Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 48
  1. #31
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Deze keer niet akkoord Chrisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik weet niet of die exif-data er telkens bij moeten staan, die kan je via Faststone Image Viewer sowieso zien en ik vermoed in andere foto-programma's ook. Het enige nadeel is, dat je dan wel telkens die afbeelding moet downloaden.
    Het spijt me erg Chrisje, maar ik deel je mening helemaal niet. Gaat het forum over fotografie of over een kunstfoto-galerij ?
    Daar ligt de vraag. Het gaat hier toch enigszins in de alleréérste plaats over fotografie...
    (dacht ik toch ?).

    Als auteurs dan toch hun best doen om beperkte maar zeer nuttige informatie te geven (trouwens welwillend op mijn suggestie ingaand) dan apprecieer ik het enorm en ben ik daar elk van hen erg dankbaar. In elk geval, ik heb er alleszins reeds wat uit geleerd, al is het maar een beperkt aantal foto's !

    Er is uiteraard nooit 'verplichting', maar er is ook geen 'verbod' hoop ik.
    Exifs gegevens zijn sowieso direct beschikbaar op het moment van uploaden en wellicht heeft elke auteur er zelf ook wat aan om achteraf eens na te trekken hoe bepaalde foto's werden gemaakt.

    Bijna alle dagen (buiten de winter) kan ik hier ook 'mooie' wolkenhemels bij dalende zon op foto brengen. Daarom moet de bijzonder semperpresent lelijke scheefstaande droogmolen van mijn buurvrouw er toch niet steeds opstaan ? Dus is een bewust onderbelichte foto daar wel een mooie oplossing voor. De voorgrond en de huizen verdwijnen in een zwart gat en dat geeft wat meer een "dramatisch" of "dreigend" aspect aan de wolkenhemel in tegenlicht.
    (By the way, ik zal haar vragen of voor de Kerstmisperiode ik soms lichtjes in haar scheve droogmolen mag komen plaatsen. Dat wordt dan een speciale foto)

    Met andere woorden, geen "mooie" foto's zonder een "oog voor beeld" EN wat technische interesse voor wat men aan het doen is, met daarbij de kennis van zijn eigen materiaal (wat op zich wel de grootste hinderpaal van de meesten is).

    Anders gaat men maar naar een fotogalerij naar mooie fotos kijken en wordt dit forum hiervan slechts een surrogaat.

    Het downloaden heb ik (als enig nadeel, maar toch een nadeel) zelf reeds eerder gedaan. Wie denkt er aan om dat te doen bij het bekijken van de foto's op het forum ? Zelf ben dan ook dikwijls te lui, of heb ik geen tijd om het te doen. Zo leert men dan ook weinig bij.

    Sorry JJ, voor dit lang verhaal op je persoonlijk voorbehouden webstekje. Alleszins erg bedankt voor je inzet.
    Laatst gewijzigd door Merel; 31 January 2013 om 12:50
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. De volgende 5 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 1 February 2013), eplerra (31 January 2013), JimmyJump (31 January 2013), Phil O'Sophe (31 January 2013), Rosty ( 2 February 2013)

  3. #32
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Wat mij betreft geen excuses nodig, Merel. Een goede uiteenzetting over's eigen verzuchtingen is altijd welkom, eender waar

    Compuchrisje's repliek was trouwens geen kritiek, slechts een terloopse opmerking met nog wat nuttige info op de koop toe...

    En, zoals ik al zei: ik zet er die exif data graag bij. Wie ben ik trouwens om je die informatie te ontzeggen wanneer het mij maar een paar seconden kost om de gegevens toe te voegen..?
    Laatst gewijzigd door JimmyJump; 31 January 2013 om 13:00
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  4. De volgende 4 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 1 February 2013), eplerra (31 January 2013), Phil O'Sophe (31 January 2013), Rosty ( 2 February 2013)

  5. #33
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    We kennen Merel wel al, komt op voor zijn mening en dat is nog altijd een recht, bij mijn weten. Het maakt het inderdaad allemaal wel iets professioneler, té voor mijn geval, want mijn foto-technieken zijn pure gokken die soms tamelijk slagen.
    Je weet wel: vrouwen en techniek, hoewel ik daar niet zo slecht scoor vergeleken bij mijn soortgenoten.
    In FastStone Viewer heb je trouwens de mogelijkheid om nog wat te experimenteren met het histogram uit een opname. In volledige vensterweergave krijg je de exif-waarden en dat histogram te zien als je rechts in het zwarte deel van je scherm rondsluipt met de muisaanwijzer. Ook kan je nog aanpassingen doen op de tab JPG-opmerkingen, bv je copyright zetten of een beschrijving van het plaatje.
    Voordeel van FSV? Het is gràtis natuurlijk!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    JimmyJump ( 1 February 2013), Phil O'Sophe ( 1 February 2013), Rosty ( 2 February 2013)

  7. #34
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Het bewijs dat ik voor langere periodes op één been kan staan (sta daar al sinds 2 februari 2008), al zorgt de "vreemde bodem" (Breskens, Nederland) voor wat onzekerheid zodat de linkervoet veiligheidshalve niet té hoog wordt geheven...

    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  8. De volgende 3 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 6 February 2013), Obsessed ( 6 February 2013), Phil O'Sophe ( 6 February 2013)

  9. #35
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    En dit zou mijn inzending geweest zijn voor de "Tegenlight" fotowedstrijd van September verleden jaar. Getrokken van op 't staketsel (de pier) in Oostende, op 29 Oktober 2005 met mijn toenmalige HP PhotoSmart C935 compact camera:



    f5 - 1/2000 - ISO100 - Focal Length 5mm
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  10. De volgende 5 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 6 February 2013), compuchrisje ( 7 February 2013), Merel ( 8 February 2013), Obsessed ( 6 February 2013), Phil O'Sophe ( 7 February 2013)

  11. #36
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als flamingo poseren gaat je wel goed af zo te zien, maar de tegenlicht-foto mag er zeker wezen. Wel vreemd, de zee staat bol?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    eplerra ( 7 February 2013), JimmyJump ( 7 February 2013)

  13. #37
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Als flamingo poseren gaat je wel goed af zo te zien, maar de tegenlicht-foto mag er zeker wezen. Wel vreemd, de zee staat bol?
    Dat heb je met oudere en goedkopere digitale compact cameras: om het gebrek aan zoom te compenseren zijn de lenzen licht groothoek wat vooral opvalt tussen hoge gebouwen (die lijken zich naar je toe te buigen; freaky!) en verre horizonten (zijn er ook nabije?) staren je licht gekromd tegemoet...
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    eplerra ( 7 February 2013), Phil O'Sophe ( 7 February 2013)

  15. #38
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Nog wat sfeerbeelden uit New York City...

    Was die dag 4 mei 2007- vertrokken vanuit Brooklyn (verbleef in de Williamsburg buurt, in een hostel genaamd Glenwood, 339-341 Broadway) en te voet de Williamsburg Bridge over naar Manhattan. Dan vanaf Essex Street een (serieus) stukske naar links en de Manhattan Bridge over terug naar Brooklyn en daar honderd meter naar rechts en de Brooklyn Bridge over terug naar Manhattan.

    En vermits zot zijn geen zeer doet, ben ik dan terug gewandeld over South Street langs de East River om terug via de Williamsburg Bridge naar Brooklyn te tenen...

    Bijna aan de Williamsburg Bridge hoor ik mij daar ineens mars-muziek van over 't water; ik draai mij om en zie in de verte een driemaster de East River opvaren met wel honderd matrozen in de touwen en op de ra's... Dat bleek de Cauahtemoc, een leerschip van de Mexicaanse marine, hetwelk aanmeerde voor de festiviteiten van "El Cinqo De Mayo" (de vijfde mei) wat dan weer de Mexicaanse natinale feestdag bleek te zijn, een feestdag die uitvoerig gevierd word in NYC vanwege het hoge aantal Mexicaanse inwijkelingen...

    Enfin, ik ben dan maar teruggegaan om één en ander te vereeuwigen. 'k Moet wel zegen dat ik die avond wreed goed geslapen heb...

    Fotootjes getrokken met de HP PhotoSmart C935


    f5 - 1/1250 - ISO100


    f5,5 - 1/750 - ISO100


    f4,8 - 1/650 - ISO100 (contrast wat verlaagd en kleuren feller gemaakt in PhotoImpact)


    f9 - 1/225 - ISO100 (contrast wat verlaagd en kleuren feller gemaakt in PhotoImpact)


    f9 - 1/310 - ISO100 (contrast wat verlaagd en kleuren feller gemaakt in PhotoImpact)


    f3,5 - 1/380 - ISO100


    f4,8 - 1/440 - ISO100


    f5 - 1/900 - ISO100


    f5 - 1/400 - ISO100


    f4,8 - 1/530 - ISO100
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  16. De volgende 5 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 9 February 2013), eplerra ( 9 February 2013), Merel ( 9 February 2013), Obsessed (11 February 2013), Phil O'Sophe ( 9 February 2013)

  17. #39
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Weer een kijkje op de wereld om ons heen, leerrijk is het wel hoor. Moet imposant geweest zijn, die driemaster...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  18. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    JimmyJump ( 9 February 2013)

  19. #40
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Heel mooie fotoreeks en ook leerrijk. Alleen valt het op dat in sommige foto's de horizon niet helemaal horizontaal staat. Heel veel fotobewerkingsprogramma's kunnen een foto "rechttrekken".

  20. De volgende gebruiker bedankt eplerra voor deze nuttige post:

    JimmyJump ( 9 February 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •