Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Pc sluit niet af

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts

    Pc sluit niet af

    Hallo allemaal regelmatig heb ik het probleem dat mijn pc niet afsluit en dat dit enkel lukt met de startknop ingedrukt te houden, doch dit is niet altijd het geval want andere keren sluit hij gewoon snel af.
    waneer hij niet afsluit heb ik al geprobeerd miet alle prog zelf af te sluiten zodat het enkel windows nog is , ook via ctrl alt del en dan doen afsluiten maar ook dat lukt niet.
    heb reeds een paar virus scanners laten lopen en ook trojan hunters maar niets te vinden.
    wie weet raad
    Pent4 3.2Ghz 1mb win XP

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Meestal is dit het geval daar een resident programma nog draaid. Met Ctrl Alt delete gaat dat ook niet. Daar bij uw taakbeheer moet je eens kijken oder het tabblad processen. Daar zal 1 progje van de lijst de oorzaak waarschijnlijk zijn. Welk is natuurlijk raden.
    Ik weet bv dat als je adaware hebt draaien, dat deze soms zo'n probleem geeft. Ga je dan naar die processen en duid je daar adaware aan en dan rechtsklik proces beëindigen ga je wel normaal kunnen afsluiten.

    Dus effe proberen welk programma het probleem geeft. Met de hand afsluiten helpt dan. Bij de herstart wordt het automatisch terug herladen dus dat is geen probleem. Enkel oppassen daar in dat lijstje ook een deel bestanden zitten die wel moeten blijven draaien, maar dat geeft windows meestal wel aan met een extra window. Ga eerst de progjes af waar je denkt dat het probleem kan liggen. Aan de naam kan je ongeveer zien om welk programma het gaat.
    Heb je iets recent geïnstalleerd? Dan zal het dat programma zijn dat resident ook iets laad en daar als process draaid.

    Succes

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    Hoi peter
    ik heb inderdaad adwacth draaien maar heb alle prog (firewall antievirus en adwatch ) reeds zelf afgesloten zodat in de taakbalb geen prog meer te zien zijn maar ook dan lukt het niet.

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Idd, maar adwatch draaid ook een programma in de achtergrond (residentieel) Dit zijn processen die je niet in de taakbalk of als gewoon programma in je taakbeheer tegenkomt.
    Ga Met CTRL ALT DELETE naar het taakbeheer. Kies daar op het tabblad processen. Je zal zien dat daar in het lijstje nog iets draaid van adwatch.exe, ook al is het programma al afgesloten. Daar moet je rechts op klikken en 'proces beëindigen kiezen. Dan zal je zien dat je nu wel kan afsluiten op een normale manier.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    OK Peter zal dat eens uitproberen en laat nog een bericht.
    maar enkel als hij niet afsluit , want zoals gezegd gaat het soms zonder problemen en andere keren gaat het niet.
    hou u op de hoogte alvast dank

  6. De volgende gebruiker bedankt dagini voor deze nuttige post:

    PeterN (23 October 2007)

  7. #6
    Up-to-date   Obelix's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 May 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    33
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    16 keer in 4 posts

    Sluit Windows XP sneller af

    Sluit Windows XP sneller af
    ---------------------------
    Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen.
    Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen.
    Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register.
    Wanneer je de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer
    sneller afsluit.

    1) start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
    2) navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
    3) klik op de map met de naam "control"
    4) in het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
    5) klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
    6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 500 )
    7) Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register

    Belangrijk!! 10000 (= 10 seconden)
    ========
    Wanneer je een te lage waarde neemt, dan kan je systeem onstabiel worden!!

    Groet, Obelix.
    Laatst gewijzigd door Obelix; 26 October 2007 om 14:32

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    389
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    28 keer in 24 posts
    ja Obelix dat staat reeds zo heb reeds alle tips voor sneller afsluiten doorlopen maar soms wil hij gewoon niet afsluiten ook als ik dat allen prog zelf afsluit blift hij hangen en is de enige manier op de startknop blijven drukken, en de volgende keer is het dan geen probleem
    raar maar waar

  9. #8
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    581
    Bedankjes
    125
    Bedankt
    292 keer in 202 posts

    Uitroep registry mechanic

    inderdaad ,obelix als je het aanpast in je register sluit windows vlugger af,maar als ge uw register scant op fouten met onder andere registry mechanic of dergelijke software, hersteld hij hem terug volgens windows en sta je terug even ver.

    probeer maar even!

  10. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het is ook zo dat dit niet werkt voor het vb van adwatch wat ik gaf. De Pc sluit gewoon niet af zonder het met de hand in de processen af te sluiten. Ook krijg je er geen melding van, zelfs niet na lang wachten

  11. #10
    Up-to-date   Obelix's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 May 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    33
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    16 keer in 4 posts

    Pc sluit niet af

    Alsnog een extra tip: Windows afsluiten
    --------------------------------------
    download en installeer "User Profile Hive Cleanup Service", dit zorgt ook voor sneller afsluiten van XP.
    http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en

    Hallo, het is het proberen waard, niet geschoten ia altijd mis!!. Ik blijf even meezoeken zodat dat ding toch zal afsluiten zoals jij dit wil hebben en zo als het hoort. Wat ik jullie wel even wil vertellen dat de waarde wat ik in het register instel blijven er staan en ik gebruik al jaren Ad-aware met Ad-watch en dat werkt prima bij mij, wat ik niet gebruik is Registry Mechanic dus dat weet ik niet wat die doet met de register instellingen.

    Probeer ook nog eens even: registersleutel: HKCU\Control Panel\Desktop
    -AutoEndTasks = 1 (staat op (0)

    We denken met je mee!! groet, Obelix

  12. De volgende gebruiker bedankt Obelix voor deze nuttige post:

    dagini (27 October 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc sluit niet direct af
    Door sporting29 in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 December 2006, 23:56
  2. xp sluit niet meer af.
    Door brainstorm in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 October 2006, 22:18
  3. Reacties: 6
    Laatste bericht: 17 September 2006, 13:15
  4. computer sluit niet af
    Door silvio in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 September 2006, 12:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •