezien het feit dat de AI (kunstmatige intelligentie) er niet al te goed mee over weg kan.


    Algemene informatie
    Naam: Frontlines: Fuel of War
    Uitgever: THQ
    Ontwikkelaar: Kaos Studios
    Genre: First Person Shooter
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Ja
    Release: 29 februari 2008 (PS3-versie onbekend)
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360, PC
    Topper? Twijfelgeval
    Trailer


    Turok: Rebirth

    De game speelt zich af 200 jaar later in de toekomst. Joseph Turok is de nieuwe leider van het black-ops team, dat de opdracht heeft de oorlogscrimineel Roland Kane te vinden en in te rekenen. Tijdens hun zoektocht passeren ze een planeet waar ze een noodlanding moeten maken. Deze planeet is een volledig oerwoud en loopt vol met de manschappen van Kane. Maar naast de crew van Turok en de manschappen van Kane, zijn er nog andere inwoners op de planeet nl. dinosaurussen. Om te overleven is samenwerken een belangrijk aspect, maar helaas is niet iedereen zo fond op de nieuwe leider, waardoor samenwerken niet altijd even goed verloopt.

    De ontwikkelaar wilt de game terug naar zijn originele roots brengen en daarom maakt men gebruik van de Unreal 3 engine. Hierdoor krijgt de speler de keuze om samen te spelen met het black-ops team om zo hun vertrouwen voor je te winnen, ofwel laat je Turok al het werk doen. Nog een ander voordeel aan het gebruik van de engine zijn de dinosaurussen. Je kunt de dino’s gebruiken om ze naar de vijand te lokken en daar veel schade aan te laten richten. Let echter wel op dat jijzelf niet in de dino’s hun val trapt, want in grote velden met hoog gras is namelijk de raptor de baas.

    Met de Third-person beelden kun je zelf bepalen hoe je een vijand klein wil krijgen. Een voorbeeldje hiervan is als volgt: je besluipt een vijand langs achter, je neemt je bijl en slaat zo hard mogelijk om die bijl in zijn hoofd te stompen. Nog een goed voorbeeld is als een raptor uit het niks op je springt. De game gaat dan over naar Third-person view en met een druk op de knop plant Turok zijn mes in de raptor zijn keel. Blijf dit zolang herhalen totdat de raptor er genoeg van heeft of gewoonweg sterft.

    Uiteraard zul je niet lang overleven als je de nodige wapens niet hebt. Enkele wapens zijn de gewone standaard wapens die we kennen uit de meeste shootergames, maar er zullen ook futuristische wapens zijn die we voor het eerst in actie zullen zien. Velen willen het bekendste wapen uit de Turok-reeks dolgraag terugzien, de Cerebral Core. Dit fijne wapen speurt hersenactiviteit op om daarna een lock-on te krijgen. Daarna vuurt het een projectiel af die zich doorheen de schedel van het slachtoffer boort, waardoor hersenvocht naar alle kanten spuit en daarna tot ontploffing overgaat. Spijtig genoeg wil Propaganda Games hier niks over los laten.

    Door het gebruik van de Unreal 3 engine lijkt de game net levensecht. Niet alleen het grafische aspect, maar van het audio aspect zullen je de haren overeind komen te staan. Zo wil de ontwikkelaar er ook in slagen om de dinosaurussen een eigen leven te laten leiden buiten het scherm. Daarom gaan ze proberen om te AI niet gepland of scripted te ontwikkelen. Als het hen nu lukt of niet, deze game wordt ongetwijfeld één van de betere in de franchise!

    Algemene informatie
    Naam: Turok: Rebirth
    Uitgever: Disney Interactive Studios
    Ontwikkelaar: Propaganda Games
    Genre: First Person Shooter
    Singleplayer: Ja
    Multiplayer: Ja
    Release: 13 maart 2008
    Platforms: Playstation 3, Xbox 360, PC
    Topper? Ja
    Trailer