Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.272
    Bedankjes
    530
    Bedankt
    1.089 keer in 522 posts

    Jaar cel voor surfen op andermans netwerk

    Het gebeurt wel vaker dat een derde het draadloze internet van een gebuur of een andere ongelukkige aftapt.
    Een tijdje geleden werd zo’n 'aftapper' uit Sint-Gillis-Waas reeds veroordeeld tot een boete van meer dan duizend euro, nu komt daar nog een schepje bovenop.
    Voor de rechtbank van Dendermonde moest vrijdag 3 oktober een man van Poolse afkomst voorkomen omdat hij een hele tijd draadloos internet zonder toestemming van de eigenaar gebruikt had. Nu heeft men dus bepaald dat daarvoor tot een jaar cel gegeven kan worden.

    Denk dus eerst even na voor je het internet van een vreemde aftapt, ook hij/zij heeft een downloadlimiet!

    Heb jij ervaringen met mensen die van uw internet misbruik gemaakt hebben? Aarzel niet om uw ervaringen hier te posten!

    Bron: HLN
    Laatst gewijzigd door eventure; 5 October 2008 om 00:34

  2. De volgende 3 gebruikers bedanken eventure voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008), Obsessed ( 5 October 2008), woepi ( 5 October 2008)

  3. #2
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    @ eventure ,
    zou je de vraag mischien ook anders kunnen stellen en de mensen die te laks zijn om hun draadloosnetwerk niet te beveiligen ook te kunnen sanctioneren ?
    en nog een vraag is of er op het net een meldpunt is waar je klacht kan neer leggen voor mensen die hun draadloosnetwerk zomaar niet beveiligen ?
    of omdat ze niet weten hoe en mischien voor ze zo iets aanschaffen en cursus zouden moeten volgen ?
    iemand netwerk gebruiken zonder toelating is niet ok .
    maar heb je tegenwoordig de laptops gezien ze gaan het net op zonder je ook maar iets doe omdat ze van in het begin automatisch zoeken naar netwerken . dit zou vanuit de fabrikant wel is mogen geregelt worden dat zo'n toestanden niet kunnen want hier gaan onschuldige mensen en blauwjte lopen en voor de rest die het bewust doet geen compasie .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 5 October 2008 om 00:55 Reden: spelling

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken dannyma voor deze nuttige post:

    Dopey ( 5 October 2008), truffels ( 5 October 2008)

  5. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.741
    Bedankjes
    13.672
    Bedankt
    33.653 keer in 13.874 posts
    Ook gelezen, was dus in Meerdonk. De man kwam regelmatig met zijn auto op hetzelfde plekje in de straat staan om daar lekker mee te surfen met een bewoner. Tot een wandelaar het wel vreemd vond dat iemand die er niet woonde, steeds op dezelfde plek stond en in zijn auto bleef zitten.
    De reacties in de krant zijn uiteenlopend, sommige draven aan met de hotspots van telenet en dat die bewoner maar zijn netwerk moet beveiligen. Maar objectief gezien is het wel degelijk diefstal, dus is die straf wel verdiend.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008), eventure ( 5 October 2008)

  7. #4
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.272
    Bedankjes
    530
    Bedankt
    1.089 keer in 522 posts
    het niet-beveiligen van een draadloos netwerk is volgens mij nog altijd geen misdrijf ... het is niet verstandig maar dat is de keuze van de eigenaar.

    Het meldpunt is zoals voor alle misdrijven gewoon uw lokale politie of eventueel ecops.be

    De fabrikanten geven de mogelijkheid om automatisch verbinding te maken, maar dit kan normaal gezien gemakkelijk uitgeschakeld worden. Bovendien wordt er ook rekening mee gehouden of het al dan niet bewust gebruik was. Iemand die met z'n wagen voor een huis staat te downloaden doet het duidelijk bewust en dan is hij/zij een dief.

    EDIT: CompuChrisje was me blijkbaar net voor

  8. De volgende gebruiker bedankt eventure voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008)

  9. #5
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    leuk dat je dit ter spraken brengt want in mijn buurt zijn meer dan 7 draadlose netwerken niet beveiligd .en zal zeker actie ondernemen ook bedankt voor de info waar je dit kan melden en zeker krijgt hij van mij geen compasie als dit doel bewust gebeurd .
    maar zoals altijd lopen we weer achter ( hier had al lang en wettelijke regeling van moeten komen om zo iets te voorkomen maar omdat internet en vrij ( nieuw medium is ) moeten er nog veel aanpassingen komen en hopelijk niet allemaal is ons nadeel en ik hoop ook voordelen en laat het recht dan maar geschieden .
    zoals je zij kan je dit hier melden wie draadloosnetwerk gebruikt zonder te beveiligen :http://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL
    Laatst gewijzigd door dannyma; 5 October 2008 om 01:18

  10. #6
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.195
    Bedankjes
    15.127
    Bedankt
    15.828 keer in 6.989 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eventure Bekijk bericht
    het niet-beveiligen van een draadloos netwerk is volgens mij nog altijd geen misdrijf ... het is niet verstandig maar dat is de keuze van de eigenaar.
    Een ongesloten deur geeft toch ook niet het recht om het huis leeg te plunderen hé.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008), eventure ( 5 October 2008)

  12. #7
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    585
    Bedankjes
    360
    Bedankt
    146 keer in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Een ongesloten deur geeft toch ook niet het recht om het huis leeg te plunderen hé.
    ik denk dat dat een heel andere situatie is, daar gaat het om een heel huis van weet ik veel hoe veel euro, hier alleen om een internet verbinding van 30 euro de maand ofzo
    banner te groot !

  13. De volgende gebruiker bedankt jellabi voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008)

  14. #8
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    domerik heeft nog nooit gehoord van gratis diensten .
    http://bibliotheek.antwerpen.be/eCache/BTH/16/966.html

  15. #9
    Gevorderd   Archer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    240
    Bedankjes
    422
    Bedankt
    744 keer in 176 posts
    Er zijn veel mensen die niet weten hoe ze dat moeten beveiligen, en er zijn er veel die niet weten dat daar een beveiliging op zit. Mijn vader (64j) vertelde mij gisteren dat hij draadloos wilt surfen en ik heb hem al meteen verteld dat hij het moet beveiligen. Hij weet niet hoe hij daar moet aan beginnen. Ik zei dat ik dat wel zou doen, ofwel kan hij het aan de pc-boer vragen.
    PC: HP Pavillion M8050, AMD 64 x2 4800+, 2048MB RAM, 320 GB HDD, ASUS EN9400GT, Windows 7 Ultimate.
    Laptop: Acer ASPIRE 7520G-553G50, AMD Mobile Turion 64 X2 TL 62, 3072 MB RAM, 500 GB HDD (2x250GB), nVidia GeForce 8400, Windows 7 Ultimate.

  16. De volgende gebruiker bedankt Archer voor deze nuttige post:

    dannyma ( 5 October 2008)

  17. #10
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archer Bekijk bericht
    Er zijn veel mensen die niet weten hoe ze dat moeten beveiligen, en er zijn er veel die niet weten dat daar een beveiliging op zit. Mijn vader (64j) vertelde mij gisteren dat hij draadloos wilt surfen en ik heb hem al meteen verteld dat hij het moet beveiligen. Hij weet niet hoe hij daar moet aan beginnen. Ik zei dat ik dat wel zou doen, ofwel kan hij het aan de pc-boer vragen.
    ik zal eerlijk zijn ik ook niet .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Netwerk voor bestanden delen
    Door PorkyFrost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12 March 2006, 15:49
  2. Tip voor wie netwerk wil installeren
    Door buzzetje in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 February 2006, 23:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •