Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts

    Mobiele site - zoom configureren

    Beste,

    Ik heb een nieuwe website gemaakt voor mijn zaak.

    In navolging van google's aankondiging om sites die niet 'volgens hun normen' geschikt zijn voor mobiel gebruik, heb ik mijn website dus zodanig gemaakt dat hij compacter wordt weergegeven op een smartphone.

    Ik ben daar goed in geslaagd en ben best tevreden van het resultaat. Er wordt automatisch gedetecteerd wanneer een bezoeker met een smartphone, tablet/pc/laptop naar de site surft en die krijgt de desbetreffende versie te zien en dit voor elke afzonderlijke pagina.

    Van google krijg ik ook het label dat de site geschikt is voor mobiel gebruik (zie foto onderaan).

    Iedereen tevreden zou je zeggen en een nutteloze forumpost, maar toch is er een probleem waar google geen erg in heeft of gewoon niet ziet.

    Als ik naar de site surf met 4 verschillende smartphones (Iphone 5s, Iphone 6, Samung Galaxy SIII, Samsung Ace Plus), dan opent de mobiele site, maar ingezoomd. Ik moet dus voor elke pagina uitzoomen om de inhoud goed te lezen.

    Via google kom ik niet tot een geschikte oplossing, ik heb ook al heel wat zitten klooien met de <meta name="viewport" content="width=620px, initial-scale=1" /> .
    Alles zonder het gewenste resultaat.

    Misschien kan iemand mij hier helpen, waarvoor dank.

    Url is www.javecomputers.be


    [IMG]www.javecomputers.be/opslag/google.png[/IMG]
    Mvg MabadosS

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die site opent bij mij goed op een android tablet en op een nokia smart phone.

    Eigenlijk ken ik niets van zulke zaken (ben ooit geraakt tot html en css) maar google brengt soms een mogelijkheid. Probeer dus eens om uw metaviewportwaarde in te stellen op width = device-width waardoor de zoom zich automatisch zou moeten aanpassen aan het apparaat dat gebuikt wordt.

  3. #3
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Die site opent bij mij goed op een android tablet en op een nokia smart phone.

    Eigenlijk ken ik niets van zulke zaken (ben ooit geraakt tot html en css) maar google brengt soms een mogelijkheid. Probeer dus eens om uw metaviewportwaarde in te stellen op width = device-width waardoor de zoom zich automatisch zou moeten aanpassen aan het apparaat dat gebuikt wordt.
    Dank voor uw reactie, maar dat had ik reeds geprobeerd, maar dan komt het helemaal niet goed.
    Mvg MabadosS

  4. #4
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Ik lees nu net dat u een nokia smartphone gebruikt, dat is windows mobile als ik me niet vergis. Dat heb ik niet kunnen testen omdat ik geen windows phone heb, wel geruststellend dat het daar wel goed komt. Op een tablet krijg je de desktop versie te zien, dus dat is normaal dat het daar ok is.

    Maar er blijft natuurijk IOS en Android die niet doen wat ze moeten.
    Mvg MabadosS

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die Nokia van mij is inderdaad Windows.
    En zoals ik al zei : eigenlijk ken ik er ni veel van, hopen op anderen en beteren.

  6. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    MabadosS (19 April 2015)

  7. #6
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Ken er ook niks van maar kan het ook zijn door de instellingen van uw toestel zelf ?
    En ik heb dit nog gevonden http://www.helpmij.nl/forum/showthre...indows-phone-8
    En dit is dezelfde vraag maar dan met een ander antwoord hopelijk ben je hier iets mee http://www.onemorething.nl/community...ndows-phone-8/
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  8. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    MabadosS (19 April 2015)

  9. #7
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Dank voor de reacties. De links van ghost brachten me op een idee. Ik lees in de verschillende post dat het probleem zich vooral situeert in de initial scale. Dus heb ik gewoon even de initial scale er uit gehaald en dit werkt perfect.

    <meta name="viewport" content="width=620px />

    Google blijft de site als geschikt aangeven en de toestellen schalen nu correct.
    Mvg MabadosS

  10. De volgende gebruiker bedankt MabadosS voor deze nuttige post:

    ghost (19 April 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •